TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Podróż Polskimbusem: Warszawa - Wiedeń
Jacek Pudło - Opublikowano: 05.07.2012 09:18:14 22 komentarze
Podróż Polskimbusem: Warszawa - Wiedeń
Prezentujemy relację redaktora Jacka Pudło z podróży w najdłuższej relacji obsługiwanej przez Polskibus - Warszawa - Wiedeń.

W środę, 27 czerwca 2012 roku, 20 minut przed planowym odjazdem o 18:00, stawiłem się na dworcu autobusowym Metro Wilanowska. W pojeździe znajdowało się kilkanaście osób, a do chwili odjazdu liczba ta uległa zwiększeniu do dwudziestu kilku. Podstawiony został jednopokładowy Van Hool TD921 Altano. Zająłem miejsce na samym przodzie przy szybie przedniej. Na dworcu, przy peronie wykorzystywanym przez Polskiegobusa, stało około 5 autobusów, a na chodniku oczekiwało około 40 osób. Z racji na słoneczny wieczór większość oczekujących stała przy bagażach, wypatrując swojego autobusu.

W autobusie do Wiednia przekrój pasażerów prezentował się różnorodnie. Na sąsiednich fotelach podróżowały skośnookie pasażerki, a z tyłu dał słyszeć się język rosyjski. W chwili odjazdu, z głośników odtworzono głośny komunikat głosowy w języku polskim i angielskim, dotyczący trasy podróży i zasad zachowania się w pojeździe. W chwili rozpoczęcia podróży we wnętrzu było ciepło i parno, około 25 stopni Celsjusza, pomimo uruchomionej klimatyzacji. Z nawiewu wiał chłód o niewielkim natężeniu.  

Autobus skierował się przez Służewiec aleją Wilanowską, ul. Marynarską i utknął w korku na Hynka, który opuścił o 18:17, skręcając w aleję Krakowską. Przejazd przez zakorkowane zwykle Janki był natomiast płynny. W zajmowanym przeze mnie miejscu wytłumienie było tak dobre, że gdyby nie cichy, odległy pomruk silnika, to po zamknięciu oczu odniósłbym wrażenie, że znajduję się w cichym, zamkniętym pokoju.

O godzinie 18:51 autobus wjechał na przebudowywany odcinek drogi, dostosowywanej do parametrów drogi ekspresowej. Van Hool mijał budowane wiadukty, kładki, estakady i przepusty, wielokrotnie zmieniając jezdnię. Nowe nawierzchnie wykonywano z betonu, za pomocą specjalnej maszyny, układającej beton na szerokości dwóch pasów jednocześnie. Drogą podążały liczne tiry. Amortyzacja nadwozia była dobra. Przednia część autobusu ulegała dużym wstrząsom jedynie na poprzecznych załomach nawierzchni, a tylna była bardziej komfortowa ze względu na dwie osie tylne.

Aby uzyskać pełną opinię o stanie wnętrza, zajrzałem do kabiny toalety. Wszystko było w najlepszym porządku, a papier, ręczniki i mydło były uzupełnione.

W końcu autobus zjechał z przebudowywanej drogi na odcinek starej autostrady w rejonie Piotrkowa Trybunalskiego. Większość pasażerów obserwowała otoczenie lub czytała książki.

O 21:11 autobus dotarł do Częstochow. Kierowca przez mikrofon ogłosił 15-minutowy postój. Nastąpiła wymiana pasażerska –wsiadło i wysiadło kilka osób. Na dworze było ciemno, ale nadal bardzo ciepło. Na dworcu z Van Hoolem mijały się liczne Autosany A0909L z PKS Częstochowa. Odjazd z dworca miał miejsce o 21:30. Moją uwagę przykuł liczny personel w kabinie kierowcy.

Z racji na późną porę, ciemności na dworze i przyciemniane szyby, dalsza obserwacja otoczenia stała niemożliwa. Podjąłem więc próbę zapadnięcia w sen. Ponieważ nikt nie zajmował fotela za mną, to mogłem spokojnie odchylić oparcie. Brakowało jednak bocznego oparcia dla głowy - siedziałem bowiem od strony korytarza. W końcu zapadłem w płytki sen.

O 22:38 autobus wjechał do deszczowych Katowic. Ponownie miała miejsce wymiana pasażerska. O 22:57 odtworzona została głośna zapowiedź głosowa, a 3 minuty później autobus odjechał w kierunku Bratysławy. Znów zapadłem w sen, ponownie jednak nie na długo.

O godzinie 0:07 autobus zatrzymał się na stacji benzynowej BP przy drodze ekspresowej w rejonie Bielsko-Białej. Kierowca ogłosił 20-minutowy postój i poinformował, że to ostatnie zatrzymanie przez granicą. Wyszedłem na zewnątrz rozprostować kości, a podobnie zrobiła część pasażerów, dokonując w sklepie zakupów za złotówki. Autobus odjechał po 30 minutach.

O godzinie 2:17 autobus ponownie zatrzymał się na stacji benzynowej i kierowca jeszcze jeden raz poinformował o postoju. Dalsza droga przebiegała przez słowacką autostradę. Jeszcze przed świtem autobus wjechał do Bratysławy i skierował się na dworzec autobusowy, gdzie stały liczne czerwono-granatowe Irisbusy Crossway słowackiego przewoźnika. Część pasażerów wysiadła, a autobus o 4:45 ruszył dalej, na końcowy odcinek trasy. Po opuszczeniu śpiącego miasta wjechał na autostradę. Przed wjazdem do Wiednia z lewej strony ukazuje się ogromny kompleks petrochemiczny.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PolskiBus
Warszawa
Wiedeń
  • marcin – 05.07.2012

    niesamowita relacja, pelna napecia, trzyma w niepewnosc do ostatniej kropki. coz za kunszt literacki, tylko pogratulowac. szczegolnie przypadl mi akapit o mydle i recznikach w toalecie.

