TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pociąg zastąpi samolot na trasie z Brukseli do Amsterdamu
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.09.2019 08:23:46
Pociąg zastąpi samolot na trasie z Brukseli do Amsterdamu

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze zastąpią jeden ze swoich lotów oferowanych codziennie na trasie z Brukseli do Amsterdamu (lotnisko Schiphol) pociągiem Thalys.

Od 29 marca 2020, część pasażerów KLM zamiast polecieć – odbędzie podróż pociągiem. Jest to pierwszy krok w ramach długoterminowego planu ograniczenia liczby lotów na krótkich trasach, który linie KLM realizują wspólnie z przewoźnikami kolejowymi – Thalys (przewoźnik, obsługujący przy użyciu pociągów TGV połączenia kolejowe między Holandią, Belgią, Francją i Niemcami) oraz NS Dutch Railways (holenderskie koleje pasażerskie). Od czerwca b.r. KLM nawołuje klientów i całą branżę lotniczą do odpowiedzialnych podróży ("Fly responsibly"), z myślą o wpływie jaki wywierają na naszą planetę. Decyzja o zastąpieniu samolotu pociągiem to dowód, jak linia realizuje swoją misję w praktyce.

Linie KLM przystąpiły do wdrażania założeń swojej proekologicznej strategii "Fly Responsibly" (ang. "lataj odpowiedzialnie"), w ramach której zachęcają swoich klientów do rozważnego wyboru środka transportu w zależności od dystansu podróży. Przewoźnik opowiada się za zastąpieniem lotów krótkodystansowych usługami kolejowymi, przy założeniu, że pociąg spełnia wymogi pasażerów lotniczych pod względem prędkości, niezawodności i komfortu podróży.

Pierwszym krokiem jest decyzja o zmniejszeniu częstotliwości lotów KLM z pięciu do czterech dziennie na trasie Bruksela - Amsterdam Schiphol na rzecz ulepszonej podróży kolejowej na pokładzie Thalys i zintegrowanie usługi kolejowej z lotniczą – "Air & Rail (lot i pociąg). KLM zamierza stopniowo ograniczać liczbę lotów między Brukselą a lotniskiem Schiphol w celu zastąpienia ich pociągiem. Z trasy Bruksela – Amsterdam Schiphol korzystają najczęściej pasażerowie, którzy w Amsterdamie przesiadają się na loty międzykontynentalne KLM.

Transport intermodalny, czyli przewóz obejmujący kilka środków transportu, co w naszym przypadku jest połączeniem pociągu z samolotem, stanowi złożoną i wymagającą działalnością. Kluczowe znaczenie ma szybkość, nie tylko samego przejazdu pociągiem, ale też cały proces transferu na lotnisku. Naszym celem jest maksymalny postęp w obu obszarach. Redukcja częstotliwości lotów między Brukselą, a Amsterdamem z pięciu do czterech dziennie na rzecz pociągu, to dla nas okazja do zdobywania doświadczenia i ciągłego udoskonalania usług Air & Rail – powiedział Pieter Elbers, Prezes i Dyrektor Generalny KLM

Zgodnie ze strategią

Decyzja KLM jest podyktowana kilkoma ważnymi powodami i uwarunkowaniami. Po pierwsze, stopniowe zastępowanie podróży lotniczej kolejową na krótkich dystansach jest działaniem na rzecz tworzenia zrównoważonej przyszłości transportu lotniczego, do którego przewoźnik zobowiązał się w czerwcu b.r. ogłaszając strategię "Fly Responsibly". Po drugie, krok ten odzwierciedla zaangażowanie KLM w branżowy plan "Smart and Sustainable", w ramach którego cały holenderski sektor lotniczy dąży do obniżenia o 35% emisji CO2 do roku 2030. Po trzecie, przewoźnik musi stawić czoła ograniczonej przepustowości lotniska bazowego Schiphol w Amsterdamie. Ograniczenia dotyczące pozwoleń na starty i lądowania (tzw. slot) sprawiają, że linie muszą rozważnie zarządzać swoją siatką lotów. Zastępując loty krótkodystansowe usługami kolejowymi, KLM będzie mógł przeznaczać dostępną pulę pozwoleń na loty międzykontynentalne. Koleje będą pełnić rolę "dowozową" do lotniska tranzytowego Amsterdam Schiphol, a globalna oferta lotów KLM będzie mogła nadal wzbogacać się o szerszy wybór kierunków międzykontynentalnych.

