TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PolskiBus.com zatrzymamy w Lublinie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 07.10.2014 14:37:20 9 komentarzy
PolskiBus.com zatrzymamy w Lublinie
Jak niedawno informowaliśmy, PolskiBus.com chciał zwiększyć liczbę kursów na trasie Warszawa-Lublin (z pięciu do dziewięciu razy dziennie) oraz uruchomić połączenie Lublin-Rzeszów. Te plany zablokowało m.in. Stowarzyszenie „BUS”, którego członkami są przedstawiciele prywatnych firm autobusowych. Wraz z Stowarzyszeniem Lexmid złożyły one odwołania od decyzji podlaskiego urzędu marszałkowskiego, które wydało warszawskiemu przewoźnikowi niezbędne zezwolenie na wykonywania zaplanowanych przewozów. Podobną zgodę firma otrzymała od marszałków województwa mazowieckiego i podkarpackiego, przez które przebiega zaplanowana linia. Tam nikt nie zgłaszał żadnych uwag. Inaczej było w Lublinie, gdzie spółce Souter Holdings Poland „administracyjną rękawicę”rzuciły lokalne stowarzyszenia: - Lexmid, którego celem jest m.in. ochrona praw konsumentów, walka z nieuczciwą konkurencją i działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym;- Stowarzyszenie Prywatnego Transportu Samochodowego 'Bus'., którego członkami są przedstawiciele licznych firm autobusowych działających w województwo lubelskim.W ciągu 14 dni od momentu wydania decyzji złożyły one stosowane odwołania, które teraz będą rozpatrywane przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze. W przypadku (prawdopodobnego) odwołania się stowarzyszeń od decyzji SKO, sprawa zostanie przekazana na wokandę Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, skąd może jeszcze trafić do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Ta instancja wydaje już ostateczne decyzje, ale cały ten proces może zabrać nawet kilka lat. To w przypadku tak dynamicznie rozwijającej się firmy jak PolskiBus.com byłoby sporym utrudnieniem. Dlatego w tej sytuacji spółka postawiła wykonać dość niekonwencjonalną akcję i powiadomiła o całej sytuacji media oraz swoich pasażerów. W opublikowanym liście otwartym czytamy m.in. : -„Opóźnienie we wprowadzeniu nowych połączeń na linii Warszawa –Lublin –Rzeszów zostało spowodowane wniesieniem odwołania przez Stowarzyszenie “LEXMID”(“LEXMID”) od udzielonych nam zezwoleń dotyczących wykonywania przewozów na tej trasie. LEXMID przedstawia się jako organizacja reprezentująca interesy konsumentów. Dla nas, w PolskiBus.com, sprzeciw ten wydaje się niezrozumiały, wziąwszy pod uwagę fakt, że wprowadzenie nowych, niezawodnych usług transportu publicznego o wysokiej jakości i w przystępnej cenie oraz oferowanie pasażerom szerszego wyboru usług jest działaniem właśnie w interesie konsumentów. (..) Jesteśmy bardzo zaniepokojeni działaniami, które ograniczają nam możliwość rozwoju sieci połączeń.”Aby wywrzeć odpowiedni nacisk na władze samorządowe, a także na opinię publiczną, PolskiBus.com uruchomił specjalną petycję on-line (TUTAJ / www.polskibus.com/petition), gdzie można przekazać swoje poparcie dla zwiększenia liczby połączeń PolskiBus.com z Lublina do innych miast, a w szczególności otwarcia linii Warszawa –Lublin –Rzeszów, a także wyrazić opinie, że działania zmierzające do utrudniania rozwoju PolskiBus.com są sprzeczne z interesem konsumentów. Czekamy jeszcze na pierwsze wypowiedzi przedstawicieli protestujących stowarzyszeń, których argumentację bardzo chcielibyśmy poznać. To oczywista obrona swoich interesów, natomiast jesteśmy ciekawi czy podejmą oni także inne działania, aby przyciągnąć do siebie pasażerów. Jak informuje „Gazeta Wyborcza-Lublin”: -„PolskiBus.com jest sporą i niewygodną konkurencją dla lubelskich busiarzy. Głównie ze względu na cenę, z dnia na dzień udało nam się kupić bilet z Lublina do Warszawy za 23 zł. W innej firmie wyniosło nas to 25 złotych, a u kolejnych przewoźników ceny są jeszcze wyższe.”O całej sprawie będzie jeszcze informować. Pełna treść listu otwartego firmy PolskiBus.com dostępna jest TUTAJ / http://www.polskibus.com/list-otwarty-do-klientow-polskibuscom 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PolskiBus.com
Lublin
Rzeszów
bus
  • huhu – 08.10.2014

    Pogoni to prywatne bydło. Kapitalizm jest a ci myślą że w komunie żyją. Rozgonic palami i spokój

  • cosmo-pl – 08.10.2014

    Ktoś coś z tym powinien w końcu zrobić. Wojewodowie powinni takie wnioski opiniować i przy negatywnej opinii i oddaleniu sprawy przez SKO tylko w uzasadnionych przypadkach sprawa powinna wpływać do sądu administracyjnego, np sprzeciwu społecznego, krytyki opinii itd. A tak to w sumie od razu powinna do NSA, bo co za różnica.