  • Ciotka Kuśka – 06.07.2012

    Nurtuje mnie jedno: ile wyniosło honorarium pana redaktora Pudło?

  • radzioi – 06.07.2012

    Może niewiele wynosiło, może miał bilet za 1 lub 5 zł. Za taka cenę przejazdu to mógłby jechać nawet bez honorarium.

  • . – 06.07.2012

    Mnie najbardziej zaszokowała informacja o dokonywaniu zakupów za złotówki, żyłem zawsze w przekonaniu iż w rejonie Bielska-Białej na stacjach BP akceptowane są wyłącznie azerbejdżańskie manaty.

  • Iza – 06.07.2012

    Widać jak nisko już upada Infobus...

  • MB – 07.07.2012

    Van Hool TD921 Altano nie jest jednopokładowy. W początkowej części ma krótki, obniżony pokład, czyli w sumie dwa. Redaktor naczelny InfoBusa sam o tym przekonywał!!!

  • Janusz – 07.07.2012

    Przeczytałem całe te wypociny i muszę przyznać iż koledzy w szkole lepsze pisali wypracowania.

  • Krzysztof – 07.07.2012

    Rzeczywiście. To ma być portal w wykonaniu profesjonalnym. Pisanie takich, sic! Tekstów w wieku 30 lat to zwyczajnie żenada...

  • zal – 08.07.2012

    Zal ze nie Polski Solaris

  • Jacek Pudło – 08.07.2012

    Cóż sensacyjnego może być w relacji z podróży? Wszystkie obserwacje są istotne dla porównania z innymi środkami transportu - np. liczne i długie postoje, co nie ma miejsca podczas podróży pociągiem. Utrzymanie toalet w autobusach bywa nieodpowiednie stąd musiało się znaleźć zdanie o tym, że jest w porządku. Jaki może być z tego kunszt literacki? Tekst nie jest malowniczy tak jak i malownicze nie jest spędzenie 12 godzin w autobusie, gdzie nie sposób zająć wygodną pozycję do snu, a obserwacja otoczenia w nocy przez przyciemniane szyby jest niemożliwa. Więc pytanie, co jest tu żenującego?

  • Jacek Pudło – 08.07.2012

    Nurtuje mnie pytanie - jakie są oczekiwania komentujących po ujrzeniu tematu tekstu?

  • uff – 09.07.2012

    jakie są oczekiwania komentujących po ujrzeniu tematu tekstu? - NIE PISZ NIC WIECEJ!!!!

  • – 09.07.2012

    "Wszystkie obserwacje są istotne dla porównania z innymi środkami transportu - np. liczne i długie postoje, co nie ma miejsca podczas podróży pociągiem."

  • Wiedeńczyk – 09.07.2012

    "Wszystkie obserwacje są istotne dla porównania z innymi środkami transportu - np. liczne i długie postoje, co nie ma miejsca podczas podróży pociągiem."

  • Jacek (imiennik) – 09.07.2012

    Cześć Jacku ! Lubię czytać Twoje artykuły techiczne bo widzę, że posiadasz bardzo dużo wiedzy ! Ale... Ten artykuł nie przypadł mi do gustu. W mojej opinii taki tekst nadaje się na prywatnego bloga niż do branżowego portalu jako zwykły artykuł. Trochę z uśmiechem na twarzy czytałem "skośnookie pasażerki" czy o toalecie w autobusie. Ale nie przejmuj się, każdy ma tzw. "wypadki przy pracy". Nauczka na przyszłość, by takich rzeczy nie wypisywać. Pozdrawiam !

  • marcin – 10.07.2012

    wiedzy technicznej tez mu brakuje, nazwanie jednopodkladowym autokaru w ktorym kierowca siedzi pod pasazerami nie przystoi profesjonalnemu portalowi branzowemu!

  • ha – 10.07.2012

    I na koniec ta informacja : "ukazuje się ogromny kompleks petrochemiczny." - jestem pod wrażeniem , hahaha

  • jas – 10.07.2012

    Wspaniały tekst, pulicera pan redaktor zapewne dostanie a moze i nobla... piekna poetycka proza ;p

  • Jacek Pudło – 10.07.2012

    Czasem musi być i na luzie coś dla rozerwania. Kto woli tematy bardziej techniczne tego zapraszam do lektury opublikowanego wczoraj tekstu o szczegółach budowy Siemensa ULF. Bardziej technicznie będzie i o autobusach.

  • on – 11.07.2012

    Na luzie nie znaczy poniżej poziomu zero.

  • wsl – 11.07.2012

    Brakuje mi podsumowania plusów i minusów w porównaniu z innymi przewoźnikami, np jak wygląda podróż w polskimbusie a jak w eurolines, a np pks z XXX

  • mim-bla – 04.08.2012

    Szanowny Panie Autorze. Że jest toaleta, ok. Ale czy Polacy potrafią z niej korzystać? Kierowcy mają specjalny kijek do przepychania. Wystarczy ich zapytać. Dlaczego duża obsługa? Pasażerowie bijący się o lepsze miejsca? Wydawanie bagażu z fikcyjnymi numerkami? Wystarczy przed napisaniem takiego artykułu zastanowić się co może być ciekawe i ważne i być trochę bardziej dociekliwym.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....