Polak autobusowym Mistrzem Europy. Sebastian Mlonka!

infobus
23.09.2018 09:33
0 Komentarzy
Zakończyły się I Mistrzostwa Europy Kierowców Autobusów „Bus-EM European Busdriver Championship” w Berlinie. Wielkie brawa dla polskich kierowców!

W tych prestiżowych zawodach wystartowało łącznie 21 ekip z15 krajów. O ekipach uczestniczących w konkursie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ Polskę reprezentowały dwie drużyny: z MPK-Łódź (MartaKukulska i Sebastian Mlonka) i MPK Kraków. Łódzka ekipa zakończyła zawody na rewelacyjnymtrzecim miejscu, a krakowska – na 15-stym.Razem daje to Polsce bardzo wysokie miejsce w krajowym rankingu.

-„Było to wspaniałe wydarzenie, które oprócz rywalizacjipomiędzy poszczególnymi zespołami kładło nacisk na promocję miastuczestniczących w konkursie oraz na nawiązywanie nowych, branżowych znajomościz przedstawicielami firm komunikacyjnych z całej Europy – relacjonują polscyuczestnicy.

Najlepsze Drużyną Mistrzostw to:

  • Stuttgart

  • Moskwa

  • Łódź

Indywidualny mistrz z Polski

Najważniejsza jednak informacje dla nas to pierwsze miejscew klasyfikacji indywidualnej Mistrzostw. I tutaj z grona 42 prowadzących NajlepszymAutobusowym Kierowcą w Europie został Sebastian Mlonka z zajezdni Nowe SadyMPK-Łódź. Ogromne gratulacje!

Drugie miejsce zajął Niemiec- Gunter Hortig, a trzecie Węgier – JanosHaibach.

Aneta Kanska z MPK Kraków była23, Marta Kakulska z MPK-Łódź – 27, a Piotr Wróbel z MPK Kraków – 28.

8 konkurencji

W drodze do finału Bus-EM European Busdriver Championshipkierowcy przejść 8 konkurencji, które w większości odbywały się na autobusach: piętrowymMAN Lion's City DD i elektrycznym Solaris Urbino 12. Tylko w ostatniej konkurencjipojawił się Mercedes-Benz Citaro. e dwa ostatnie były znane polskim kierowcom -elektryk Solarisa jeździ w Krakowie, a Citaro- zarówno w Krakowie, jak i Łodzi.

Pierwsze zadanie polegało to przejeździe piętrusem przez”tunel” z licznymi zakrętami. Druga konkurencja polegała naprzejechaniu piętrusem między dwiema przeszkodami. Co ważne, kierowca sam zdaleka ocenia w jakiej odległości od autobusu powinna być ustawiona przeszkodapo prawej stronie by pojazd był w stanie zmieścić się w „bramce”.

W trzeciej konkurencji kierowca przesiadał się do autobusuelektrycznego, którym ma zrobić rundę po obrysie dosyć niewielkiego kwadratu.Następne zadanie, które należało wykonać „elektrykiem” to slalom, akolejne to przejazd nim miedzy przeszkodami.

W szóstej konkurencji liczyła się precyzja, bo kierowcamusiał tak zatrzymać auto by środek tylnych drzwi znajdował się naprzeciwkostrzałki zamontowanej na poboczu. Z kolei w siódmym zadaniu kierowca musiałrozpędzić auto do 15 km/h, a następnie zatrzymać przed znakiem STOP. Oczywiściema zasłonięty prędkościomierz.

W ósmej konkurencji – za kierownicą Mercedesa Citaro – ponownie należało przejechaćprzez „tunel” z licznymi zakrętami. Oczywiście przy punktacji ogromną rolę odgrywałczas, z jakim pokona się tor przeszkód.

Filmy pokazujący autobusowe konkurencje można zobaczyć na:

https://www.facebook.com/169972920392670/videos/307797116676973/

https://www.facebook.com/169972920392670/videos/448074529048742/

Komentarze