TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Podwójne zwycięstwo Solarisa w Toruniu
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.08.2020 11:00:27
Podwójna wygrana Solarisa w Toruniu

W ostatnim dniu lipca br. MZK Toruń rozstrzygnęło dwa przetargi na dostawy autobusów. Pierwszy określał zakup ośmiu nowych autobusów niskopodłogowych klasy MAXI zasilanych olejem napędowym.

W postępowaniu walczyło czterech oferentów:

Solaris Bus & Coach z ceną 10.437.288,00 zł / 8485600 PLN netto, co daje jednostkową cenę toruńskiego Urbino 12 na poziomie 1060700 000 PLN netto;

EvoBus Polska z ceną 13.792.728,00 zł / 11213600 PLN netto, co daje jednostkową cenę toruńskiego Citaro na poziomie 1401700 PLN netto;

Busimport z ceną 10.332.000,00 PLN brutto / 8400000 PLN netto, co daje jednostkową cenę toruńskiego Citiport na poziomie 1050000 PLN netto;

MAN Truck & Bus Polska z ceną 11.680.080,00 zł / 9496000 PLN netto, co daje jednostkową cenę toruńskiego MAN Lion`s City na poziomie 1187000 PLN netto.

Ostatecznie ocenione zostały trzy oferty:

Solaris Bus & Coach otrzymał 95,81 pkt

MAN Truck & Bus Polska otrzymał 87,21 pkt

BusImport PL otrzymał 82,31 pkt

Zamawiający nie ocenił najdroższej oferty złożonej przez Evobus Polska, jednak nie podał przyczyn takiej sytuacji.

W drugim postępowaniu na dostawę autobusów elektrycznych oraz ładowarek złożone zostały trzy oferty, z czego autobusy elektryczne zaoferował tylko Solaris Bus & Coach, natomiast ładowarki Medcom Warszawa i konsorcjum EkoEnergetyka Polska & Westa Building Sieradz.

Postępowanie określa dostawę zamówienia podstawowego w którego skład wchodzi sześć autobusów i pojazd pogotowia technicznego. Opcyjnie Zamawiający może zwiększyć zamówienie o dodatkowe dwa autobusy elektryczne.

Przypomnijmy, że Solaris zaproponował:

Zakres podstawowy – 6 autobusów + pojazd pogotowia technicznego - 16.730.091,00 PLN brutto

Zakres maksymalny – 8 autobusów + pojazd pogotowia technicznego - 22.233.111,00 PLN brutto

W zakresie ładowarek:

Medcom zaproponował zakres podstawowy – Infrastruktura do ładowania – 6 + 2 ładowarki w cenie - 4.236.372,00 PLN brutto

Zakres maksymalny – Infrastruktura do ładowania – 6 + 3 ładowarki - 5.563.978,99 PLN brutto

Zakres opcjonalny zamówienia – lokalizacja Dziewulskiego: 1.327.606,98 PLN brutto Okres gwarancji - 60 miesięcy

Ekoenergetyka Polska w konsorcjum z Westa Building: Zakres podstawowy – Infrastruktura do ładowania – 6 + 2 ładowarki - 3.466.260,29 PLN brutto

Zakres maksymalny – Infrastruktura do ładowania – 6 + 3 ładowarki - 4.679.190,26 PLN brutto

Zakres opcjonalny zamówienia – lokalizacja Dziewulskiego - 1.212.929,96 PLN brutto Okres gwarancji - 60 miesięcy
Ostatecznie to konsorcjum Ekoenergetyka Polska z Westa Building otrzymały maksymalną ilość punktów w zadaniu dotyczącym ładowarek, natomiast Medcom 85,69 pkt.

Jakie będą nowe autobusy ?

W nowych autobusach z silnikami na olej napędowy mają się znaleźć silnik o pojemności skokowej powyżej 7,5 l oraz mocy minimum 200 kW z momentem obrotowym co najmniej 1150 Nm spełniające normę spalania Euro 6. Silniki mają współpracować z automatycznymi skrzyniami biegów. W pojazdach komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru.

Elektrobusy mają posiadać sterowanie impulsowe. Każdy musi posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy znamionowej min. 150 kW. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobusy mają posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 140 kWh. W trakcie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazdy muszą być przystosowane do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW oraz szybkiego poprzez pantograf odwrócony o mocy do 400 kW. MZK zakłada eksploatację autobusów w reżimie służb o przebiegu ok. 300 km. Ładowanie baterii do pełna ma zapewniać możliwość pokonania dystansu min. 70 km. Następnie po jednym ładowaniu z pantografu trwającym maksymalnie kwadrans możliwe ma być przejechanie kolejnych min. 50 km przed kolejnym postojem na uzupełnienie prądu w baterii.
W obu typach autobusów naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. sześć uchylnych okien bocznych oraz wentylatory nawiewowe. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą agregatu o mocy chłodniczej min. 22 kW. Pojazdy będą monitorowane. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą. W autobusach znajdą się trzy tablice diodowe lub PDT z podświetleniem LED o wysokiej rozdzielczości. W środku zamontowany zostanie monitor LCD o przekątnej 23", który będzie prezentował informację liniową. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym ekranem min. 10".

Autobusy diesel zostaną dostarczone przez Solaris Bus&Coach w terminie do 270 dni od daty podpisania umowy. Zarówno elektrobusy, jak i ładowarki mają trafić do Torunia w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy. Na skorzystanie z tego prawa MZK ma czas do końca czerwca 2021 r. Dodatkowe pojazdy miałyby się pojawić w Toruniu w ciągu 12 miesięcy od złożenia zamówienia dodatkowego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MZK Toruń

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....