Podczas sztokholmskiej wystawy towarzyszącej globalnemu szczytowi UITP, firma Vers Produkcja pokazała nowy hybrydowy system VERS Mild Hybrid.
Okres przedwakacyjny był dla firmy VERS Produkcja wyjątkowo pracowity,
W czerwcu przedsiębiorstwo uczestniczyło w dwóch wystawach - na konferencji VDI
Commercial Vehicles w Baden-Baden, poświęconej pojazdom ciężarowym i
komercyjnym oraz na targach UITP Global Summit w Sztokholmie.
W Szwecji głównym produktem reprezentującym ofertę firmy był nowy system VERS Mild Hybrid, zapewniający rekuperację energii z hamowania silnikiem na bazie technologii superkondensatorów i wsparcie silnika spalinowego za pomocą silniko-generatora 48V.
Trzy cele
Prezentowany system VERS Mild Hybrid zapewnia trzy główne funkcjonalności:
Lekką hybrydyzację tzw. Hybrid Power Assist – podczas przyspieszania System Mild Hybrid zapewnia wsparcie silnikowi spalinowemu 10 kW mocy mechanicznej, co przekłada się na redukcję emisji spalin oraz zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 2-3 l / 100 km. Podczas przyspieszania następuje rozładowanie superkondensatorów poprawiając osiągi pojazdu, natomiast podczas hamowania silnikiem odzyskiwana jest energia, która magazynowana jest w pakiecie superkondensatorów,
Wsparcie rozruchu - wsparcie rozrusznika prądem do 300 A pozwala uruchomić pojazd w sytuacji dużego rozładowania akumulatora, jak i w przypadku niskich temperatur. System po przekręceniu kluczyka podładowuje akumulator, tak aby zmaksymalizować szanse udanego startu pojazdu, a następnie dostarcza energię na do 10 prób rozruchu.
Monitoring System – dedykowany system pomiarowy dostarcza miesięczne raporty oszczędnościowe dla odbiorcy obejmujące wykres oszczędności paliwa, jak i emisji szkodliwych spalin za pośrednictwem Wi-Fi.
Operatorskie zalety
Dla operatora, zastosowanie systemu Mild Hybrid oznacza oszczędności paliwa na poziomie 5-10 % - w zależności od częstości hamowań i sposobu jazdy kierowcy - a także większą niezawodność floty dzięki funkcjom wsparcia rozruchu i monitorowaniu energetycznych parametrów jazdy.
Firma VERS specjalizuje się także w rozwiązaniach magazynowania i zarządzania energią na pokładzie pojazdu. Jej flagowym produktem jest system rekuperacyjny - Vehicle Energy Recuperation System - który zapewnia odzyskiwanie energii z alternatorów na pokładzie pojazdów spalinowych. Dzięki rekuperacji klienci zyskują ok. 3-5% oszczędności eksploatacyjnych - lub ok. 1,5 l / 100 km zmniejszenia zużycia paliwa - a także dodatkowe funkcje w postaci wsparcia rozruchu oraz ochrony akumulatora.
-"Szczególnie zainteresowane naszymi produktami, zarówno w Baden-Baden jak i w Sztokholmie, były firmy stawiające na paliwa alternatywne - w tym paliwa gazowe - ze względu na możliwość połączenia zalet tzw. lekkiej hybrydyzacji z czystszymi od diesla “gazowcami". Rekuperacja i oszczędności eksploatacyjne to nasze podstawowe specjalizacje, ale ostatnio ciekawe referencje Klientów dotyczą funkcji wsparcia rozruchu, szczególnie przydatnej w niskich temperaturach lub podczas rozładowania akumulatorów."- powiedział Michał Wendeker, prezes zarządu VERS Produkcja.
W obronie akumulatora
Do rozwiązania problemów związanych z rozruchem oraz przedwcześnie degenerującymi się akumulatorami skierowane jest nowe urządzenie firmy VERS - BPS czyli Battery Protection System. Wprowadzony na rynek we wrześniu ubiegłego roku system pomyślnie przeszedł testy eksploatacyjne na wybranych we współpracy z Solaris wymagających trasach, gdzie silny pakiet alternatorów oraz krótkie trasy przewoźnika tworzyły wyjątkowo trudne warunki dla pokładowych akumulatorów.
-"Dzięki ograniczeniu prądów ładowania akumulatorów do zadanej wartości, system znacząco wydłużył życie akumulatorów i tym samym zapewnił większą niezawodność i oszczędność floty klienta - podkreśla Michał Wendeker.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.