TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polska premiera MAZ-a 303. Na Śląsku!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.02.2020 12:00:37
fot. Konrad Bek

29 i 30 stycznia wewnątrz śląskich przedsiębiorstw miała miejsce prezentacja nowego modelu białoruskiego producenta pojazdów spod znaku MAZ. Konkretnie chodzi o model MAZ 303266, który światową premierę miał w ubiegłym roku podczas świętowania 75-lecia firmy.

Nowa, stalowa konstrukcja białoruskiego producenta znacznie różni się od swoich poprzedników zarówno pod względem designu nadwozia, czy też designem wnętrza. Nawiązuje głównie do konkurencji spod znaku lwa czy jamnika, przynajmniej można odnieść takie wrażenie. Zatem pojazd na pewno nie będzie odstawał na tle konkurencji, tak jak poprzednie generacje. Bezpieczeństwo ponad wszystko? Na to wychodzi, ponieważ z każdej strony autobus jest monitorowany (Z lewej i prawej strony boku, przodu i tyłu).

Słów kilka o żubrze..
Prototypowy MAZ 303 zabiera na pokład maksymalnie 96 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. W większości to fotele Ster NewCity, ale nie zabrakło także "półtoraków" typu 8MP. 11 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi, co w porównaniu z MAZ-em 203 jest już sporą zmianą na plus. Oczywiście na życzenie klienta producent może jeszcze poprawić ten wynik nawet do 16 siedzeń. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, wyposażonych między innymi w ciepłe guziki na drzwiach, które będą oferowane już w standardzie. Dodatkowym ułatwieniem dla niepełnosprawnych pasażerów jest montaż elektrycznej rampy, którą można otworzyć po podjeździe na przystanek – prawdopodobnie będzie to opcja wyposażenia, a standardem ma być rampa mechaniczna. 

Wygląd sufitu również został poprawiony, który znacznie przyjemniej się prezentuje. Oprócz tego wewnątrz ścian bocznych zamontowano ładowarki USB, a pod wewnętrzną linią okien zamontowano klimatyczne LED-owe oświetlenie na całej długości pojazdu. Zmianie uległa także kabina kierowcy. MAZ w prototypie zastosował kabinę typu półotwartego. Kierowca ma do dyspozycji ruchomy pulpit ACTIA II wraz z kierownicą, która posiada przyciski pozwalające na uruchomienie niektórych funkcji. 

Pod maską znajdziemy prawie 8-litrowy silnik Mercedesa o mocy 220kW / 299KM (MB O936LA), który rozwija 1200Nm i spełnia najwyższe normy emisji spalin Euro 6D. Ponadto jednostka napędowa zblokowana została z 6-biegową skrzynią ZF Ecolife 6AP 1200B. Wentylacja zapewniona jest przez panel firmy REVO o mocy 30kW i dwóch par uchylnych okien. Zmienia się również długość autobusu, który obecnie będzie miał ponad 12425 mm, a wyskość pozostanie na poziomie 3100 mm.

Białoruski producent MAZ obchodził w zeszłym roku 75 urodziny. Z tej okazji postanowił zaprezentować nowość w swojej ofercie produktowej. To miejski autobus trzeciej generacji, który docelowo zastąpi obecnie oferowane modele 10x i 2xx. MAZ wiąże duże nadzieje z nowym autobusem, ciekawe czy niedalekiej przyszłości kilka z nich znajdzie zatrudnienie u Śląskich przewoźników? Zobaczymy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MAZ

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....