Polskie baterie w Paryżu. W piętrowym UNVI

infobus
22.06.2018 10:00
0 Komentarzy

W zeszłym roku pisaliśmy o projekcie piętrowego autobusu elektrycznego,w który mocno zaangażował się producent baterii – firma BMZ Poland z Gliwic. Teraz widokowepojazdy dotarły do pierwszych klientów.

Producentem jednych z pierwszych w Europie piętrowych autobusów przeznaczonychdo usług typu sightseeing jest hiszpańska marka UNVI. W ten projekt mocno jest zaangażowanafirma BMZ Poland z Gliwic, która wyprodukowała pod tym kątem specjalne baterie,które mieszczą się w piętrowym, niskopodłogowym autobusie z odkrytym dachem.

Aktualnie pierwsze takie pojazdy można spotkać na ulicachParyża. Hiszpański producent przebiera w kolejnych zamówieniach spływających zwielu europejskich metropolii. Niedługo europejskie autobusy elektryczne markiUNVI trafią m.in. do Amsterdamu czy Londynu.

Na czym polega fenomen tych pojazdów? Autobusy turystycznepokonują znacznie dłuższe dystanse niż autobusy miejskie, co wymagałozainstalowania specjalistycznego układu bateryjnego o dużym zasięgu.

-„W pojeździe UNVI znajdziemy 3 lub 4, w zależności odwersji, pakiety bateryjne, umieszczone w komorze silnika, które nadzorowane sąprzez system zarządzania i monitorowania baterii (z ang. Master BatteryManagement System, MBMS). W dodatku omawiany układ bateryjny spełnia najnowszeeuropejskie normy R100.02 dotyczące autobusów elektrycznych – dodaje TomaszCiszek, Techniczny Kierownik Produktu z BMZ Poland.

Europa chce zrewolucjonizować swój ruch uliczny,przestawiając się na przyjazny dla środowiska i zdrowia mieszkańców transportzeroemisyjny Duży wkład w tę rewolucjęmają Gliwice, które rękami polskich inżynierów stworzyły inteligentne modułybateryjne stosowane w autobusach UNVI.

Komentarze