Usługę "lot i pociąg" można rezerwować za pośrednictwem KLM.com i biur podróży. Aby zapewnić płynniejszą integrację przewozów, KLM, Thalys, koleje holenderskie i lotnisko Schiphol starają się usprawnić obsługę bagażu i inne usługi, na lotnisku w Amsterdamie powstanie też specjalne stanowisko odprawy "Air & Rail".

O programie "Fly Responsibly"

"Lataj odpowiedzialnie" (Fly responsibly) to długoterminowa inicjatywa, którą linie KLM ogłosiły w czerwcu tego roku – dokładnie na 100 dni przed swoimi setnymi urodzinami. Pod hasłem "Fly responsibly", KLM chce działać na czele całej branży, aby rewolucjonizować lotnictwo przyszłości w kontekście jego wpływu na środowisko naturalne. W poczuciu odpowiedzialności za branżę, jako najstarsza linia na świecie, przewoźnik wyznaczył swoją misję, jako lidera zmian w kierunku zrównoważonego lotnictwa przyszłości, zapraszając inne linie, klientów, akcjonariuszy i całą branżę do współpracy. Program obejmuje wszelkie dotychczasowe i planowane działania KLM na rzecz minimalizacji wpływu lotnictwa na środowisko naturalne – prace nad zmniejszeniem emisji CO2, inwestycje w zrównoważone paliwa, programy kompensacji CO2 przez klientów indywidualnych i firmy, aż po projekt samolotu przyszłości V-Flying. Co ważniejsze, zakłada wymianę know-how i szeroko zakrojoną współpracę branży transportowej, ponieważ prawdziwy postęp można osiągnąć tylko pod warunkiem współdziałania całego sektora.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KLM
Belgia. Holandia
  • Grzegorz Rutka – 17.09.2019

    Już dawno udowodniono, że na trasach do 500 km samoloty przegrywają z nowoczesnymi pociągami. Także czasowo. Już teraz lot z Gdańska do Warszawy zajmuje łącznie więcej niż jazda Pendolino (dojazd z i na lotnisko do centrum, konieczność bycia na lotnisku odpowiednio wcześniej, sam lot). Do tego dochodzą coraz częstsze opóźnienia a nawet odwołane loty.

  • Ryszard Kownacki – 17.09.2019

    wystarczy zaniechać państwowego finansowania lotnisk , dróg do nich i torów i robienia im ułatwień w temacie dojazdu i układu drogowego, to sytuacja sama sie ułoży we właściwy sposób

  • Norbert Kwiecień – 17.09.2019

    Jak będzie to tak jak tam to, szybko i wygodnie, to czemu nie.

  • Jacek Fink-Finowicki – 17.09.2019

    Pociąg z zasady jest bardziej komfortowy, więc dobrze ogarniając przesiadki można zrobić dobry produkt w postaci wykorzystania różnych gałęzi transportu. Np. CarSharing>Pociąg>Samolot (między Hubami)>Pociąg>CarSharing... I takie są zdaje się założenia CPK. Niestety jak na razie branża lotnicza obawia się współpracy z koleją, bo widocznie boją się weryfikacji poziomów komfortu

  • Sebbastian Pioro – 17.09.2019

    Na krótkich odcinkach do 400 km latanie powinno byc zakazane 😀😀😀😀 a 200 km z Brukseli do Amsterdamu to żart 😂😂😂

  • Bartek Bernad – 17.09.2019

    Dåmian buss for fly for tog

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....