Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Półmetek dostaw nowych Solarisów dla MPK-Łódź

infobus
09.05.2019 12:00
0 Komentarzy

Pierwsze łódzkie autobusy zasilane energią słoneczną – czyli najnowsze Solarisy Urbino – już zapełniają dwie zajezdnie MPK-Łódź – Nowe Sady i Limanowskiego.

Wkrótce po Łodzi zacznie kursować 46 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów Solaris Urbino. Termin ich dostawy mija 03.06.2019. Do tej pory Solaris dostarczył niemal połowę zamówionych pojazdów.

Nowy tabor trafi zarówno do zajezdni Nowe Sady – 20 przegubowych autobusów Urbino 18 i 14 autobusów solo Urbino 12, jak i do zajezdni Limanowskiego – 12 autobusów solo Urbino 12.

10 letni najem

Warto dodać, że w ramach najnowszego kontraktu MPK-Łódź zdecydowało się po raz kolejny na formę wynajmu nowych autobusów. Ostatnią taką umowę podpisano w 2014 r. Dzięki dziesięcioletniej umowie spółka zna koszty utrzymania pojazdów i ma pewność, że dostawca zapewni ich prawidłowe serwisowanie przy użyciu oryginalnych części. Po dziesięciu latach MPK będzie mogło kupić autobusy za tzw. wartość końcową, ale nie musi korzystać z tej opcji.

Umowa na dziesięcioletni najem autobusów wraz z ich serwisowaniem opiewa na ponad 125 mln zł brutto.

Łódzki standard

Łódzkie przegubowe Urbino 18 mają 135 miejsc ogółem, w tym 38 siedzących. Natomiast modele Urbino 12 (solówki) mogą pomieścić 85 pasażerów, z czego 26 będzie miało miejsca siedzące. Wszystkie autobusy są wyposażone w automaty biletowe i klimatyzację.

Nowością w kompletacji MPK-Łódź są panele fotowoltaiczne zamontowane na dachach 20 autobusów.

Jak informuje Agnieszka Magnuszewska, rzecznik MPK-Łódź:  -„W panele nie wyposażono wszystkich 46 autobusów, ponieważ MPK chce przetestować to rozwiązanie. Panele fotowoltaiczne mogą zasilać w prąd takie urządzenia, jak kasowniki czy biletomaty i tym samym redukować zapotrzebowanie na prąd, który standardowo wytwarzany jest w pojeździe z pracy silnika spalinowego.”

Nowe Solarisy zastąpią wysłużone autobusy marki Volvo i Jelcz. Obecnie po Łodzi kursuje 149 autobusów marki Solaris. To blisko 37 proc. wszystkich łódzkich autobusów.

Komentarze