TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polski klasyk w Suchym Lesie. Solaris tańszy od Autosana!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.11.2017 16:35:31 22 komentarze
fot. suchylas.pl

Dziś, 29 listopada Zakład Komunikacji Publicznej w Suchym Lesie dokonał otwarcia ofert w przetargu na dostawę dwóch autobusów klasy MAXI. Swoje propozycje przedstawiło dwóch oferentów. To Solaris i Autosan. Co najciekawsze oferta producenta z Bolechowa jest tańsza.

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w ostatnich dniach października. Pisaliśmy o tym tutaj. Zakup pojazdów odbywa się w ramach projektu "Realizacja węzła przesiadkowego w Chludowie i Golęczewie w celu zwiększenia dostępności linii kolejowej nr 354 Poznań-Piła" dla Działania 3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych, w tym mobilność miejska, Poddziałanie 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Wszystkie autobusy, które zamówi ZKP mają mieć nadwozia o długości 11,8 – 12,2 m. Muszą zapewniać podróż minimum 90 pasażerom. Na pokładzie ma być zamontowanych przynajmniej 28 siedzeń, w tym nie mniej niż sześć dostępnych z niskiej podłogi. Do pojazdów będzie można wejść dzięki dwóm parom drzwi w układzie 2-2-0.

Autobusy mają być napędzane silnikami na olej napędowy i co oczywiste spełniać normę EURO6. Jego pojemność skokową określono na min. 6,5 l, przynajmniej 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 200 kW mocy. Silnik spalinowy miał być zintegrowany z przynajmniej czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma posiadać program umożliwiający optymalizację spalania paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Ostateczny termin składania ofert przewoźnik z Suchego Lasu wyznaczył na dziś. Na zakup dwóch autobusów spółka przygotowała 2 091 000 PLN brutto. Oznacza to, że za jeden pojazd ZKP jest gotowe zapłacić 850 000 PLN netto. Obie oferty, które otrzymał przewoźnik przekraczają jego szacunki.

Pierwszą i jednocześnie droższą przedstawił Autosan. Opiewa ona na 2 308 956 PLN brutto. Oznacza to, że jeden SanCity 12LF dla Suchego Lasu kosztowałby 938 600 PLN netto. Trzeba przyznać, że nie jest to ten poziom cen, do którego przyzwyczaił nas w ostatnim czasie producent z Sanoka.

Tańsza oferta została przedstawiona przez Solarisa. Producent "jamników" dwa egzemplarze Nowego Urbino 12 chciałby sprzedać ZKP za 2 177 100 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 885 000 PLN netto, a więc nieco więcej niż budżet przewoźnika.

Teraz w Suchym Lesie muszą zdecydować co zrobić. W lepszej sytuacji wydaje się być Solaris, który jest tańszy ale i powinien w kryteriach pozacenowych być górą nad Autosanem. Do tego nieznaczna różnica w stosunku do kosztorysu ZKP działa na korzyść producenta z Bolechowa. Zatem wybór tej oferty nie powinien być problematyczny.

Warto jeszcze wspomnieć, że obecność Autosana w tym przetargu jest mimo wszystko zaskakująca. To pierwszy raz jak producent z Sanoka zdecydował się na walkę z Solarisem w jego rodzimym regionie. Zaskakuje także cena, którą zaproponowano ZKP za autobusy SanCity 12LF. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZKP Suchy Las
Autosan
Solaris
  • fan pis – 29.11.2017

    I prawidłowo.

  • Mobilek – 29.11.2017

    chyba nic tu dziwnego nie ma. Jutrzejszy solenizant po prostu ograł sanockich handlowców. W Sanoku założyli, że Solaris nie ma czasu i ochoty na produkcję 1 szt., więc postanowi wystawić cenę z sufitu (czytaj ograbić ZKP z naszych pieniędzy). No i się nie udało....

  • jtc – 29.11.2017

    Oferta Autosana z gatunku "A nuż się co trafi i zawalony zleceniami Solaris nie złoży oferty. Ale na wojnę z nimi nie idziemy"

  • Grażyna – 29.11.2017

    AUTOSAN to firma która się szanuje i jeden autobus ich nie zbawi. A suchy las to gmina w której pijani myśliwi na oczach niewinnych dzieci mordują jelenie... jaka gmina taki dostawca autobusów!!!!

  • taka rzecz – 29.11.2017

    Tytuł powinien brzmieć: Poniemiecki klasyk w Suchym Lesie lub poNeoplan w Suchym lesie.

  • Janusz – 29.11.2017

    Każdy Autosan swoją Grażynę ma...

  • Zygmunt – 29.11.2017

    Autosan niech lepiej pracuje nad bezpieczeństwem swoich pojazdów. Można sobie zobaczyć jak wyglądał Sancity 12 LF po wypadku w Lubinie w 2016- cały autobus był praktycznie do kasacji. Cena nie powinna być najważniejsza TYLKO jakość i bezpieczeństwo !

  • Zygmunt – 29.11.2017

    *Lublinie

  • leśniczy – 29.11.2017

    @taka rzecz - Do Suchego też się spóźnili? Kurier miał za daleko... myślał, że Suchy Las to teren Szyszki gdzieś na wschodzie....

  • @Zygmunt – 29.11.2017

    Po pierwsze doczytaj trochę szczegółów jak poważny to był wypadek a po drugie sprawdź czy autobus rzeczywiście był na tyle zniszczony, żeby iść do kasacji (podpowiem - nie). Więc nie wypisuj bzdur.

  • Się porobiło... – 29.11.2017

    O, to już pisie trolle nawet na infobusie?

