TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Po pożarze Częstochowa wycofuje wszystkie Solbusy
GAZETA WYBORCZA-CZĘSTOCHOWA InfoBus.pl - Opublikowano: 04.05.2017 09:50:28 23 komentarze
Po pożarze Częstochowa wycofuje wszystkie Solbusy

29 kwietnia 2017 r., późnym popołudniem, w Częstochowie doszło do pożaru autobusu MPK typy Solbus SM18 Hybrid CNG, obsługującego linię nr 11. Pojazd doszczętnie spłonął. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Kierowca zachował się wzorowo i przede wszystkim ewakuował pasażerów. Po hybrydowym przegubie został tylko szkielet, który przewieziono do zajezdni MPK przy ul. Źródlanej, gdzie czeka na oględziny specjalistów.

Jak informuje MPK Częstochowa na swoim profilu:– "Późnym popołudniem na ul. Legionów doszło do incydentu w jednym z autobusów linii nr 11. Kierowca zauważył dym na zewnątrz i niezwłocznie zatrzymał pojazd, a następnie ewakuował kilkoro pasażerów znajdujących się w środku. Wszyscy spokojnie i bezpiecznie opuścili wnętrze. Nikomu nic się nie stało. Niestety pojazd stanął w płomieniach. Trwa ustalanie przyczyn zdarzenia. Kiedy odpowiednie służby zbadają sytuację wydamy oficjalny komunikat w tej sprawie."

Gazeta Wyborcza-Częstochowa dodaje, że przypuszczalnie rozszczelniły się butle gazowe umieszczone na dachu. Autobus był ubezpieczony. Ale MPK i tak będzie miało problem: hybrydy gazowo-elektryczne zostały zakupione dzięki 100-procentowej dotacji z programu Gazela na pojazdy z konkretnie takim a nie innym napędem. I ubezpieczenie powinno pójść na zakup podobnego autobusu – tyle, że nikt takowych nie produkuje. Częstochowa okazała się jedynym odbiorcą hybryd elektryczno-gazowych na gaz CNG. A firma, która produkowała pojazdy marki Solbus, już nie pracuje.

To nie pierwszy pożar hybrydy. Jeden z autobusów zapalił się jeszcze przed dostarczeniem do Częstochowy – podczas testów pod Bydgoszczą, co pokazujemy na zdjęciach. (Fot. Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 4 w Bydgoszczy).

Relację TVN z tego wydarzenia można zobaczyć TUTAJ

Wycofanie z ruchu

30 kwietnia przewoźnik podjął decyzję o wycofaniu wszystkich pojazdów tego typu z ruchu, czyli 39 pozostałych egzemplarzy. Na szczęście majówka ograniczyła liczbę częstochowskich pasażerów, a dodatkowo MPK od niedawna wzmocniło swój tabor 40 autobusami klasy MAXI – Solaris Urbino 12. Po roku przerwy wracają też tramwaje na Północ i swoja pracę kończy autobusowa linia zastępcza nr 92.

Równolegle sprawa pożaru autobusu hybrydowego Solbus SM18HL, wyprodukowanego przez firmę Lider Trading, trafiła do częstochowskiej prokuratury. Czekamy na kierunek śledztwa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solbus
pożar
wypadek
  • Nemo – 04.05.2017

    czy byl to autobus po wymianie kondensatorow ?

  • Kierowca solaris Urbino 12 – 04.05.2017

    W zimę bedzieta je myć na każdym końcowym ☺

  • Smoleń – 04.05.2017

    Kabaret.

  • sdf – 04.05.2017

    Piszecie że splonął doszczętnie, a po zdjęciach widzę że "tylko" połowa przegubu spłonęła. "Po hybrydowym przegubie został tylko szkielet" - na zdjęciach widać cos innego.

  • Dori – 04.05.2017

    @sdf: czytaj dokladnie:Jeden z autobusów zapalił się jeszcze przed dostarczeniem do Częstochowy – podczas testów pod Bydgoszczą, co pokazujemy na zdjęciach. (Fot. Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 4 w Bydgoszczy).

