TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pół miliarda na śląskie niskoemisyjne autobusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.09.2016 14:10:11 8 komentarzy
Pół miliarda na śląskie niskoemisyjne autobusy

560 mln złotych dofinansowania zostanie przeznaczonych na projekty w ramach konkursów dotyczących niskoemisyjnego transportu miejskiego i efektywnego oświetlenia w subregionie centralnym i północnym. Na konkursy w obydwu subregionach zgłoszono w sumie 20 wniosków, z czego po ocenie formalnej 17 wniosków zostało skierowanych do oceny merytorycznej

Jaworzno z elektrobusami

Jaworzno złożyło dwa wnioski, na które gmina otrzymała dofinansowanie. Pierwszy to Miejskie Centrum Integracji Transportu Jaworzno z integracją dróg dla rowerów i systemem roweru miejskiego ? całkowity koszt zadania to ponad 25 mln zł, a wnioskowane dofinansowanie wynosi ponad 16 mln zł. Drugie zadanie, którego wnioskodawcą było Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, dotyczy zakupu elektrycznego taboru autobusowego wraz z systemem inteligentnego zarządzania flotą, wraz z budową centralnej stacji ładowania i wymiany baterii oraz rozproszonych stacji szybkiego ładowania baterii. Koszt całkowity to prawie 60 mln zł, a wnioskowane dofinansowanie to ponad 41 mln. zł.

Liderem PKM Katowice

Jednak największe dofinansowanie w subregionie centralnym otrzymają PKM Katowice sp. z o.o. (96 mln zł) i PKM Sosnowiec sp. z o.o. (89 mln zł) na zakup niskoemisyjnego, ekologicznego taboru autobusowego, miasto Tychy na inteligentny system zarządzania i sterowania ruchem (60 mln zł), miasto Sosnowiec na modernizację infrastruktury autobusowo-tramwajowej oraz budowę i rozbudowę małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych (56 mln zł), miasto Katowice na węzły przesiadkowe Brynów (57 mln zł), Zawodzie (53 mln zł) i Ligota (9 mln zł), miasto Gliwice na rozbudowę systemu detekcji na terenie miasta Gliwice wraz z modernizacją wybranych sygnalizacji świetlnych (25 mln zł).

Projekty Radzionkowa (Realizacja przyjaznej środowisku i niskoemisyjnej organizacji transportu publicznego w Subregionie Centralnym poprzez ograniczenie i uspokojenie ruchu samochodowego wraz z budową dróg rowerowych na terenie Gminy Radzionków); Ornatowic (Zakup taboru autobusowego na potrzeby transportu publicznego w Gminie Ornontowice) i Zawiercia (Zakup taboru autobusowego na potrzeby transportu publicznego i budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z infrastrukturą BIKE & RIDE oraz wdrożenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w Zawierciu) nie spełniały kryteriów formalnych.

Częstochowa i Rędziny na północy

W subregionie północnym dofinansowanie przyznano dwóm podmiotom: Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Częstochowie sp. z o.o. na zakup nowego taboru autobusowego (30 mln zł) oraz gminie Rędziny także na zakup nowych autobusów.

Pięć projektów z południa

W lipcu wybranych zostało dodatkowo 5 projektów z subregionu południowego na kwotę dofinansowania prawie 80 mln zł. Największe środki przyznano wówczas miastu Bielsko-Biała na rozwój zrównoważonego transportu miejskiego (59 mln zł), miastu Cieszyn na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego (10 mln zł) oraz miastu Żywiec na stworzenie zintegrowanego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z zakupem autobusów niskopodłogowych (7,5 mln zł).

Śląski eko-transport

Do końca roku będzie można składać kolejne projekty w tym obszarze we wszystkich subregionach.

-"Musimy spowodować, że mieszkańcy województwa śląskiego przesiądą się na transport publiczny, a przesiądą się, jeżeli on będzie ekologiczny, nowy, czysty, a przede wszystkim zintegrowany z innymi środkami" ? powiedział marszałek Wojciech Saługa.

