TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Po Rybniku tylko autobusem?
ZTZ RYBNIK - Opublikowano: 13.04.2015 19:06:47
Po Rybniku tylko autobusem?

Co by było gdyby 30000 osób podróżujących każdego dnia naszymi liniami mogłoby priorytetowo przemieszczać się autobusem pomiędzy przystankami i dojeżdżać do miejsc niedostępnych dla transportu indywidualnego?

Zdaniem ZTZ Rybnik, badania dotyczące jakości przewozów w transporcie zbiorowym udowadniają, że istotnym czynnikiem w wyborze autobusu jako środka podróży jest czas przejazdu. Jednak w Rybniku obecnie nie ma takich rozwiązań, które nadawałyby priorytet dla autobusu a co za tym idzie, umożliwiałby krótszy czas przejazdu. Po wprowadzeniu rozwiązań w których autobus a więc i podróżujący nim mieszkańcy będą mieć uprzywilejowany, szybszy i bardziej komfortowy przejazd. Autobusy poruszające się po tych samych drogach co samochody utykają w tych samych korkach, to jedna z głównych przyczyn negatywnego odbioru przejazdu autobusem, która w Rybniku nasilała się szczególnie w okresie prowadzenia inwestycji drogowych. W tej sytuacji ZTZ Rybnik zaproponował kilka rozwiązań mających wpłynąć na cały ruch tak, by przejazd autobusem był jeszcze bardziej opłacalny w stosunku do używania w tradycyjny sposób samochodu osobowego. Przedstawiamy skrótowy zarys planowanych zmian, które przede wszystkim ogniskują się wokół zamknięcia dla ruchu Placu Wolności:  Wariant I. Przystanek Rybnik Śródmieście Plac Wolność z ograniczeniem ruchu już od skrzyżowania ulic Gliwicka / Brudnioka / Na Górze i z wjazdem tylko dla autobusów na odcinku od skrzyżowania ulic Łony/Stroma do zjazdu na parking galerii handlowej. Po wprowadzeniu proponowanych zmian osobne stanowiska zostaną wyznaczone dla linii kursujących w kierunku ulicy Chrobrego (3 stanowiska) i osobne dla autobusów kursujących w kierunku Ronda Gliwickiego (2 stanowiska). Tym samym powstanie:- więcej miejsca dla podróżnych,- czytelniejszy będzie rozkład jazdy,- zwiększy się i poprawi bezpieczeństwo dla podróżnych.Obecnie autobusy muszą czekać na zwolnienie swoich stanowisk odjazdowych co powoduje niepotrzebne opóźnienia kursów. Kierowcy z otwarciem drzwi muszą czekać do chwili zatrzymania się na wyznaczonym miejscu w przeciwnym razie narażają podróżnych na wysiadanie i wsiadanie do autobusu bezpośrednio z placu manewrowego. Po zwiększeniu ilości stanowisk autobusy nie będą sobie nawzajem ?przeszkadzać" dzięki czemu zostanie poprawiona punktualność. Kierowcy autobusów obsługujących przystanek Rybnik Śródmieście Plac Wolności muszą dostosowywać się do ogólnych przepisów ruchu drogowego. Wiąże się to z ustępowaniem pierwszeństwa przejazdu wszystkim pojazdom ruchu indywidualnego co sprawia, że jest to jeden z najdłużej obsługiwanych odcinków trasy.

Po wprowadzeniu zmian kierowca będzie się włączał w sposób priorytetowy i bezkolizyjny do ruchu. Po wprowadzeniu zmian podróżny komunikacji miejskiej będzie czuć się jak VIP - dojazd w krótszym czasie, pojazdem ?uprzywilejowanym" i w miejsca niedostępne dla pojazdów indywidualnych. Po wprowadzeniu zmian należy uwzględnić wynikające z nich inne korzyści ekonomiczne, środowiskowe, zdrowotne.Wariant II. Przystanek Rybnik Śródmieście Sąd tylko dla autobusów oraz buspas wzdłuż prawej strony ulicy 3 Maja na odcinku od wjazdu na przystanek Rybnik Śródmieście 3 Maja do wyjazdy z przystanku Rybnik Śródmieście Urszulanki. Wariant III. Buspas wzdłuż prawej strony ulicy 3 Maja na odcinku od wjazdu na przystanek Rybnik Śródmieście 3 Maja do wyjazdy z przystanku Rybnik Śródmieście Urszulanki.Wariant IV. Buspas wzdłuż prawej strony ulicy Piłsudzkiego/Kościuszki na odcinku od wjazdu na przystanek Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy do wyjazdu z przystanku Rybnik Śródmieście Kościuszki.Wariant V. Buspas wzdłuż prawej strony ulicy Chrobrego na odcinku od ok. 15 metrów od skrzyżowania z ulicą Kościuszki do około 15 metrów przed skrzyżowaniem z ulicą 3 Maja.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rybnik

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....