TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Podhale chce autobusów na Słowację
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 05.07.2017 12:36:42
Podhale chce autobusów na Słowację; fot-adam-brzoza-urzad-miasta-zakopane

Bezpośrednie i regularne połączenia autobusowe z Zakopanego i Nowego Targu do podtatrzańskich miejscowości na Słowacji, chcą uruchomić samorządowcy z Podhala. W środę, 5 lipca 2017 r., w Zakopanem przedstawiciele 10 samorządów podpisali list intencyjny w tej sprawie.

-"Dzisiaj dokonujemy ważnego kroku, ponieważ samorząd podtatrzańskie i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego podpisują wspólne porozumienie i razem pójdziemy do Słowaków, aby zaproponować takie rozwiązania, aby regularna komunikacja autobusowa pomiędzy krajem Żylińskim i Preszowskim (odpowiedniki województw) a Małopolską, w końcu była drożna" - marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Na mocy podpisanego listu partnerzy zobowiązują się do wypracowania stanowiska, które będzie podstawą do podjęcia konkretnych rozmów ze stroną słowacką, które mają rozpocząć się jeszcze w te wakacje.

Marszałek dodał, że samorządowcy będą musieli się zwrócić o pomoc do przedstawicieli rządu, ponieważ inne uprawnienia mają regiony na Słowacji niż samorząd województwa.

-"Jestem przekonany, że na takiej zasadzie współpracy samorządowej, pod koniec tego roku mogą pojawić się dodatkowe połączenia transgraniczne" – mówił Krupa.

Z tych linii przede wszystkim będą korzystali turyści. Po południowej stronie gór są bardzo popularne szlaki, które łączą się na grani Tatr ze szlakami polskimi.

Obecnie między Zakopanem a Słowacją istnieje kilka cyklicznych połączeń autobusowych realizowanych przez prywatnych przewoźników, ale jest ich zbyt mało ze względu na niską opłacalność oraz restrykcyjne obostrzenia prawne, które narzucają na przedsiębiorców konieczność posiadania tzw. licencji wspólnotowej pozwalającej na przewóz osób za granicę, oraz zezwolenia międzynarodowego wydawanego przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Utrudnieniem jest także rozliczanie się z fiskusem polskim i słowackim.

-"To jakiś paradoks, że istniejące przepisy utrudniają zorganizowanie takiej regularnej komunikacji, mimo aktywności naszych przedsiębiorców i mimo że jesteśmy członkami Unii Europejskiej, jesteśmy w strefie Schengen i funkcjonujemy w ramach wspólnego rynku" – zauważył starosta tatrzański Piotr Bąk.

-"Chcemy, aby goście wybierający się na południową stronę Tatr, mogli bez problemu przejść szlaki po słowackiej stronie i wrócić po wędrówce autobusem do miejsca zakwaterowania. Warto przypomnieć, że polskie Teatry to tylko 22 proc. tego wspaniałego masywu górskiego" – dodał starosta tatrzański.

Według wstępnych ustaleń brane są pod uwagę trzy połączenia: Zakopane - Sucha Hora - Oravice - Zuberec - Trstena - Chyżne - Lipnica Wielka oraz Zakopane - Jurgów - Tatrzańska Kotlina - Tatrzańska Łomnica - Stary Smokowiec - Strbskie Pleso i Nowy Targ - Jurgów - Tatrzańska Łomnica - Wysokie Tatry – Poprad.

Marszałek szacuje, że dotowanie takich linii może kosztować rocznie od 1 do 2 mln zł.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
Małopolska
Słowacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....