TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PolskiBus zniknie w połowie 2018 r. Zostanie FlixBus
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.12.2017 11:49:34 5 komentarzy
PolskiBus zniknie w połowie 2018 r. Zostanie FlixBus

18 grudnia 2017 r. FlixBus ogłosił zasady współpracy z PolskimBusem. W połowie 2018 r. ma zniknąć marka PolskiBus, a firma Souter Holdings Poland ma zostać podwykonawcą FlixBusa. Jak podkreślili przedstawicielu obu firm - nie doszło jednak do przejęcia finansowego.

Szczegóły współpracy na warszawskiej konferencji prasowej ogłosili Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska oraz Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com

Jak podkreślili obaj dyrektorzy -  nie doszło do przejęcia PolskiegoBusa przez FlixBusa - to tylko nowy etap współpracy. Co się w takim razie zmieni? Przede wszystkim ma nastąpić głębsza cyfryzacja sprzedaży biletów, podniesienie komfortu podróży, a pasażerowie mają mieć do dyspozycji nowe połączenia krajowe i zintegrowane z nimi linie międzynarodowe (m.in. do Niemiec, Austrii, Czech, Węgier i na Słowację). Generalnie możemy mówić tutaj o franczyzie, czyli firma Souter Holdings Poland zostanie szóstą, i jednocześnie największą firmą, z którą FlixBus będzie współpracował w naszym kraju. W efekcie "Zieloni" otrzymali gotową siatkę krajowych połączeń, a "Czerwoni" zrezygnowali z niezależności, własnego logo i docelowo staną się tylko firmą transportowa, ustępując tym samym Flixowi miejsce na rynku. Ile to kosztowało? Nie wiadomo.

Czy zmienią się trasy?

Z racji przedłużenia obowiązywania w Polsce konieczności uzyskania zezwoleń na połączenia dalekodystansowe (co nastąpiło dopiero w zeszłym tygodniu), FlixBus będzie na razie bazował na dotychczasowych połączeniach PolskiegoBusa, natomiast nowe linie poda dopiero wtedy, kiedy uzyska na nie odpowiednie zgody od wybranych urzędów marszałkowskich. To ma nastąpić najszybciej w kwietniu 2018 r., kiedy platforma ogłosi letni kalendarz połączeń. Jak podkreślił Michał Leman, na razie można tylko powiedzieć, że sieć będzie bazowała na bazie 3 głównych hubach, czyli : Warszawie, Wrocławiu i Krakowie, które będą łączyć  siatkę krajową z liniami międzynarodowymi. I właśnie ta integracja połączeń krajowych z międzynarodowymi jest główną misją FlixBusa w Polsce. Firma chce ten sposób przewozić Polaków m.in. do Niemiec, krajów Beneluxu czy Włoch.

Czy zmienią się autobusy?

Kolorystycznie tak - do połowy 2018 r. ma zniknąć brand PolskiBus oraz czerwony kolor z autokarów firmy Souter Holdings Poland. Wszystkie zostaną przemalowane na zielono i pojawi się na nich logo FlixBus. Natomiast na konferencji nie zostało powiedziane nic na temat zakupu nowych pojazdów. Michał Leman powiedział tylko, że najstarsze autobusy FlixBusa mają 6 lat, co oznacza, że niebawem firma Souter Holdings Poland powinna wybrać się na zakupy.

Wszystkie autobusy FlixBusa standardowo wyposażone są w nadajniki GPS, urządzenia do elektronicznej odprawy pasażerów (on-line), nawigację dla kierowców oraz system monitorujący bezpieczeństwo jazdy. Tak samo powinny zostać "uzbrojone" ex czerwone autokary.

Kolejna zmiana to odstępy między siedzeniami, co w praktyce oznacza, że z autobusów PolskiegoBusa powinno zniknąć ok. 6 foteli, aby spełnić obowiązujący standard w FlixBusie. Wszystkie te zmiany mają nastąpić na początku 2018 r.

Czy zakupione bilety są ważne?