  • farafiu – 29.11.2017

    Szacunek, że komuś chciało się tak rozwalony pojazd przywracać do życia. ZKP moim zdaniem jeśli wybierze Urbino, postąpi tak jak należy. Tak mały przewoźnik powinien iść w unifikację taboru.

  • Strażak sam – 29.11.2017

    Autosan się uczy składać autobusy i oferty i dobrze tu przynajmniej się nie spoxnili składanie ofert to nie taka łatwa sprawa Vide małe acz istotne błędy mana które wykluczyly go z wygranych przetargów Rzeszów 2013 Olsztyn 2017 Sosnowiec 2017 A Mercedes na 77 przegubów do Krakowa też źle ofertę napisał choć siwz ewidentnie był pod niego pisany a jak się jeszcz trafi przetarg bez konkurencji i zdesperowany klient to sukces może być podwójny. Aktualnie jest sporo zakupów z unijnych środków jak nie rozliczysz w odpowiednim terminie przepadną. Tu mała ciekawostka Ursus Elektryczne dla środy klient odebrał pojechały na lawecie i na lawecie wróciły ale zakup można w bieżącym roku rozliczyć dlatego Łomianki poszły w odstawke bo to zakup ze środków własnych

  • Bede – 29.11.2017

    Może mi ktoś wytłumaczyć skąd się wziął ten mit że Solaris to niemieckie autobusy? Bo pomyślmy dla przykładu o takiej sytuacji: niemiecki inżynier w latach 60-tych pracuje w USA dla amerykańskiego koncernu. Potem koncern wysyła go do Niemiec. Z planów nic nie wychodzi i koncern się zmywa z rynku ale inżynier zamiast załamywać ręce bierze kredyt w szwedzkim banku i buduje zakład gdzie produkuje motory własnej konstrukcji. Motory używają części z USA bo te już są gotowe więc mniej problemów. Główne komponenty jak ramy i oprawę fabryka inżyniera produkuje sama. Mam takie wrażenie, że właśnie ci którzy to ciągle narzekają jaki ten Solaris "niemiecki" wtedy by podziwiali owego niemieckiego inżyniera o swój spryt i narzekali że tego nam Polakom brakuje. No ale może się mylę. Może jakiegoś faktu nie znam który by mi wyjaśnił dlaczego Solaris jest niemiecki a nie polski?

  • Stary Kapeniarz – 29.11.2017

    do BedePan Krzysztof Olszewski przyjął niemieckie obywatelstwo to razdwa że obecnym prezesem jest niejaki Andreas Streckertrzy że konstrukcja oparta jest de facto na Neoplaniemyślę że tyle wystarczy

  • Egon antyTrajtor – 29.11.2017

    @stary kapeniarz mógłbym tu napisać sformułowania dosadne, ale pewnie bym został usunięty. Pan Krzysztof Olszewski ma obywatelstwo polskie i niemieckie. Powody takiej sytuacji są znane. Odczep się od niego bo do pięt mu nie sięgasz. Od prawie roku pan Strecker nie jest prezesem Solarisa. Szczerze mówiąc szkoda, bo to był dobry manager. Nawet fakt kierowania polskiej firmy przez Niemca nie czyni z firmy Solaris spółki niemieckiej. Urbino jest oparte o Neoplan? Szczerze, to nie masz pojęcia ilu swietnych, polskich inżynierów i konstruktorów tworzyło ten pojazd. Więc wracaj do lekcji i nie obrażaj ludzi. Nie zasłużyli na takie słowa. Ci ludzie poświęcili czasami swój czas prywatny by ten pojazd powstał.

  • Bede – 30.11.2017

    W Volkswagenie pracuje wiele Polaków, również jako manadżerowie, designerzy itp. ale jakoś nie przeszło mi przez myśl, że poprzez to VW test polską firmą. W końcu zarządzanie a nadzór i właściciel to dwie różne sprawy. Np. w jednym z największych niemieckich banków prezesem zarządu jest koleś który raczej wygląda na Hindusa niż Niemca :) Firmy starają się pozyskać najumiejętniejszych menadżerów i specjalistów pasujących do strategii. Szczególnie firmy działające na skalę globalną. Tam zbyt wiele sentymentów może się skończyć niestety wrogim przejęceim.

  • P5 – 30.11.2017

    Skoro większość kierowniczych stanowisk piastują Niemcy...

  • tantus – 30.11.2017

    @Stary Kapeniarz: szefem MAN Nutzfahrzeuge AG przez wiele lat był Szwed Hakan Samulesson. I co w związku z tym? Czy nagle przez to firma stała się szwedzka?Liczy się przede wszystkim pochodzenie kapitału - czyli kto płaci. Oraz marka. Obie te rzeczy, w przypadku Solarisa, są polskie.

  • pyra – 30.11.2017

    @P5: i co jeszcze? :D

  • Mobilek – 01.12.2017

    nie karmić trolli. Im chodzi tylko a zadymę. Żadne argumenty ich nie przekonają, bo nie są brane pod uwagę. Prawdę znamy. Solaris jest polską firmą, stworzoną przez Polaków, z polskim kapitałem i płaci podatki w Polsce. A czy właściciele mieli jakiś czas inne obywatelstwo i gdzie lokują swój prywatny kapitał - to inna sprawa. Mamy demokrację (jeszcze). Weźmie się wszechminister sprawiedliwości za trolli, oj weźmie....

  • hfhd – 04.12.2017

    Tak, a design kartona tworzyło niemieckie studio w Hamburgu. Prawdę znamy, ale nie trwa co wy, tylko tą prawdziwą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....