TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polski debiut BMC Neocity 8,5! W Łomży i z nowym dealerem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.12.2019 14:00:43
Polski debiut BMC Neocity 8,5! W Łomży i z nowym dealerem

Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski podpisał umowę z firmą PeterBus z Warszawy na dostawę dwóch autobusów BMC Neocity 8.5 wraz z monitoringiem oraz inteligentnymi systemami transportowymi. 

Łomża za nowe autobusy zapłaci 1 126 167,34 PLN brutto, co daje niespełna 457 800 PLN netto za jednego małego BMC. My jeszcze dodajemy, że w pakiecie jest dwuletnia gwarancja całopojazdowa. Do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji trafią one jeszcze w tym roku, co będzie dobrym podsumowaniem 50-lecia MPK.

BMC z nowy dealerem
Autobusy Neocity 8,5m Low Floor to miejskie midibusy tureckiej produkcji. Mogą przewieźć do 72 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Posiadają silnik diesla Cummins spełniający normę emisji spalin Euro 6. Od teraz za sprzedaż autobusów tej tureckiej marki odpowiada warszawski Peterbus.

"Autobusów tej wielkości w Łomży brakowało" – podkreśla prezydent Mariusz Chrzanowski licząc, że to nie koniec wymiany taboru MPK – "Na początku przyszłego roku złożymy wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych projektu pn. "Zrównoważona mobilność miejska". Zakład on m.in. zakup 11 niskoemisyjnych autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG oraz 2 zeroemisyjnych autobusów elektrycznych" – informuje prezydent Mariusz Chrzanowski. 

To jednak nie wszystkie planowane zakupy, bo jeśli dojdzie do realizacji projektu e-Bus, to do Łomży może trafić przynajmniej dziesięć zeroemisyjnych autobusów elektrycznych o długości ok 10 m.

Mniejszy metraż, większe możliwości
Zastępca dyrektora MPK Andrzej Petkowski podkreśla, że dwa zakupione autobusy BMC, dzięki swojej wielkości i mniejszemu spalaniu, będą generowały mniejsze koszty utrzymania. 

"Będziemy mogli wykorzystywać je na wszystkich naszych liniach, głównie jednak na tych, na które autobusy Volvo i Scania są za duże, a Karsan za małe. Co ważne, pomimo swojej wielkości są one w stanie przewieźć stosunkowo dużą liczbę pasażerów, dlatego będą stanowiły doskonałe uzupełnienie naszego taboru" – zauważa Andrzej Petkowski.

Obecnie najstarsze pojazdy wykorzystywane w komunikacji miejskiej w Łomży marki Volvo mają już dwadzieścia lat. Najwięcej jest jednak Scanii z 2011 roku. Są to duże, 12-metrowe pojazdy. Tabor MPK uzupełniają cztery mniejsze autobusy marki Karsan tureckiej produkcji. Wszystkie mają silniki diesla spełniające normy Euro-2, Euro-3 (Volvo) oraz Euro-5 (Scania i Karsan).

Na podstawie ilości zużywanych paliw, wyliczono ilość emisji gazów cieplarnianych z poszczególnych aktywności społecznych i gospodarczych na terenie miasta Łomży. Wynika z nich że transport prywatny i komercyjny przyczynia się do emisji CO2 na terenie Łomży w 46%. Natomiast udział łomżyńskiej komunikacji miejskiej w emisji CO2 to tylko 0,6 %. Warto zatem w trosce o jakość powietrza już dziś przesiąść się do łomżyńskich autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
MPK Łomża
BMC
Peterbus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....