Polak autobusowym Mistrzem Europy. Sebastian Mlonka!
W tych prestiżowych zawodach wystartowało łącznie 21 ekip z15 krajów. O ekipach uczestniczących w konkursie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ Polskę reprezentowały dwie drużyny: z MPK-Łódź (MartaKukulska i Sebastian Mlonka) i MPK Kraków. Łódzka ekipa zakończyła zawody na rewelacyjnymtrzecim miejscu, a krakowska – na 15-stym.Razem daje to Polsce bardzo wysokie miejsce w krajowym rankingu.
-„Było to wspaniałe wydarzenie, które oprócz rywalizacjipomiędzy poszczególnymi zespołami kładło nacisk na promocję miastuczestniczących w konkursie oraz na nawiązywanie nowych, branżowych znajomościz przedstawicielami firm komunikacyjnych z całej Europy – relacjonują polscyuczestnicy.
Najlepsze Drużyną Mistrzostw to:
-
Stuttgart
-
Moskwa
-
Łódź
Indywidualny mistrz z Polski
Najważniejsza jednak informacje dla nas to pierwsze miejscew klasyfikacji indywidualnej Mistrzostw. I tutaj z grona 42 prowadzących NajlepszymAutobusowym Kierowcą w Europie został Sebastian Mlonka z zajezdni Nowe SadyMPK-Łódź. Ogromne gratulacje!
Drugie miejsce zajął Niemiec- Gunter Hortig, a trzecie Węgier – JanosHaibach.
Aneta Kanska z MPK Kraków była23, Marta Kakulska z MPK-Łódź – 27, a Piotr Wróbel z MPK Kraków – 28.
8 konkurencji
W drodze do finału Bus-EM European Busdriver Championshipkierowcy przejść 8 konkurencji, które w większości odbywały się na autobusach: piętrowymMAN Lion's City DD i elektrycznym Solaris Urbino 12. Tylko w ostatniej konkurencjipojawił się Mercedes-Benz Citaro. e dwa ostatnie były znane polskim kierowcom -elektryk Solarisa jeździ w Krakowie, a Citaro- zarówno w Krakowie, jak i Łodzi.
Pierwsze zadanie polegało to przejeździe piętrusem przez”tunel” z licznymi zakrętami. Druga konkurencja polegała naprzejechaniu piętrusem między dwiema przeszkodami. Co ważne, kierowca sam zdaleka ocenia w jakiej odległości od autobusu powinna być ustawiona przeszkodapo prawej stronie by pojazd był w stanie zmieścić się w „bramce”.
W trzeciej konkurencji kierowca przesiadał się do autobusuelektrycznego, którym ma zrobić rundę po obrysie dosyć niewielkiego kwadratu.Następne zadanie, które należało wykonać „elektrykiem” to slalom, akolejne to przejazd nim miedzy przeszkodami.
W szóstej konkurencji liczyła się precyzja, bo kierowcamusiał tak zatrzymać auto by środek tylnych drzwi znajdował się naprzeciwkostrzałki zamontowanej na poboczu. Z kolei w siódmym zadaniu kierowca musiałrozpędzić auto do 15 km/h, a następnie zatrzymać przed znakiem STOP. Oczywiściema zasłonięty prędkościomierz.
W ósmej konkurencji – za kierownicą Mercedesa Citaro – ponownie należało przejechaćprzez „tunel” z licznymi zakrętami. Oczywiście przy punktacji ogromną rolę odgrywałczas, z jakim pokona się tor przeszkód.
Filmy pokazujący autobusowe konkurencje można zobaczyć na:
https://www.facebook.com/169972920392670/videos/307797116676973/
https://www.facebook.com/169972920392670/videos/448074529048742/
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze