TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polski elektrobus dla polskich miast. Z ARP
ISBNEWS InfoBus.pl - Opublikowano: 07.09.2016 18:22:53 4 komentarze
XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Zainicjowany przez Ministerstwo Rozwoju Program e-Bus ma doprowadzić do stworzenia autobusu elektrycznego, wykonanego niemal w całości z polskich komponentów ? mówili przedstawiciele rządu podczas XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy, podczas debaty "E-Busy w drodze do elektromobilności miast".

-"Dodatkową korzyścią e-Busów jest wypełnienie niszy elektromobilności, która w przypadku Polski jest szansą na dogonienie w dziedzinie motoryzacji krajów Zachodu. Polski elektryczny autobus może stać się wizytówką naszego eksportu. Dziś tworzymy warunki i wysyłamy impuls do polskiej branży motoryzacyjnej, ale również do polskich miast, które chcemy zachęcać do włączania się w realizację programu" - powiedziała wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Środki na realizację programu E-Bus będą pochodziły m.in. z Funduszy Europejskich, Polskiego Funduszu Rozwoju, a także od partnerów przemysłowych. W kolejnych krokach planowane jest ogłoszenie konkursów z zakresu B+R, zaproszenie firm do udziału w projekcie oraz wybór miast pilotażowych

ARP się przyłącza

W Programie e-Bus chce aktywnie uczestniczyć Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP), poinformował prezes Marcin Chludziński w trakcie XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy.

-"Program e-Bus przełoży się na wzrost elektromobilności w Polsce i da pozytywny impuls dla rozwoju sektora pojazdów elektrycznych w branży motoryzacyjnej. ARP jako podmiot działający w ramach Grupy PFR chce aktywnie uczestniczyć w jego realizacji" - powiedział Chludziński.

Według niego, od kilku lat można zaobserwować globalny trend, który podąża w kierunku pełnej elektryfikacji pojazdów kołowych, a polscy producenci autobusów jako jedni z pierwszych oferują modele w pełni zelektryfikowane. Prezes wskazał m.in. na niezaprzeczalne sukcesy Solarisa, jak np. wygrane przetargi w kraju oraz na świecie, wzrost technologiczny oraz ciągłą poprawę oferty. Co według niego ważne, duże perspektywy rozwoju w tym obszarze mają też inne polskie firmy, np. Ursus.

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.) to spółka Skarbu Państwa. Od początku swojej działalności (1991 r.) odpowiada na najważniejsze potrzeby polskiej gospodarki. W okresie transformacji ARP S.A. uratowała tysiące miejsc pracy, unowocześniając duże i średnie przedsiębiorstwa. Dziś jej strategia opiera się na trzech równorzędnych filarach: innowacjach, restrukturyzacji i inwestycjach. Portfel spółek ARP obejmuje m.in. przedsiębiorstwa produkcyjne działające w sektorach: budowlanym, energetycznym, elektromaszynowym, a także w obszarze wzornictwa przemysłowego czy innowacji. ARP zarządza dwiema specjalnymi strefami ekonomicznymi: SSE Euro-Park Mielec oraz TSSE Euro-Park Wisłosan.

E-przyszłość

Prognozy rozwoju światowego rynku autobusów wskazują, że należy oczekiwać wyraźnego odchodzenia od konwencjonalnych, wysokoprężnych silników, w kierunku tych napędzanych elektrycznie lub na CNG/LNG. Do 2020 r., udział autobusów konwencjonalnych na świecie spadnie z 89% do 72%, natomiast tych napędzanych alternatywnie wzrośnie z 6% do 15%.

W ubiegłym roku w Polsce zostało wymienionych ok. 700 autobusów miejskich, ale z roku na rok ta liczba będzie rosła. Jak podkreślają eksperci, rozwój branży autobusów elektrycznych przyczyni się do powstania nowych specjalistycznych miejsc pracy. Przy produkcji 1 000 autobusów może to być nawet ok. 5 tys. miejsc pracy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MIR
elektrobus
ARP
  • sancity – 07.09.2016

    Niech najpierw poprawią wytwarzanie prądu, bo elektrownie dają go na styk.Jak zaczną używać tyle elekrobusów to zaraz się okaże że wdomach zabraknie prądu.

  • busik – 08.09.2016

    Znam w Poznaniu firmę, która ma rewelacyjną koncepcje budowy autobusu elektrycznego. Autor tego rozwiązania skrótowo przedstawił ten projekt. Projekt przewiduje produkcję wszystkich zespołów w Polsce. Jest to projekt dalece zaawansowany technicznie i nie mający sobie równego. Z wypowiedzi wynikało że w ubiegłych latach współpracował z Solarisem. Jego projekt w obliczeniach pozwala na przejechanie ok. 500 km. Koledzy jego z tego co wiem starają się zainteresować Ministerstwo Rozwoju. Projekt obejmuje kompleksowo produkcje autobusu ( materiały kompozytowe ) uproszczony serwis, bazę ładowanie.

  • AbC – 08.09.2016

    Obecnie największym problemem jest zasięg / koszty urządzeń pozwalających ładować na trasie

  • BUSOMAT PL – 08.09.2016

    Takie autobusy już dawno powinny jeżdzić po polskich miastach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....