Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polska czwartym hybrydowym rynkiem MAN w Europie [FILM]

infobus
15.06.2018 10:00
0 Komentarzy

9 czerwca nawarszawskie ulice wyjechała największa flota autobusów hybrydowych w Polsce.Tym samym nasz kraj awansował na czwarte miejsce w Europie w hybrydowymrankingu MAN.

Oficjalnie powitanie 61. autobusów MAN Lion`s City Hybridnależących do Grupy Mobilis miało miejsce 13 czerwca. Wszystkie zostałyskierowane do obsługi linii w ramach sieci ZTM Warszawa. To już dziesiątykontrakt, obsługiwany dotychczas na rzecz Warszawy przez spółkę oraz czwartyrealizowany obecnie. Łącznie stołecznytabor Mobilis liczy 223 pojazdy, w tym 61 hybrydowych. Dodając do tego 10hybryd marki Solaris w barwach MZA Warszawy mamy w Warszawie łącznie 71autobusów hybrydowych. Najwięcej w Polsce. A jak to wygląda w Europie?

Według danych przygotowanych przez MAN Truck & BusPolska, w Europie w latach 2010-2018 zakupiono łącznie 580 autobusówhybrydowych z logo lwa, w tym najważniejsze rynki niemieckiego producentato:

  • Francja 270szt.

  • Hiszpania 119szt.

  • Niemcy 97szt.

  • Polska 85szt.

  • Szwecja 72szt.

  • Włochy 16szt.

  • Szwajcaria 9szt.

  • Dania 2szt.

Hybrydowe przygotowania

Rekordowy, warszawski kontrakt hybrydowy Mobilisu rozpocząłsię w sobotę, 9 czerwca 2018 r. i obowiązywać będzie do końca 2025 r. W jegoramach spółka realizować będzie przewozy na poziomie ok. 4 mln wozokilometrówrocznie. O tym jak wyglądały przygotowania przewoźnika do realizacji tegokontraktu można zobaczyć na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=gDjyHT8fEgA}

-„Jest to zarazem pierwszy tak innowacyjny i ważny kontraktna pojazdy hybrydowe – powiedział Dariusz Załuska, prezes Mobilis Sp. z o.o.– Jestem przekonany, że wysoka jakośćusług oraz bardzo konkurencyjna cena oferowanaprzez Mobilis, a także przez innych niezależnych operatorów, będąnieustannie zachęcały ZTM do zwiększania ich udziału w rynku miejskichprzewozów autobusowych. Operatorzy niezależni, tacy jak Mobilis, mogą znaczącoprzyczynić się do szybkiej transformacji na tabor w pełni ekologiczny, wstolicy i innych miastach, poprzez wprowadzanie pojazdów hybrydowych i znapędem CNG/LNG – dodaje Dariusz Załuska.

Zakupione przez Mobilis autobusy MAN Lion's City sąwyjątkowo ciche i nieinwazyjne dla środowiska, a przy tym – efektywne i łatwe weksploatacji. Wyróżnia je do 30% niższe zużycie paliwa i redukcja emisjidwutlenku węgla w zależności od wersji i zastosowania.

– Jesteśmy dumni, że to właśnie nowoczesne, ekologiczne ikomfortowe autobusy MAN Lion's City z napędem hybrydowym wyjeżdżają na uliceWarszawy. Produkowane w fabryce MAN Bus w Starachowicach autobusy sązaawansowane technologicznie i sprawdzone w wielu europejskich miastach.Technologia hybrydowa gwarantuje łatwą obsługę i wyjątkowy komfort, zarówno dlapasażerów, jak i dla kierowców – powiedział Kamil Gromek, dyrektor ds. produktui sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska.

Informacja pasażerska 3.0

Hybrydowe autobusy Mobilisu zostały wyposażone w innowacyjneurządzenia, systemy i rozwiązania dla komunikacji, które dostarczył ZakładElektroniczny SIMS z Bydgoszczy. To m.in. tablice świetlne, utrzymane w tonacjibiałych diod, które informują pasażerów o numerze linii oraz trasie przejazdu.Dodatkowo, co ważne, są ultralekkie oraz posiadają system zarządzania energią.

– Budujący jest fakt, że firma Mobilis doceniła naszerozwiązania i po raz kolejny zdecydowała się realizować z nami swoje zadania wstolicy naszego kraju, gdzie trzeba przyznać wymagania są na bardzo wysokimpoziomie i nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać – mówi Anetta Knitter,prezes Zarządu Zakładu Elektronicznego SIMS.

Uwagę zwraca system monitoringu, gdzie oprogramowanie wpołączeniu z lokalizacją GPS pozwala kierowcy na łatwą obsługę podróżnych. Jestto możliwe poprzez automatyczne włączenie na ekranie autokomputera podgląduwszystkich wejść oraz przestrzeni pasażerskiej po wjeździe w strefęprzystankową. Pozwala to zaoszczędzić miejsce na desce rozdzielczej oraz nie absorbujekierowcy podczas drogi.

Jednym z najważniejszych elementów nowoczesnych systemówelektronicznych jest przykazywanie w czasie rzeczywistym istotnych danych nt. realizacji usługiorganizatorowi transportu. Ponadto systemy firmy SIMS pomagają zespołowitechnicznemu Mobilis monitorować poprawność działania urządzeń zainstalowanychw pojeździe, dzięki czemu usterka jest usuwana online lub natychmiast pozjeździe autobusu do zajezdni.

Komentarze