TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Police wybierają Solarisa! Lew przegrywa u siebie
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2017 16:53:32 15 komentarzy
Police wybierają Solarisa! Lew przegrywa u siebie

Takiego wyniku to mało kto się spodziewał. Solaris zrewanżował się MAN-owi za Katowice. Suma zamówienia oczywiście jest mniejsza, ale zwycięstwie "na wyjeździe" smakuje podwójnie. 

15 marca 2017 r. Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na pięć autobusów, czyli propozycji spółki Solaris Bus & Coach. Tym samym w ramach klasycznych pojedynków pomiędzy Solarisem a MAN-em jest w tym roku remis: 1:1. I o ile Katowice chciały wybrać MAN-a, tak Police po prostu nie miały wyjścia. Oferta producenta z Bolechowa zaskoczyła wszystkich atrakcyjną cenę i pokonała MAN o … 1,86 pkt.

Punkt po punkcie

Przypomnijmy, że Police chciały kupić 5. niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów, w tym 3 szt. klasy MAXI o długości 11,5 – 12,0 m i 2 szt. przegubowych klasy MEGA o długości 17,5 – 18,1 m. Kwota jaką dysponował zamawiający na to zadanie wynosiła 6 211 500 PLN brutto / 5 050 000 PLN netto.

  • Solaris zaproponował za trzy Nowe Urbino 12 i dwa Nowe Urbino 18 sumę 5 663 412 PLN brutto / 4 604 400 PLN netto;

  • a MAN za trzy Lion`s City i dwa Lion`s City G – kwotę 6 029 460 PLN brutto / 4 902 000 PLN netto.

W zakresie oceny technicznej (15% wagi) Police przyznały MAN-owi 90 pkt, a Solarisowi 70 pkt za następujące rozwiązania techniczne:

  • silnik diesla Euro 6 o pojemności w przedziale 9-10 l (MAN/Solaris) – 20 pkt

  • ten sam producent autobusu i silnika (MAN) – 30 pkt

  • zawieszenie zależne przedniej osi (MAN/Solaris) – 20 pkt

  • układ rekuperacji (Solaris) – 10 pkt

  • szyba dzielona na 3 części (MAN/Solaris) – 15 pkt

  • uchylne okna (MAN/Solaris) – 5 pkt

Aby nadrobić stracone punkty w kryterium technicznym, Solaris musiał zaproponować odpowiednio niską cenę, któremu to kryterium Police dały wagę aż 80%. I tak też się stało – Solaris otrzymał tutaj 100 pkt, a MAN – 93,93 pkt. Do tego doszło kryterium gwarancji z wagą 5%, gdzie obie oferty dostały po 100 pkt.

Pierwsze zwycięstwo od 7 lat

Ostatecznie MAN otrzymał od komisji przetargowej 93,64 pkt., a Solaris – 95,5 pkt. Tym samym producent z Bolechowa nieoczekiwanie wygrał policki przetarg. I po raz pierwszy – od czasu unijnego kontraktu z 2010 r. na 13 "jamników" (w tym pięć przegubowych) - SPPK będzie musiało kupić nowe autobusy marki Solaris. Oczywiście o ile MAN nie odwoła się od wyniku, a KIO nie przyzna mu racji.

Dodajmy, że termin dostawy autobusów nie może być dłuższy niż 168 dni, a zakup ma być dofinansowany w ramach zachodniopomorskiego RPO.

Aktualnie flota SPPK obejmuje blisko 60 autobusów – w zdecydowanej większości marki MAN. To można powiedzieć prawdziwy bastion niemieckiego producenta w Polsce. Potwierdzają to ostatnie zakupy przewoźnika, który w 2012 r. nabył 2 szt. Lion`s City i 4 szt. Lion`s City G; w 2014 r. 4 szt. Lion`s City i 6 szt. Lion`s City G, a w 2016 r. - 2 szt. Lion`s City i 2 szt. Lion`s City G. Prawdziwa jaskinia lwa.


Sprawdź też:
SPPK Police
Solaris
MAN
przetarg
unia
  • Miśkiewicz – 16.03.2017

    Czy wiadomo w jakim malowaniu będą te nowozakupione sprzęty? Tzn. piękna zieleń czy FL?

  • Gość – 16.03.2017

    Ten artykuł pokazuje jak infobus jest nastawiony tylko do Solarisa... WIĘCEJ BEZSTRONNOŚCI!!! porażka... tak jak ten przetarg. Dla mnie to jest wielka przegrana.

