Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polski powrót BMC i premiera nowego Procity. Na Śląsku!

infobus
14.11.2018 15:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Od wczoraj, 13 listopada kursują nowe linie autobusowe na lotnisko w Pyrzowicach. To jednak nie jedyna nowość w sieci KZK GOP. Wczoraj nastąpiła liniowa, polska premiera autobusów BMC Procity w mocno zmodernizowanej wersji. style=”text-align: justify;”>Debiut nowej odsłony BMC w Polsce to efekt zwycięstwa konsorcjum śląskich przewoźników w przetargu na obsługę nowych linii na lotnisko w Pyrzowicach. Alians pod wodzą firmy PPUH Kłosok z Żor oraz partnerów w postaci firm UT Pawelec z Pacanowa, żorskiej A21 i PKS Południe ze Świerklańca będzie obsługiwał cztery linie na do pyrzowickiego portu lotniczego do końca 2021 r. . Przez ten czas wykonają łączną pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 6 650 000 wzkm. Kontrakt opiewa na łączną kwotę 31 829 760 zł brutto. Daje to stawki jednostkowe 4,38 zł/wzkm netto (kursy na liniach AP1 i AP2) oraz 4,53 zł/wzkm netto (linie AP3 i AP4). style=”text-align: justify;”>Zgodnie z warunkami umowy konsorcjum musiało wprowadzić do ruchu min. 15 autobusów klasy MAXI. Większość to pojazdy fabrycznie nowe, z czego aż dziewięć to tureckie autobusy BMC. Na ich pozyskanie zadecydowało się trzech z czterech członków konsorcjum. Dwunastometrowe Procity trafiły do PPUH Kłosok, A21 i PKS Południe. Autobusy na ich zlecenie sprowadziła do Polski białostocka firma WOWO, dystrybutor tureckiej marki. style=”text-align: justify;”>Każdy z dziewięciu BMC umożliwia podróż maksymalnie 97 pasażerom. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 10 foteli. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. style=”text-align: justify;”>W autobusach zastosowano oszczędną i w pełni adekwatną do podmiejskiego charakteru linii na lotnisko w Pyrzowicach kompletację napędu. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISB6.7E6C 280B. To jednostka o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B, której przełożenia dobrano pod kątem obniżenia spalania oraz optymalnej eksploatacji w warunkach, z myślą o których zostały wprowadzone do ruchu. style=”text-align: justify;”>Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia osiem przesuwnych okien bocznych, wentylatory sufitowe oraz szyberdachy. Zastosowano wydajną klimatyzację. To agregat firmy Sutrak o mocy 41 kW. Nie zabrakło oczywiście monitoringu. System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach duńskiej firmy Polaris oraz polskiej R&G. Nie mogło oczywiście zabraknąć systemy ŚKUP. Pasażerowie mają do dyspozycji takie udogodnienia jak gniazdka z portami USB oraz WiFi. style=”text-align: justify;”>Można się pokusić o twierdzenie, że część członków konsorcjum stawiając na BMC kierowała się dwoma czynnika. Przede wszystkim decydowała cena tych autobusów oraz możliwość bardzo szybkiej dostawy. Czy zatem BMC stanie się nową marką, która będzie cieszyła się przychylnym okiem prywatnych przewoźników ze Śląska? Na rynku na, którym ważną rolę przy zakupie odgrywają dwa wspomniane wyżej elementy mogą być na to spore szanse. „

Komentarze