TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pojazdy ładowane ze słupów oświetleniowych
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.05.2017 10:05:48
Pojazdy ładowane ze słupów oświetleniowych

Politechnika Lubelska i spółka PGE Dystrybucja współpracują przy budowie stacji do dwukierunkowego ładowania pojazdów elektrycznych połączonej z infrastrukturą oświetleniową. Prototyp systemu ma być gotowy za dwa lata, potem zaplanowane jest jego testowanie pod względem wpływu na system elektroenergetyczny, trwałości i ergonomii. Prace nad projektem zakończą się na początku 2020 r.

-"Światowe tendencje i rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi stwarzają nowe możliwości dla rozwoju infrastruktury pojazdów elektrycznych. Według rządowych planów do 2025 roku po polskich drogach ma jeździć około miliona samochodów elektrycznych. Uruchomienie produkcji własnych pojazdów wydaje się też kwestią najbliższej przyszłości. Konsekwencją tego będzie powstanie zapotrzebowania na nowe usługi ładowania takich pojazdów – uważa prof. Piotr Kacejko, rektor Politechniki Lubelskiej.

-"Cieszę się, że właśnie tutaj, w Lublinie, możemy uruchomić projekt, który będzie przełomowy w skali całego kraju. Dzięki zintegrowaniu oświetlenia ulicznego ze stacjami ładowania Polacy wreszcie będą mogli swobodniej podróżować po całym kraju samochodami elektrycznymi. Kolejna korzyść, jaka płynie z tego projektu, to poprawa jakości powietrza, przede wszystkim w dużych miastach. To ważna dla nas informacja, że jako Spółka wchodząca w skład Grupy Kapitałowej PGE możemy realizować założenia elektromobilności, które wpisują się w rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności – podkreśla Wojciech Lutek, Prezes Zarządu PGE Dystrybucja.

Przełomowy charakter projektu potwierdza także prof. Wojciech Jarzyna, kierownik Katedry Napędów i Maszyn Elektrycznych PL: -"Jego innowacyjność wynika z tego, że nasze stacje transferu energii będą skomunikowane z operatorem sieci i włączone do systemu zdalnego sterowania operatora sieci elektroenergetycznej. Dodatkową zaletą urządzenia będzie jego integracja ze słupem oświetleniowym. Dzięki temu powstaje oszczędność miejsca, a stacje ładowania nie szpecą krajobrazu. Instalację stacji ładowania można przeprowadzić podczas np. wymiany słupów oświetleniowych w danym miejscu.

Jak to ma działać?

Stacja będzie działała zarówno jako odbiornik energii elektrycznej, jak i mikroźródło tej energii. Oznacza to, że transfer energii w kierunku akumulatorów będzie służył ich ładowaniu, natomiast przepływ w stronę przeciwną będzie mógł być realizowany przez operatora, który akumulatory będzie wykorzystywać jako awaryjne zasobniki energii. Ta ostania usługa będzie realizowana za wcześniejszą zgodą właściciela pojazdu i przy ustalonych ograniczeniach transmisji energii.

Kolejna innowacja, nie znana dotychczas na polskim rynku, to połączenie tego systemu z operatorem sieci. Dzięki temu koszty naładowania samochodu będą obciążały konto Odbiorcy energii elektrycznej. Innymi słowy, użytkownik będzie otrzymywał jedną fakturę za energię elektryczną – za zużycie w gospodarstwie domowym i za zużycie podczas ładowania samochodu.

-"Pojazdy elektryczne można będzie tanio ładować w nocy, wykorzystując stacje ładowania małej mocy. W ciągu dnia będzie można zużywać tę energię lub pozostawić do dyspozycji operatora sieci do jej wykorzystania. Nasze rozwiązanie umożliwi również szybkie ładowanie. Akumulatory będą ładowane z mocą 2x25 kW. Pełne naładowanie akumulatorów o przeciętnej pojemności 30 kWh będzie więc możliwe w przeciągu ok. 70 minut. Dla lekkiego samochodu elektrycznego na przejechanie 100 km potrzeba ok. 12 kWh energii elektrycznej. Na dojazd z Lublina do Warszawy (180 km) zużyjemy więc nieco ponad 20 kWh. Tam pozostawimy samochód do ładowania na ok. 50 minut i z pełnym akumulatorem możemy wracać do domu – zaznacza mgr inż. Dariusz Zieliński z Katedry Napędów i Maszyn Elektrycznych PL.

-"Dzięki dobrej współpracy z Politechniką Lubelską będziemy mogli powiedziećo prawdziwym przełomie w polskiej elektromobilności. Dzięki zintegrowaniu stacji ładowania z oświetleniem ulicznym zniknie podstawowa bariera w rozwoju tego sektora w Polsce, jakim był brak sieci stacji ładowania – zwraca uwagę Andrzej Pruszkowski, Wiceprezes PGE Dystrybucja ds. Innowacji.

Sposób wykorzystania stacji będzie udostępniany na zasadach otwartej licencji. Dzięki temu będzie mógł być rozpowszechniany i produkowany przez różne podmioty gospodarcze, co stanowi potencjał rozwojowy dla gospodarki. Całkowity koszt inwestycji to 2,9 mln zł, z czego 2,6 mln zł pochodzi z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
PGE
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....