TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polska – europejskim liderem LNG w miejskich autobusach
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.05.2020 12:00:39
Polska – europejskim liderem LNG w miejskich autobusach; fot. ZTM Warszawa

W Polsce boom na autobusy LNG trwał chwilę, ale wystarczył abyś zostali liderem tej technologii w całej Europie. Niestety, upadek Solbusa marketingowo zniweczył ten sukces, ale teraz jest szansa na jego odrodzenie.

Na początek historia. 2015 r. na ulicach Olsztyna i Warszawy wyjechało 45 autobusów miejskich zasilanych LNG, nieistniejącej już marki Solbus. To do dzisiaj największa flota pojazdów miejskich na skroplony gaz ziemny w Europie i jedna z największych na świecie.

Z powodu upadku producenta – skądinąd, jak na tamten czas bardzo innowacyjnego – ten sukces marketingowo nie został wykorzystany i w efekcie dzisiaj to Scania przypisuje sobie tytuł lidera LNG w autobusach. Tak jest w pojazdach międzymiastowych, ale nie w miejskich. To też pokazuje, że rzeczywistość nie znosi pustki i każdy próbuje tworzyć historię na swój sposób. Na szczecie po tych wszystkich perturbacjach temat szerszego wykorzystania LNG wraca i to w wielkim stylu. Za moment ponownie będziemy mogli potwierdzić, że Polska jest pionierem i liderem w technologii LNG w Europie. Oby tym razem skuteczniej.

Warszawski przetarg

Ten powrót to oczywiście najnowszy przetarg Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie na dostawę 160 autobusów na LNG i CNG, który został podzielony na dwa zadania. W pierwszym MZA chce kupić 70 autobusów CNG, w tym 40 szt. przegubowych klasy MAXI i 30 szt. standardowych klasy MAXI. Drugim i zdecydowanie najciekawszym zadaniem jest dostawa 90 autobusów przegubowych zasilanych LNG. A takich nie widzieliśmy w Europie od czasu upadku marki Solbus.

Dostawy przegubowców na ciekły gaz do Warszawy mają się rozpocząć w ciągu 80 tygodni od podpisania umowy. Jednak pierwsza piątka nie może być dostarczona przed 3 grudnia 2021 r., a kolejna tydzień później. Pozostałe autobusy mają zostać dostarczane po 14 stycznia 2022 r. w transach po pięć sztuk tygodniowo. Takie terminy powodują, że producenci nawet jeśli wystartują z samą zaawansowaną koncepcją będą mieli czasy na rewizję pewnych założeń przed dostawami do Warszawy.

PGNiG wspiera

Sporą zasługę w tym powrocie tematu LNG w naszym kraju ma Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Spółka jest w stanie zaoferować klientom szerokie możliwości bardzo ciekawej współpracy. I dotyczyć może ona bardzo szerokiego wachlarza projektów. Zaczynając od kompleksowej usługi w postaci dostaw oraz magazynowania gazu, a kończąc na projektach "pod klucz", które są podyktowane realiami lokalnymi, w jakich funkcjonuje nabywca gazu.

Szerokie wykorzystanie ekologicznych paliw gazowych w transporcie publicznym to jedna z najlepszych metod szybkiej poprawy jakości powietrza w polskich miastach. PGNiG konsekwentnie stawia na rozwój gazomobilności, gwarantując przewoźnikom szeroki i pewny dostęp do gazu ziemnego, w tym LNG. Współpraca z PGNiG to pewne i bezpieczne dostawy paliwa gazowego po bardzo korzystnej cenie dla każdego przewoźnika, który tylko się na nią zdecyduje.

-“Jako pierwsi – i to już w 2013 r. – podjęliśmy intensywne działania, aby wprowadzić do swojej floty pojazdy LNG. Zakupiliśmy łącznie 35 autobusów, które do dzisiaj tutaj jeżdżą i to z dobrym skutkiem. 92% tych autobusów codziennie wysyłamy do ruchu, czyli w przypadku naszego taboru jest to standardowy wskaźnik dostępności. Pozostałe 8% to są przeglądy, ale wszystko jeździ w jak najlepszym porządku" – deklaruje prezes MZA Warszawa, Jan Kuźmiński.

Warszawski kontrakt

Najlepszym dowodem dobrej współpracy na linii PGNIG – miejska komunikacja jest już drugi kontrakt na dostawę LNG dla floty MZA

-"Szerokie wykorzystanie ekologicznych paliw gazowych w transporcie publicznym to jedna z najlepszych metod szybkiej poprawy jakości powietrza w polskich miastach. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo konsekwentnie stawia na rozwój gazomobilności, gwarantując przewoźnikom szeroki i pewny dostęp dogazu ziemnego w postaci sprężonej CNG i skroplonej LNG. Kolejny wygrany przetarg na dostawy LNG do warszawskich autobusów pokazuje, że ten kierunek jest słuszny, a nasza oferta konkurencyjna" – powiedział Jerzy Kwieciński, Prezes Zarządu PGNiG SA.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
LNG
PGNiG
MZA Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....