  • Jan – 08.10.2014

    Nie no jasne, ustalmy specjalny tryb postęp. adm. dla Polskiego Busa.....

  • obiektywny – 08.10.2014

    no biedactwo polskibusik ojej jak mi przykro....no starszne, jeszcze pani bozi jezuskowi i innym się poskarżcie!!!!! swoja drogą to ciekawe kiedy z hukiem upadniecie no bo w końcu ile można jeździć po zaniżonych cenach???

  • Andrzej – 08.10.2014

    Za mało wiemy, by się wypowiadać. Jest faktem, że ustawę mamy, jaką mamy, i że w świetle ustawy można nie wydać zezwolenia, gdy zagrozi to już istniejącym przewoźnikom. Liczba pasażerów jest jaka jest, znacząco większa nie będzie, więc każdy nowy przewoźnik zmniejsza zyski dotychczasowych. Pytanie, jaki był rozkład Polskiego busa, czy nie kolidował z rozkładem dotychczasowych przewoźników, czy nie jechał 5 min. przed istniejącym, nie wiemy. co do ścieżki prawnej, jeśli SKO utrzyma w mocy decyzję wojewody, Polskibus będzie mógł jeździć, gdyż wniesienie skargi do WSA nie wstrzymuje wykonalności decyzji, chyba, żę Sąd wstrzyma jej wykonalność do czasu rozpoznania skargi.

  • Kiero – 09.10.2014

    Wspomnicie moje słowa...Polski Express też zaczynał pieknie a jak skonczyl to nie wspomne.Na pohybel Szkotowi i Polskiemu Złomowi

  • Andrzej – 09.10.2014

    Nie wykluczam, że Polskibus może zbańczyć, porównuję ceny dawnych PKSów, są znacząco wyższe, pytanie, czy dawne PKSy aż tak znacząco są niegospodarne w stosunku do Polskiegobusa, nie sądzę, można walczyć o rynek i nim zawładnąć, ale w końcu kasa się skończy na dopłacanie. pamiętacie, jak cieszyliśmy się z OLT Expressu? fakt, krócej mu zajęło, bankructwo, a bus się trzyma. Jeśli to jest oparte o realne założenia ekonomiczne - proszę bardzo, krzyż na drogę, jeśli chodzi o coś innego - prędzej, czy później zobaczymy.

  • Jestem ZA!!! – 09.10.2014

    Ten cały LEXMID i pseudo stowarzyszenie BUS powinni być porządnie prześwietleni przez wszystkie możliwe instytucje. Pseudo biznesmeni zatrudniający kierowców na czarno lub umowę zlecenie wożący ludzi TRUPAMI jak w Bangladeszu. Jak Kali ukraść to dobrze ale jak Kalemu to już bee??? Jaka uczciwa konkurencja nie tak dawno miała mieć odebraną licencję za jeżdżenie nie zgodnie z rozkładem "Contbus"!!! Oni się nie boją o ubytek pasażerów tylko o ubytek kierowców. Polski bus płaci kierowcom uczciwie i odprowadza składki od tego co zarobią a nie od najnizszej. Jest socjal i bonusy a u busiarzy tylko jazda na 2 kartach po 16h dziennie za miskę ryżu. I gdzie tu bezpieczeństwo i interes ogółu??? Polski bus zdominował trase z Krakowa do Wrocławia i co? i tak podniósł ceny??? max za 30 zł pojedziecie. W tym całym zamieszaniu to tylko wychodzi na jaw kolesiostwo rodem z PRLu. Mam nadzieję że jak najszybciej PB uruchomi nowe linie z Lublina i skończy się era dziadostwa w tym pięknym mieście.

  • Andrzej – 09.10.2014

    Rodzi się pytanie: czy właściciele firm przewozowych, tych, gdzie kierowcy pracują za miskę ryżu po 16 godz., chowają zyski w kieszeni i wyzyskują pracownika, czy po prostu rynek jest taki, że nie pozwala na godziwą zapłatę, godziwe utrzymanie pojazdów itd. Jeśli to pierwsze, to niech PB zawładnie rynkiem i faktycznie pogoni towarzystwo, ale jeśli to drugie, to w PB ktoś musi dopłacać do interesu. Oczywiście, żę każda działalność na początek przynosi straty, zanim wejdzie na rynek, ale kiedyś ten okres się kończy i będzie trzeba z tego rynku wyciągnąć zysk. czy wtedy, gdy już całkiem wykończy się konkurencję? ITD niech goni busiarzy, a UOKIK może przyjrzy się Polskiemubusowi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....