Tak - potwierdzili to obaj przedstawiciele firm. Wszystkie zakupione bilety - zarówno te na grudniowe, jak i na marcowe połączenia PolskiegoBusa będą zrealizowane. Początkowo sprzedaż będzie odbywać się dwutorowo - zarówno przez stronę PolskiegoBusa, jak i FlixBusa, a potem (w połowie 2018 r.) tylko przez stronę FlixBusa.

FlixBus zapowiedział też, że będzie wypuszczał pule biletów promocyjnych i podkreślił, że taka akcja już miała miejsce w Polsce na połączenia międzynarodowe - za ceną 1 euro można było kupić bilet na połączenia z Polski do miast w Europie. To tyle a propos nowych cen biletów. Szczegóły wkrótce.

Z kim współpraca?

Aktualnie FlixBus współpracuje z pięcioma firmami transportowymi z Polski - m.in. z InterGlobus ze Szczecina i Jordan z Krakowa. Firma Souter Holdings Poland będzie szósta. Jak powiedział Michał Leman, aktualnie prowadzone są rozmowy z kilkunastoma podmiotami.

Warto tutaj pamiętać, że FlixBus nie jest przewoźnikiem tylko platformą sprzedaży biletów i szeroko rozumianego marketingu, dlatego potrzebuje przedsiębiorstw transportowych. Firma zatrudnia ok. 1000 osób, ale są to głównie pracownicy administracyjni, zajmujący się przede wszystkim obsługą internetowych kanałów sprzedaży. Ok. 500 zatrudnionych osób to programiści. Natomiast w zakresie transportu FlixBus współpracuje z ok. 320 partnerami w całej Europie, którzy z kolei zatrudniają ok. 600 kierowców. Większość z tych podmiotów to małe firmy rodzinne, które rosną wraz z zieloną platformą.

Taką samą filozofię działania niemiecka firma chce też zastosować w Polsce. Jak zapowiedział Michał Leman, FlixBus chce pomagać mały firmom i dlatego na początku funkcjonowania jakieś nowej trasy w Polsce, platforma będzie ponosił większe finansowe ryzyko tej inwestycji, aby potem to zdyskontować w ramach regularnej współpracy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
FlixBus
Mobilis
  • pbworker – 18.12.2017

    Nieprawda. Marka PolskiBus.com już nie istnieje. Została tylko na wozach i ubraniach pracowników. Marka została sprzedana bez możliwości jej użycia, zostanie uśmiercona w ciągu najbliższych miesięcy. Po za tym już dziś wieczorem rozpoczęto oklejać pierwszy wóz na zielono, w biurze ponad dwadzieścia osób zostało wypowiedzenia. W niedalekiej przyszłości zwolnią też dyspozytorów i sporą część pracowników działu operacyjnego (bazy). Siatka połączeń prawdopodobnie zostanie gruntownie przemodelowana część kursów i linii ulegnie likwidacji.

  • Przemek – 18.12.2017

    Skąd masz te informacje wiele link jest rentownych kolejne podróże łączone powodowały wzrost klientów na liniach myślę że flix będzie kontynuować to co zaczął flix z resztą ludzie z polskiego busa nie mieli za bardzo pomysłu żeby przyciągnąć klientów więc sprawy związane z rozwojem przekazali flixowi a oni będą nadal jeździć może kupią nawet nową flotę autobusów Polaków trzeba jakoś zachęcić do jeżdżenia busami może flixowi się to uda polska kolej jest słaba spóźnia się kiepska jakość wykonywanych kursów starym taborem zobaczymy co czas pokaże alternatywa dla kolei musi być

  • Slawomir Borewicz – 18.12.2017

    Przemek, po nicku poprzednika widać, ze pracuje w PB. Byc moze to kierowca lub ktos z biura. Trzeba sledzic dalszy ciag wydarzen a nie gdybac.

  • joł – 19.12.2017

    NO CIEKAWE. Czy flixbus, będzie rozwijał projekt na plus czy zrobi z Polski dojna krowę (korzystając z pozycji dominującej). Bardzo ciekawa sprawa, trzeba patrzyć zielonym na ręce...

  • buspas – 19.12.2017

    Pamiętacie taką firmę jak Polski Express (PEX) ? To był pierwowzór PB. Wszystko ewoluuje. Zobaczymy co dalej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....