Linki do list z projektami:

Lista wniosków - subregion centralny

Lista wniosków - subregion południowy

Lista wniosków - subregion północny



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RPO
konkurs
PKM Sosnowiec
PKM Jaworzno
PKM Katowice
  • seeker – 19.09.2016

    Projekty po to by autobusy stały na zajezdniach bo kto będzie się woził tak drogą komunikacją publiczną jaka jest w KZK GOP. Katowice to nie powinny nic dostać za ten bałagan w KZK GOP ze ŚKUPem. Mają 3 glosy w KZK GOP więc tak naprawdę rządzą tym tworem a małe gminy tylko się muszą godzić na ich fanaberie i drożyznę. W sumie szkoda słów

  • www – 19.09.2016

    Poprawcie linki do list wniosków. Po http musi być ":".Z czego Katowice będą budowały węzły przesiadkowe za 84 i 80 mln zł?Ciekawe, że PKM Katowice nie dostanie pieniędzy na zakup autobusów niskoemisyjnych, ale po prostu na "zakup nowych ekologicznych autobusów niskopodłogowych". I na to ma pójść 139,5 mln zł?Katowice to jakieś biedne miasto? A PKM Katowice przypadkiem nie startuje w przetargach na obsługę linii KZK GOP? Nie zarabia na swoich usługach, że musimy im kupować autobusy? Jakim cudem Warszawa zamawia usługi u prywatnych operatorów, którzy sami zapewniają nowe autobusy?

  • andrzejh69 – 20.09.2016

    @www - jestem z Katowic i muszę Ci powiedzieć że masz całkowitą rację. Pakiet linii który obsługuje PKM Katowice, za te same pieniądze obsługiwali by prywatni przewoźnicy nowymi autobusami z euro 6 (patrz stawki za obsługę linii 860, 820 gdzie jest taka obsługa) bez dofinansowania unijnego. Dofinansowanie unijne winno być spożytkowane na tramwaje czy kolej aglomeracyjną i to niekoniecznie w GOP.

  • Pp – 20.09.2016

    Co te drobne zmienią? 96 mln na auta, 10 elektryków za25mln czyli jakieś 50 diesli i nadal szrot na ulicach

  • Omek – 20.09.2016

    Warszawa ma swój ZTM tak jak śląskie miasta swoje PKM, Warszawa zamawia część transportu u mobilisa tak jak KZK GOP u Pawelców Kłosoków i innych Koziełów.

  • chris – 21.09.2016

    @ Omek PKM to raczej odpowiednik warszawskiego MZA. Zakres działania prywatnych w Warszawie jest na zupełnie innym poziomie. W GOP to prywatni dostają linie peryferyjne bo te ważne linie należą do PKMów i choćby miały być obsługiwane przez Ikarusy czy inne starocie

  • kierowca – 21.09.2016

    @chris tylko jest kilka różnic między tym co jest w warszawie a tym co jest w GOPie. Po pierwsze tak oceniasz dobrze prywatnych w KZK GOP a zobacz sobie jak sytuacja wyglądała jeszcze ok 2 lat temu. Przykład? Umowa na zatramwaj minimalny rok pojazdu to 2003. Jezdził wiesz który? 1993, dodatkowo przez cały okres obowiązywania umowy. Myslisz że zgłoszenia do organizatora coś dały? Chcesz cos bardziej aktualnego? Wymagana jest klimatyzacja na liniach prywaciarzy, myslisz że jest ona włączana? Jak prywaciarz nie potrafi włączyć kasownik to myslisz że klimatyzacje uruchomi? Może pogadamy o braku realizacji kursow sięgających pół dnia? Tak samo prywaciarze gwarantują takie atrakcje jak zamykanie drzwi za pomocą szczotki albo miotły w MAZach. Dodatkowo nie wspomniałeś jakie są stawki za wzkm w Warszawie a jakie w GOP(czesto prywaciarze jadą poniżej granicy opłacalności). Więc czasami wole jechać tym ikarusem ale wiem że dojedzie na czas i o czasie a nie chce ryzykować czy przyjedziw wogóle autobus od prywaciarza dodatkowo któremu na następnym przystanku zabiorą dowód.

  • chris – 21.09.2016

    Co to za propaganda? Radziłbym patrzeć obiektywnie na sytuacje a nie posądzać kogoś o chwalenie jednych a ganienie drugich. Rynek przewozów w GOP był tak utrzymywany by tym lepszym był PKM (notabene właściciele PKMów zasiadają w KZK GOP). Nie sztuka jest otrzymywać dotacje (czy to z miasta czy z funduszy unijnych) na zakup autobusów gdy się ma zapewnione zadania przewozowe na te autobusy. Zauważ że wystarczyło tylko zwiększyć zakres umowy i taki Transgór kupił na niektóre linie autobusy identyczne jakie ma PKM Katowice. A wiadomo to czy pobłażanie na uchybienia nie jest też dobre dla PKMów. Przecież to PKMy dyktują warunki jakości w GOP, nie raz z kiepskim skutkiem. (czyż to nie w PKM Katowice jeżdżą bazowe wersje Solarisów tj. 3 drzwiowe przeguby z lufcikami i bez kilmy? ) Komunalni przewoźnicy tacy jak MZA czy MPK Kraków to jednak tą poprzeczką jakościową ma dużo wyżej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....