TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie TOP8 targów Kortrijk: AMZ i europejski debiut CitySmile
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 26.10.2011 15:02:29 22 komentarze
Polskie TOP8 targów Kortrijk: AMZ i europejski debiut CitySmile

Zgodnie zapowiedziami firma AMZ Kutno rozpoczyna europejską ekspansję w segmencie miejskim. Spółka zaprezentowała swój oryginalny niskopodłogowy autobus miejski CS 12 LF i to zarówno na krajowych targach w Kielcach, jak i na międzynarodowym salonie w Kortrijk. W Belgii firma z Kutna pokazała także minibusa na bazie Mercedes-Benz Sprinter, czyli jeszcze nie tak dawno podstawę swojej autobusowej oferty. O tegorocznych wystawienniczych debiutach rozmawialiśmy z Damianem Talarem, szefem autobusowego działu AMZ. Oto co nam powiedział:

InfoBus.pl: Jak aktualnie wyglądają plany produkcyjne rodziny CitySmile?

Damian Talar, szef autobusowego działu AMZ: Zamierzamy wyprodukować preserię ok. 10 szt. do końca roku, w tym także pierwszy autobus w wersji 10-metrowy –SC 10 LF. Wiele miast jest zainteresowanych przetestowaniem naszego autobusu. Do końca roku, a dokładnie w listopadzie dostarczymy także pierwszy sprzedany autobus CS 12 dla MZK Kutno.

InfoBus.pl: Jak wyglądają dalsze plany rozwojowe rodziny CitySmile?

Damian Talar: Jak już wspomniałem na pewno do końca roku wypuścimy wersję midi o długości 10 m, która będzie dostępna w trzech wersjach układu drzwi: 1-2-0;1-2-1 i 1-2-2.  Zastosujemy tutaj silnik Cummins ISB6 o mocy 184 kW. Co do dalszej przyszłości to myślimy także o jeszcze jego krótszej wersji –8,5-metrowej. Chcemy także wprowadzić w wersji 12-metrowej do wyboru drugą marką jednostki napędowej, czyli holenderskiego DAF-a. Myślimy już także o wersji koncepcyjnej elektrobusa, natomiast tutaj czekamy na dalszy rozwój baterii, które zagwarantują zasięg przynajmniej 300 km. W bliższej perspektywie planujemy wprowadzenie systemu Start &Stop do klasycznego napędu Diesla, który wg naszych wyliczeń spowoduje zmniejszenie zużycie paliwa aż o 15%. To podobnie jak równoległy układ hybrydowy, natomiast koszt takiego urządzenie jest niewspółmiernie mniejszy do hybrydy.

InfoBus.pl: Szansą na szybki rozwój sprzedaży autobusów AMZ jest eksport , tym bardziej, że w Polsce kończą się już przetargi unijne. O jakich tutaj kierunkach myślicie?

Damian Talar: Po premierze CS 12 LF w czerwcu mieliśmy już zapytania z rynków norweskiego i niemieckiego. Intensywnie myślimy też o Liwie, gdzie teraz startują przetargi współfinansowane przez Unię. W kontekście eksportu bardzo ważne są dla targi w Kielcach, które mam nadzieje, że zarówno pozwolą nam pozyskać potencjalnych klientów, jak i uruchomić pierwsze rozmowy o zagranicznych przedstawicielstwach AMZ. Tutaj liczymy na mocne wsparcie dotychczasowego działu eksportu AMZ, który ma ogromne doświadczenie w zakresie sprzedaży pojazdów wojskowych i specjalnych.

InfoBus.pl: I ostatnie pytanie –jak jest bazowa cena SC 12 LF?

Damian Talar: To ok. 650 tys. zł netto. I myślę, że jest to bardzo atrakcyjna propozycja także dla naszych zagranicznych klientów.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
AMZ
Citysmlie
Kortrijk
  • Jaruzel – 27.10.2011

    Niech ich licho weźmie z tymi ich wynalazkami! Po co oni włażą tam gdzie ich nikt nie prosi i psują rynek innym producentom!! Mamy tutaj pseudo scanię złożoną w warsztacie. Ani to odkrywcze, ani to solidne... Branża nie może się rozdrabniać !!! Tylko wielkie firmy o ugruntowanej tradycji mogą nas obronić przed azjatycka tandetą! Jak będzie u nas zbyt wiele manufaktur, to za kilka lat wszyscy będą jeździć tureckimi Conecto! AMZ- to brzmi jak nazwa pasty do czyszczenia klozetu !!! Niech żyje AUTOSAN- najstarsza polska firma!

  • kiero – 27.10.2011

    autosan to juz ledwo żyje nawet wyprodukowac autobusu nie potrafi zapytac w w sanoku o ich wynalzki

  • CS – 27.10.2011

    Rynek należy do tego kto umie produkować a nie do tego kto ma historie, idealny przykład Jelcz.