  • farafiu – 16.03.2017

    Stronniczy? Idź ty plebsie... Pogratulować Solarisowi wygrania takiej USTAWKI pod niemca. Całe szczęście będą to pierwsze Solarisy nowej generacji z rekuperacją.

  • Witek – 16.03.2017

    Nie, to niemożliwe!!! Jak można doprowadzić do takiej wpadki. Czy w Policach nie umieją rozpisywać taki przetarg?

  • TomTom – 16.03.2017

    Czy ja wiem, czy to wpadka? SPPK nie miało ochoty przepłacać za autobusy i pomimo tego, że MAN był faworyzowanym dostawcą to dopuszczenie Solarisa było im bardzo na rękę. Punktowanie układu rekuperacji, którego MAN nie oferuje też pokazuje, że nie była to typowa ustawka.

  • z – 16.03.2017

    Wpadka - wpadka dla pozoru tez napisze ze ma byc rekuperacja ,aby tylko uniknac podejrzen o faworyzowanie MANa. Zobaczycie teraz napisza tak ze Solaris na 15 szt niedarady , a Man do tego spusci z ceny . Beda tanie autobusy i oto chodzi.

  • kapitor – 16.03.2017

    Zobaczymy co będzie na drugim największym podwórku MANa, tym razem na Śląsku, czyli w PKM Świerklaniec. Mam wielką nadzieję, ze hybrydowe lwy powalczą i zgarna zamówione na 8 solówek. Świerklaniec to wkoncu kolejne pewne podwórko MANa.

  • farafiu – 17.03.2017

    TomTom, rozumiem, ale w mojej opinii ustawka. MPK Kraków też tak przejechało się konkretnie, gdy otworzono koperty, a tu Solaris prawie o 10 pkt zrypał Mercedesa(faworyta), bo nikt nie przypuszczał, że Jamniki będą z rekuperacją oraz Regulaminami 29 i 66. Za drugim razem, aby już stworzyć pozór, że jednak mają być oferenci traktowani równo, usunięto zapis o płaskim ryjku, lecz w SIWZ dodano zapis o dostępie do filtra DPF. Jednakże najbardziej bezczelny był w tym MZK Gorzów Wielkopolski i życzę im, aby te syfiaste Many się psuły na potęgę.
    @Z zobaczymy...
    @Kapitor jak Solaris podepnie te 8 solówek do zamówienia z Belgii to zobaczysz w Świerklańcu Many...

  • advisor – 17.03.2017

    @farafiu
    Nie Solaris zrypał Mercedesa tylko Mercedes sam siebie zaorał wystawiając Nowe Connecto zamiast Citaro C2. Żeby przegrać przetarg napisany pod siebie to trzeba być naprawdę inteligentnym inaczej.

  • Bogdan – 17.03.2017

    Nie rozumiem przedstawionej punktacji technicznej. Dlaczego piszecie o przewadze MANa w dwóch pierwszych kryteriach jak podaliście, że Man zdobył tylko punkty za silnik tej samej marki, a za pojemność obaj Wykonawcy tyle samo. Gdzieś jest nieścisłość.

  • end – 17.03.2017

    Mówi się nieoficjalnie, że SPPK nie było zadowolone z ostatniej dostawy MANów. Dobrze wiedzieli co robią z rekuperacją. Poprzednie ich przetargi miały jeszcze kryterium katoforezy, gdzie Solaris tracił więcej punktów. Przypominam, że w 2 poprzednich przetargach Solaris nie miał w ogóle szans więc nawet nie startował. W tym wiadomo było, że te szanse są, więc je wykorzystali.

  • TomTom – 17.03.2017

    @advisor
    W tym przypadku chodziło o przetarg na solówki z końcówki 2015.

  • advisor – 17.03.2017

    @TomTom
    A no chyba, że tak, nie było sprecyzowane, zwracam honor.

  • Groszek – 19.03.2017

    Jestem kierowca autobusu. Nie wiem jak Solaris sie prowadzi bo niestety u nas nie ma, ale MAN to naprawde jakies nieporozumienie. Gowno na kolach i tyle. C2 tez nie sa az takie dobre jak ich poprzedniki, czyli Facelift Euro 5.

  • K – 19.03.2017

    @Groszek: w solarisa ciężko ster chodzi jak bys traktorem jechał 3 generacja kładzie się na lewo i prawo, przez co często narożniki są przytarte jak wyjeżdżasz w przystanek. Często wyskakują jakieś błędy... Tak w skrócie...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...