  • marek – 04.05.2017

    To chyba już w końcu koniec firmy z Solca Kujawskiego . Wszystko można powiedzieć, ale na pewno się starali. A wyszło jak wyszło.

  • RR – 04.05.2017

    To chyba będą najmłodsze autobusy niskopodłogowe skreślone ze stanu taboru w historii polskiej komunikacji miejskiej. Jak 10 lat pojeżdżą to będzie cud... albo kunszt mechaników z MPK w Częstochowie. Jeżdżą niespełna dwa lata a miały już tyle przygód że książkę można o tym napisać.

  • pasażer – 04.05.2017

    ale kibel jak wyrazy współczucia dla przewoźnika zapewne skończy się wielką burzą a dostanie jak zawsze ten który to chciał dobrze ale nie wyszło

  • Mathew – 04.05.2017

    Zdjęcia w artykule dotyczą właśnie tego co spłonął pod Bydgoszczą. Zdjęcia szkieletu brak :P

  • towrysz – 04.05.2017

    ciekawe czy to ten po modyfikacji ;-)))

  • :) – 04.05.2017

    https://i0.wp.com/swiatoze.pl/wp-content/uploads/2017/04/autobus.jpg?resize=750%2C440

  • takitam – 04.05.2017

    a Solarisek jeździ bez względu czy to cng hybrydowy czy diesel nie bez powodu matołki taka firma jak Solaris odpuściła sobie taką konstrukcję szkoda marki na marne kilkadziesiąt prototypów no ale kto marki nie ma nic nie ryzykuję ;-) gdzie teraz są mądrale z Solca a ja wam powiem gdzie więcej niż pewne że na chwilę obecną twierdzić będą że produkt jest super tylko obsługa do bani ha ha ha

  • Kiler – 04.05.2017

    Jak ktoś robi nietestowany kogiel mogiel posiadany na szybko z najtanszych elementów to później takie cuda wychodzą ; ( Dobrze że nikt nie zginął

  • Joker – 04.05.2017

    Nie znacie się. Solbus to bardzo dobra, solidna marka. Macie jakiś fatalny serwis w tej Częstochowie.

  • advisor – 04.05.2017

    Zachciało się prototypów to są efekty. Solbus nie dał rady. Pytanie, co się stanie z wycofanymi pojazdami? Na żyletki czy jednak MPK zrobi im jakiś remont generalny lub wymianę napędu? Tak młodych wozów mimo wszystko nie powinno się kasować.

  • Misiek Krk – 04.05.2017

    Zdemontować badziewny napęd pseudohybrydowy, dać porządnego Diesla Euro 6 i będą hulać 15 lat. Przecież reszta jest ok.

  • Solbusiarz – 04.05.2017

    Solbus robi dobre autobusy.. Chciał pokazać sie ze strony tak dziwnego i niespotykanego napędu, lecz poprostu nie wyszlo. Mysle ze ta technologia potrzebuje pare lat testów by jakos udoskonalic tego typu napęd.

  • pasażer – 04.05.2017

    @Misiek Krk: Ewentualnie przełożyć silniki z posiadanych autobusów marki Ikarus XD

  • Bólbus – 05.05.2017

    Hahahaha @pasażer, jakby to był PRL, to oni naprawdę by to zrobili, przecież wtedy wszystkiego brakowało i warsztaty nie takie cuda wyrabiały :D ale teraz już za bogaci jesteśmy i pewnie zgniją w krzakach czekając na rozstrzygnięcie sporu prawnego.

  • kku – 05.05.2017

    Kto wymyślił że zapaliły się butle skoro widać że zapalił się silnik.

  • Strażak sam – 05.05.2017

    A gdzie to widać że silnik się zapalił?

  • Yy – 07.05.2017

    @joker jak solbus dobra marka kon by sie usmial ciekawe czemu. Tego. Zlomu nikt niechcial kupywacy

  • Ja – 08.05.2017

    do Strażak sam: przestraszyłeś się, że Ci system nie odpalił?do Yy: jakoś w samej Warszawie jeździ 170 sztuk to chyba nie jest tak źle, a Ty matury z j. polskiego to nie pisałeś, co?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....