  • Trajluś – 27.10.2011

    A na opracowanie przegubowca ich nie stać ? To by było niezłe cacko ;)

  • Jaruzel – 27.10.2011

    CS: a w JELCZU to nie umieli robić autobusów!? Ja wczoraj widziałem kilka sztuk wożących pasażerów! Czy były aż tak złe? JELCZ padł między innymi dlatego,że nie miał tradycji. Bo co to za tradycja "Stonka"? Oni chyba nigdy sami żadnego autobusu nie zbudowali... Ich konstrukcje były wtórne, nie rozwojowe. Co innego AUTOSAN, firma, która wytwarzała pociągi dla austriackich Cesarzy! W Sanoku wychodzą na prosta dzięki zaangażnwaniu tamtejszej załogi i konstruktorów- ma to ścisły związek z tradycją.!!! W Turcji też umieją robić autobusy i odebrać pracę POLSKIM robotnikom! Chcesz tego, CS? Wolny rynek jest do du"" I zrozum, co miałem na myśli, pisząc, że AMZ to pasta: jeżeli już w Kutnie się uparli i będą budować autobusy, to niech to się przynajmniej nazywa po polsku!!! Może na przykład JELCZ albo Kutno! @Panie D.Talar, przeczytaj pan to i posłuchaj mojej rady: nie stosuj "AMZ" bo to do du""

  • MB – 28.10.2011

    @Jaruzel: Jelcz upadł bo miał za duże koszty stałe i przestarzałą ofertę modelową. Podczas gdy konkurenci na każdy wyprodukowany autobus potrzebują około 1 do 1,5 pracownika w ciągu roku, Jelcz potrzebował ponad 2,5 pracownika (produkcja roczna pod koniec około 150 szt. przy zatrudnieniu ponad 400 pracowników). Do tego maił olbrzymią halę produkcyjną, wykorzystywaną tylko w niewielkiej części. Ale podatki od nieruchomości i koszty utrzymania musiał ponosić od całości (m.in. ogrzewanie). Nie skonstruowano jednej, modułowej rodziny autobusów miejskich (istniały tylko podrodziny). Zamiast tego ciągle tylko modernizowali stare modele, produkowane nieraz w liczbie kilku sztuk rocznie. Tak się nie dało zarabiać, więc zbankrutowali!

  • tantus – 28.10.2011

    @MB: dokładnie, takie były główne przyczyny upadku Jelcza. Choć trzeba przyznać, że te najstarsze konstrukcyjnie modele całkiem nieźle się pod koniec sprzedawały i opinie o nich też są całkiem dobre.

  • x – 28.10.2011

    Przyczyn upadku było wiele. Moim zdaniem o jednej się nigdy nie wspomina - zarządzający komunalnymi przedsiębiorstwami komunikacyjnymi nie zawsze zważają na rachunek ekonomiczny "zakupu" pojazdów - częstokroć jest to po prostu ich "widzimisię", że "mi się podoba ta marka tą tak ma być ustawiona specyfikacja zamówienia publicznego.

  • CS – 29.10.2011

    W Turcji też umieją robić autobusy i odebrać pracę POLSKIM robotnikom! Hahaha Jaruzel nie rozśmieszaj mnie, masz na myśli ten szajz co zwie się conecto... Twoje pomysły są dziwne, i co najważniejsze przestarzałe, tradycji sobie możesz schować do kapci. Autosan może i ma tradycje, ale jest na skraju bankructwa, ten producent miał 2 drogi rozwoju w 2009/2010r. Albo iść na tanioche zdobyć kilka przetargów i liczyć na łud szczęścia, albo dopracować Sancity i po pewnym czasie zgarniać przetargi. A Jelcz upadł też dlatego iż nie umiał dostosować się do XXI wieku.

  • Jaruzel – 29.10.2011

    CS: ciekawe co ty możesz sobie włożyć do kapci? Tradycja.... Czy ty kiedyś słyszałeś takie słowo? Chyba nikt ci nie wytłumaczył,że to oznacza zarówno historię jak i rozwój!! Kontynuację tego co najlepsze... Conecto? Nie, nie nam na myśli Conecto, w każdym razie nie tylko. Jeżeli jest to szajs, to dlaczego to tak często widać na naszych drogach! W Turcji jest jeszcze kilku innych producentów. I oni mają podobno lepszą jakość. A to tylko początek... Wkrótce czeka nas najazd autobusów rosyjskich, chińskich... CS, ty sobie kompletnie nie uświadamiasz , w jak niebezpiecznych czasach żyjemy... Przed tym zalewem polskie miejsca pracy może ochronić tyko wielka korporacja, silna polska tradycją, kapitałem, technologią... AMZ zbankrutuje na tych swoich pseudoautobusach, o ile nie stanie się częścią takiej korporacji! Do kapci to ty sobie złoż oszalałe pomysły współczesnej globalizacji świata!

