TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie twarze hybrydowych Volvo: Grudziądz drugi z plug-in
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.07.2019 15:00:50
fot. MZK Grudziądz

Grudziądz jest drugim miastem w Polsce, które korzysta z autobusów Volvo 7900 electric hybrid. Siedem tych będących kompromisem między hybrydą a elektrobusem pojazdów zasiliło już flotę Miejskiego Zakładu Komunikacji. Czas bliżej im się przyjrzeć.

To finał realizacji umowy, którą Grudziądz podpisał z Volvo pod koniec lipca 2018 r. Producent przekazał miastu siedem autobusów 7900 hybrid electric wraz z pakietem dedykowanych urządzeń do ładowania. Kontrakt opiewał na 20 047 770 PLN brutto. Oznacza to, że jeden autobus zeelektryfikowany Volvo wraz z ładowarką wyceniono na 2 328 428,57 PLN netto.

Co i jak?
Jeden grudziądzki Volvo może zabrać na pokład 89 pasażerów. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Producent zastosował fotele Ster 8MV z serii Ultra Light. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny, dzięki czemu mają być dostrzegalne pewne oszczędności w zużyciu oleju napędowego.

Pora przejść do napędu. Jeżeli chodzi o samo sterowanie hybrydowe to w hybrydach plug-in Volvo jest ono identyczne jak w klasycznych autobusach spalinowo-elektrycznych z wrocławskiej fabryki. 7900 Electric Hybrid jest cały czas hybrydą równoległą. Posiada on dwie mogące niezależnie pracować jednostki napędowe. Najważniejszy jest spalinowy silnik D5K o mocy 176 kW. Obok niego znajdujemy asynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowano z automatyczną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Dzięki temu mogą pracować wspólnie lub osobno.

Najważniejszą cechą odróżniającą 7900 Electric Hybrid od jego typowego spalinowo-elektrycznego brata są większe możliwości pracy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Hybryda plug-in posiada ok. pięciokrotnie bardziej pojemne baterie litowo-jonowe w stosunku do "klasyka". Dzięki temu autobus w ciągu dnia może pokonywać nawet 70% długości trasy bez konieczności włączania silnika spalinowego. Z kolei na podjazdach napęd elektryczny może wspomagać diesla. Dzięki temu zużycie oleju napędowego w stosunku do zwykłego diesla spada nawet o 75%, a łączne zużycie energii nawet o 60%.

Nowe Volvo w Grudziądzu mogą być ładowane na dwa sposoby. Wolne z ładowarki o małej mocy odbywa się poprzez złącze plug-in. Z kolei szybkie i mocne ładowania w przerwach między kursami są realizowane z ładowarki z pantografem odwróconym.

Przestrzeń pasażerska Volvo jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewnia siedem okien przesuwnych. Autobusy wyposażono w monitoring. System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach firmy Mobitec. Mamy tu więc trzy zewnętrzne tablice diodowe, które świecą na biało. W środku znajdziemy jeden wyświetlacz diodowy za kabiną kierowcy. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków.

Volvo 7900 hybrid electric to autobus będący kompromisem między klasyczną hybrydą a elektrobusem w kilku aspektach. Jest to przede wszystkim zauważalne pod względem ceny zakupu jak i możliwości operacyjnych tej konstrukcji. Czy te dwie cechy mogą przesądzić o sukcesie tej ciekawej hybrydy? Wyniki sprzedaży tych autobusów na Zachodzie wydają się to potwierdzać. A Grudziądz jest drugim polskim miastem, które postawiło na ten typ pojazdów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Grudziądz
UM
MZK Grudziądz
Volvo
hybryda
ładowarka
hybryda plug-in
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....