TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pojedynek o 15 autobusów dla PKS Rzeszów. Autosan vs Solaris!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.01.2019 16:15:03 1 komentarz
Pojedynek o 15 autobusów dla PKS Rzeszów. Autosan vs Solaris!

Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa do dziś, 17 stycznia czekał na oferty w nowym przetargu na dostawę 15 autobusów klasy MAXI dla rzeszowskiego PKS. Do pojedynku stanęło dwóch producentów. To Autosan i Solaris, jednak ich oferty przewyższają szacunki związku.

Związek komunikacyjny, w którym zrzeszonych jest dziewięć gmin spod Rzeszowa już trzeci musiał szukać dostawcy 15 autobusów standardowej długości. Za pierwszym razem nie udało się zdobyć ofert na takie pojazdy. W drugiej próbie Autosan przedstawił ofertę powyżej szacunków ZG PKS, jednak gminy zdecydowały się na nią przystać. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy, gdyż producent "bocianów" nie chciał brać na swoje barki zlecenia z terminem realizacji do końca lutego 2019 r.

Nowy przetarg ogłoszono w pierwszej połowie grudnia. Dalej mają to być w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one mieć spalanie nie wyższe niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju.

Szczegółowo wymagania związku wobec autobusów pisaliśmy tutaj. Dodatkowo ich dostawca ma w okresie gwarancji zapewnić dostawy materiałów eksploatacyjnych. Pojazdy mają zostać przekazane ZG PKS maksymalnie w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy.

Obstawialiśmy, że może to być okolicznością, która wpłynie na brak ofert lub też znowu gminy będą musiały pochylić się nad koniecznością zwiększenia budżetu. Dziś się okazało, że słusznie podejrzewaliśmy.

Jak udało nam się ustalić na zakupy przygotowano tyle samo co w poprzednim przetargu, czyli 16 144 091,17 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. Dwie oferty, które otworzono dzisiaj przewyższają te szacunki.

Tańszą przedstawił Autosan. Warto przy tej okazji dodać, że to pierwsza oficjalna oferta sanockiego producenta od chwili, kiedy kieruje nim autobusowy człowiek-legenda, czyli Eugeniusz Szymonik. Cena za jednego SanCity 12LF kształtuje się na poziomie ok. 936 000 PLN netto i może ona sugerować, że producent "bocianów" nie zdecydował się na objęcie preferowaną przez związek czteroletnią gwarancją całopojazdową. Warto jeszcze dodać, że to nieco taniej w porównaniu z wakacyjną ofertą Autosana dla ZG PKS. Wtedy autobusy oferowano w cenie jednostkowej 946 500 PLN netto.

Drugą ofertę przedstawił Solaris. Propozycja producenta "jamników" opiewa na ok. 1 070 000 PLN netto za jednego Nowego Urbino 12. Jednocześnie jest wielce prawdopodobne, że autobusy zaoferowano w pakiecie z czteroletnią gwarancją.

Teraz czas na ruch związku. Od początku było realne, że coraz trudniej będzie gminom kupić autobusy na interesujących je warunkach. Stąd też dalej uważamy, że w pierwszej kolejności gminy powinny podjąć próbę szukania dodatkowych pieniędzy. A kto wygra? Trzeba poczekać jak będzie możliwe wstępne podliczenie punktów z oceny technicznej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
Solaris
  • Konrad Filip – 17.01.2019

    Czy to przypadkiem nie właśnie autosan.pl zrezygnował z poprzedniego zamówienia? ;)

  • solaris150 – 17.01.2019

    Tak zrezygnował ale miał do tego podstawy. Mam nadzieje że teraz dojdzie do podpisania umowy z Autosanem.

  • Kazimierz Jasinski – 18.01.2019

    Autosan gwarancja całopojazdowa na 48 miesięcy

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....