  • Jaruzel – 29.10.2011

    @MB: Nie ucz mnie abecadła, gdyż ja doskonale znam te fakty. JELCZ ,gdyby był silną firma z tradycjami i dobrze zmotywowaną załogą, produkowałby dziś 1500 lub więcej dobrych autobusów, jak w najlepszych czasach, i eksportował je na przykład do Niemiec! Wielkość produkcji dostosowanoby do wielkości zatrudnienia, nie odwrotnie! W końcu najwięcej zależy od ludzi, a ludzie, jak twierdzę, zależą od tradycji! Oni nie mieli nowoczesnej oferty, gdyż, co podkreślam, w ogóle nie konstruowali własnych autobusów!!! Stonka była raczej przestarzałą oferta modelowa, a jej licencyjni następcy byli raczej nie udani! To właśnie był brak tradycji! Co to za pomysł, żeby do Polski wprowadzać Berlieta, francuski kretynizm, zupełnie nie dostosowany do naszych ówczesnych realiów? Jelczowi nie pomogły też balcerowiczowskie długi i złodziejska prywatyzacja, jakiej niewątpliwie tam dokonano. Fabryka ta nie mogła przetrwać w zmienionej rzeczywistości, to jednak był komunistyczny moloch. Zawsze uważałem, że JELCZ nie musi być zachowany jako zakład, ale musi istnieć jako marka. Brakuje u nas dobrej ciągłości!!! A JELCZE nie muszą powstawać w Jelczu!

  • w temacie – 30.10.2011

    @Jaruzel skończ z tym socjalistycznym bełkotem.

  • Gonzo – 30.10.2011

    Precz z komuną z tego portalu.

  • Geniu – 30.10.2011

    Naprawde AMZ nie jest piekna nazwa. Ale busy wygladaja pieknie. Sprobujcie sprzedawac do Estonii. Miasta Tallinn, Tartu albo Narva,... Zaprezentujcie, niech ocenia, mozhe kupia :)

  • CS – 02.11.2011

    @Jaruzel weś idź z tymi swoimi nacjonalistyczno-komunistycznymi poglądami.

  • Hama – 03.11.2011

    solaris nie ma tradyci i co sprzedaje autobusy jak swieże bułeczki. jelcz upadł bo był w grupie zasada i przeniusł produkcje do sanoka zeby tam ratować autosana

  • Jaruzel – 03.11.2011

    @Hama-przeniuuusł: Solaris ma tradycję. "Pożyczył" ją sobie od Neoplan'a, dla którego przez lata pracowali państwo Olszewscy. Nie popieram kopiowania obcych, ale tu wyszło nie źle! Poza tym Solar zaczął pisać swoją własną tradycję, gdy skonstruował swój pierwszy autobus- te 10 lat tradycji to nie byle co, inaczej nikt by nie uwierzył w markę Solaris i nie kupił jej produktów! Solar był nie raz wspomagany przez władze samorządowe Wielkopolski, w przeciwieństwie do Jelcza, którego rząd miał zawsze w du."" Gdyby było jak piszesz, to dlaczego "Polskie Autobusy" przez rok nie oferowały autobusów miejskich? Korporacyjna decyzja o przeniesieniu produkcji z Jelcza do Sanoka była by ze wszechmiar słuszna, ale durnie nie umieli jej podjąć, co bardzo osłabiło pozycję rynkową koncernu! Hama- czy ty w ogóle czytałeś/aś to co napisałem? Że tradycja to historia i rozwój... Tradycji to chyba nie masz ty, ani słownika...

  • Jaruzel – 03.11.2011

    @CS: jestem NACJONALISTĄ i jestem z tego dumny! Nigdzie nie pójdę, po świecie to powinni się pałetać liberały! PRLu się nie wstydzę. I przyjąłem do wiadomości, że są tu ludzie, którzy Polski nienawidzą i mają ją w nosie! Jak będzie taniej, to kupią u Chińczyka, jak nowocześniej , to u Niemca! Oni chcą , żeby tylko im było dobrze Liberalizm zawsze prowadzi do kryzysu- patrz USA! CS-DO twojej wiadomości: dzięki bankructwu Grecji za rok czasu eurokołchozu nie będzie !!! Wtedy NACJONALIZM wam jeszcze pokaże !!!

  • KW – 03.11.2011

    Jaruzel wystarczy. To nie jest merytoryczna dyskusja.

  • Hama – 03.11.2011

    przeczytaj sobie o poliskich autobusach. to bedziesz wiedział, dlaczego nie produkował miejskie? produkował ale jakość była tak mizrna. jelcz upałdł bo powstał solaris.

  • w temacie – 05.11.2011

    @Jaruzel przestań pierdolić głupoty. Kryzys przez liberalizm? USA państwem liberalnym? Człowieku kryzys to powstał przez takich SOCJALISTÓW jak Ty... Idź poczytaj o liberalizmie bo na razie to tylko słyszałeś że coś takiego istnieje ale nie wiesz co to jest.

  • w temacie – 07.11.2011

    tak tylko towarzysz Marks i tworzysz Lenin się nie mylili. Otóż to mistrzu jedyne liberalne państwa to właśnie państwa afrykańskie gdzie rząd po za obronnością i polityką zagraniczną nie zajmuje się gospodarką. Skoro socjalizm jest taki super to czemu upadł? Jak byś poczytał Rothbarda to wiedziałbyś w którym miejscu błąd popełnił Marks. Jeśli wszystko ma być wspólne tzn że niczyje a wtedy wykształci się znowu klasa panująca która to przejmie i będzie tym zarządzać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....