TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie tournée SOR-a. Czas na Lublin
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.04.2019 16:00:38
fot. ZTM Lublin, facebook.com

Objazd SOR-a EBN11 po Polsce trwa w najlepsze. Zielony "elektryk" właśnie zawitał na zapowiadane testy do Lublina. Potrwają one do końca kwietnia. Przez ten czas będzie można go spotkać na trzech liniach trolejbusowych.

Testy, testy...
Lublin to jedno z polskich miast, które wykonały krok w kierunku elektromobilności zanim stała się ona modna. W mieście funkcjonuje bowiem największa w Polsce sieć trolejbusowa. Nic więc dziwnego, że zwrot miasta w kierunku autobusów elektrycznych jest tego naturalną konsekwencją.

Lubelskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozpoczęło właśnie testy elektrycznego SOR-a ENB11. Pojazd charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. Jest ono długie na 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż 82 pasażerom, w tym nawet 28 na miejscach siedzących. SOR zastosował fotele Ster MB. Część z nich to rozkładanie siedzenia.

Dopuszczalna masa całkowita najnowszego czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Co typowe dla czeskiego producenta drzwi drugie i trzecie są blisko siebie. Otwierają się one na zewnątrz. Nietypowym rozwiązaniem jest również umieszczenie bokiem trzech foteli znajdujących się pomiędzy drugimi, a trzecimi drzwiami.

W demonstracyjnym egzemplarzu zastosowano silnik asynchroniczny trakcyjny TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty. Ich pojemność to 172 kWh. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średni czas ładowania to 6-8 h. Zasięg autobusu to nawet 200 km na jednym ładowaniu. Jednak ze względu na warunki drogowe dla bezpieczeństwa jest on ograniczony do 150 km.

Znakiem charakterystycznym EBN 11 –oprócz zwiększonych gabarytów –jest zmieniona stylistyka konstrukcji, która odbiega od tej, którą znamy z rodziny pojazdów LH/CN/BN. Zaokrąglony przedni panelu i wizualne wydłużona przednia szyba aż po reflektory nadają EBN 11 większej dynamiki. Z kolei wysokie boczne okna z obniżoną dolną krawędzią.

Zielony SOR będzie kierowany w Lublinie do obsługi trzech linii. Będzie się on pojawiał na brygadach szczytowych na liniach 155, 159 i 160. Dziś można go złapać na brygadzie 160-06.

Trzecie podejście do zakupu 20 elektrycznych "dwunastek"
Nie da się ukryć, że testy zielonego "elektryka" to element przygotowań Zarządu Transportu Miejskiego do już trzeciego przetargu na dostawę 20 elektrobusów klasy MAXI z dedykowanymi ładowarkami. Poprzednie postępowanie zakończyło się niepowodzeniem. Lublin nie przystał na zaoferowane przez SOR-a elektrobusy typu ENS12. A to oznacza, że możemy szykować się na pewnie zmiany w nowym przetargu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Lublin
MPK Lublin
SOR
elektrobus
test
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....