TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polski pantograf dla autobusów elektrycznych [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.12.2017 15:00:54 7 komentarzy
Polski pantograf dla autobusów elektrycznych [FILM]

Nowatorski systemy ładowania autobusów elektrycznych od EC Engineering będzie funkcjonować niebawem w Warszawie, w pojazdach marki Ursus oraz w Bratysławie i Hradec Kralove z marką SOR. O szczegółach tego rozwiązania rozmawialiśmy w Krakowie - na elektromonilnych warsztatach - z Michałem Lasiewiczem, dyrektorem handlowym w EC Engineering.

System ładowania autobusów elektrycznych, opracowany przez EC Engineering pozwala ładować akumulatory w szybki i efektywny sposób. Autobusy jeżdżące po mieście mogą doładowywać baterie na pętlach i na przystankach, gdzie zamontowano specjalne ładowarki, pod którymi zatrzymuje się autobus i pobiera prąd przez złącze automatycznie podnoszone z poziomu dachu pojazdu. Atutem jest krótki czas ładowania niwelujący przestoje w pracy autobusów – odbywa się ono w czasie wysiadania i wsiadania pasażerów i jest możliwe w wielu punktach miasta, gdzie zamontowano specjalne stacje.


Obecnie w upowszechnieniu autobusów elektrycznych przeszkadza długi czas ładowania (wynosi kilka godzin, a ładowanie odbywa się wyłącznie w zajezdni), a także duża masa akumulatorów. Krakowscy inżynierowie proponują nowoczesny system ładowania prądu dla autobusów, który znacznie skróci czas ładowania pojazdu, przyspieszy przyłączanie systemu odbierania prądu oraz zmniejszy wagę akumulatorów. System został przetestowany przy współpracy z MPK Lublin. W Lublinie zamontowana została stacja ładowania oraz – przy współpracy z firmą Ursus - przygotowany prototypowy autobus, przystosowany do nowego systemu. Testy przeprowadziła także firma Solaris.

Krakowskie systemy obsługiwać będą komunikację miejską w Warszawie: wygrany przetarg Ursusa na dostawę autobusów elektrycznych do Warszawy wiąże się z dostarczeniem urządzeń wyprodukowanych przez EC Engineering. Do stolicy trafiło już 10 pantografów i dwie stacje dokujące. Urządzenia zostały zamówione także przez czeską firmę SOR, specjalizującą się w produkcji autobusów, do stolicy Słowacji, Bratysławy (docelowo trafi tam 18 pantografów i 7 stacji dokujących). SOR zamówił także kolejne 20 pantografów dla Hradec Kralove w Czechach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
pantograf
EC Engineering
SOR
Ursus
  • kku – 09.12.2017

    Szkoda że inne polskie firmy Pesa, Solaris, Modertrans, Newag nie stosują polskich pantografów

  • jolek – 09.12.2017

    A niby jakie stosują?

  • Kiera – 09.12.2017

    Autobusy jezdza na niemieckich.

  • Henio – 09.12.2017

    tramwaje jeżdżą głownie na stemmannach, ale na kolej trochę polskich pantografów jeździ

  • PawelNed – 10.12.2017

    Całkiem fajnie to wyglada ale tylko jakby wyglądał postój na przystanku na którym by mogły sie zatrzymywać dwa bądź trzy autobusy

  • Alojzy – 10.12.2017

    @Pawel czy którykolwiek z dostępnych obecnie systemów nadaje się na przystanek z dwoma lub trzema autobusami ? Jeśli autobusy mają swoje strefy zatrzymania to nadaje się każdy, a jeśli zatrzymują się po kolei bez stref to żaden.

  • Aviso – 04.01.2018

    Wystarczy tą "rynienkę" stacji ładowania wydłużyć tak, by na jednym przystanku mogło by się ładować kilka autobusów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....