TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pół roku Flixbusa w Polsce i nowa siatka połączeń
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.06.2018 13:30:38
Pół roku Flixbusa w Polsce i nowa siatka połączeń

W pierwszym półroczu 2018 FlixBus przewiózł blisko 2 mln pasażerów. W tym samym czasie pozyskał 11 lokalnych partnerów autobusowych i otrzymał ponad 30 zezwoleń na przejazdy w ramach nowej siatki połączeń.

Obejmie ona co najmniej 130 destynacji, w tym około 70 nowych miejscowości w Polsce i 20 za granicą – poinformowano na dzisiejszej konferencji prasowej.

Nasza nowa siatka połączeń obejmie łącznie co najmniej 130 destynacji w ramach ponad 40 krajowych i międzynarodowych tras. Znajdą się w niej nie tylko największe aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto, lecz także małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak np. Grudziądz, Mława czy Busko-Zdrój – komentuje Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus Polska. Nowe połączenia FlixBusa w Polsce będzie realizować 18 lokalnych partnerów autobusowych. Tylko w tym roku, autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów – dodaje.

FlixBus podaje też, że siatka połączeń opiera się na idei węzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdą się w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, skąd pasażerowie w ramach jednego biletu będą mogli przesiąść się i udać w dalszą podróż do wielu miast Polski czy Europy. Idea ta uwzględnia też włączanie do siatki przystanków na lotniskach. W polskiej siatce połączeń znajdą się nowe przystanki na lotniskach w Modlinie (Warszawa), Balicach (k. Krakowa) i Pyrzowicach (k. Katowic), a także w Wiedniu (Flughafen Wien). W marcu tego roku FlixBus włączył już do swojej siatki przystanek na lotnisku we Wrocławiu. Dlatego też zielone autobusy będą odjeżdżać głównie z dworca Warszawa Zachodnia. Tam będzie możliwość przesiadki na kursy innych przewoźników, zarówno autobusowych, jaki i kolejowych. Cześć autobusów pojedzie z Młocin, te do Lublina z Wilanowskiej. Spółka całkowicie rezygnuje z Centrum Warszawy.

Do tej pory FlixBus Polska otrzymał ponad 30 zezwoleń. Na ich podstawie, trasy nowej siatki połączeń będą sukcesywnie uruchamiane w kolejnych tygodniach i włączane na bieżąco do sprzedaży. Cztery z nich zaczną kursować już 28 czerwca. Pierwszymi liniami, na które europejski lider dalekobieżnych połączeń autobusowych otrzymał zezwolenia są: Warszawa-Krynica Morska, Warszawa-Bydgoszcz, Kraków-Częstochowa oraz Kraków-Cieszyn. Do połowy lipca ruszą natomiast dwie kolejne linie na trasach Szczecin-Warszawa oraz Szczecin-Kraków.

Pół roku w liczbach

Nową siatkę połączeń FlixBusa obsłuży 18 partnerów autobusowych z Polski, łącznie dysponujących flotą blisko 150 autobusów i zatrudniających 600 kierowców. Wśród nich znajdują się zarówno duże spółki o wieloletniej tradycji, rodzinne firmy, jak i spółki komunalne. Model biznesowy FlixBusa zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę autobusów, po stronie FlixBusa leży natomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii.

Tylko w tym roku pozyskaliśmy 11 nowych lokalnych firm autobusowych i już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami do obsługi połączeń zaplanowanych na rok 2019 – komentuje Kamila Zalewska, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu FlixBus Polska – 150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesu rebrandingu, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa i dostosowywane pod kątem standardów do jego wymogów, obowiązujących w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Uwzględniają one m.in. określoną odległość na nogi między siedzeniami, darmowe Wi-Fi oraz toalety na pokładzie.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsce blisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży w pierwszym półroczu 2018 znalazły się Warszawa, Kraków, Wrocław, Berlin oraz Rzeszów. Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60%.

W drugim kwartale 2018 roku FlixBus uruchomił wyczekiwany przez pasażerów system rezerwacji miejsc. Polska jest pierwszym krajem, w którym system wprowadzono na wszystkich dostępnych połączeniach. Jak udało nam się dowiedzieć nie jest to model docelowy i w przyszłości wszystkie miejsca mogą być rezerwowane. Głównym problemem jest różnorodność eksploatowanych autobusów, które musi objąć system.

Przyszłość w zielonych barwach

Tylko w 2018 roku autobusy w barwach FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów. Niebawem uruchomiony zostanie także pierwszy w Polsce oficjalny punkt sprzedaży FlixBusa na dworcu autobusowym Młociny (FlixShop). Oprócz tego, FlixBus posiada w Polsce blisko 200 aktywnych punktów sprzedaży stacjonarnej, a wkrótce zakup biletu będzie możliwy także na pokładzie autobusu. Firma planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność na Ukrainie oraz w krajach bałtyckich, dzięki czemu Polska stanie się jeszcze istotniejszym punktem komunikacyjnym na mapie całego FlixBusa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
FlixBus
  • Piotr Figiel – 21.06.2018

    Szału nie ma. Spodziewałem się czegoś więcej, a tu tylko cztery nowe trasy.

  • Lech Malinowski – 21.06.2018

    Skąd dziś wiadomo ile przewieźli w pierwszym półroczu 2018?

  • Adalbertus Kresowy – 21.06.2018

    Obcy przewoźnicy precz z Polski!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....