Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po Europie jeździ 50 autobusów wodorowych. Z JIVE

infobus
13.10.2020 17:00
0 Komentarzy

Projekty JIVE świętują milowy kamień: zamówiono już ponad200 autobusów fuel cell, a 50 wodorowców już jeździ!. Cel to prawie 300 autobusówFC w całej Europie!

Wspólna inicjatywa na rzecz pojazdów napędzanych wodorem wEuropie (JIVE & JIVE 2), współfinansowana przez Unię Europejską, ogłosiła 5października , że w ramach inicjatywy zamówiono ponad 200 autobusów napędzanychwodorowymi ogniwami paliwowymi. Co więcej, pierwszych 50 autobusów jest już wużyciu!

3 + 11 miast

Pierwsze 50 wodorowych autobusów z JIVE kursuje w trzech europejskichmiastach: w Kolonii (Niemcy), Pau (Francja) i Wuppertalu (Niemcy). Te pojazdyjuż obsługują pasażerów w regularnych kursach i to m.in. na najbardziejwymagających trasach w Europie. Aktualnie – dzięki projektom JIVE – wodorowym lideremna naszym kontynencie jest niemieckafirma transportowa Regionalverkehr Köln GmbH (RVK), która posiada największą wEuropie flotę autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi – łącznie 35 autobusów.Do końca 2021 roku liczba ta wzrośnie do 50.

Z kolei jedenaście europejskich miast i regionów – Aberdeen(W. Brytania), Auxerre (Francja), Barcelona (Hiszpania), Birmingham (WielkaBrytania), Emmen (Holandia), Groningen (Holandia), Londyn (Wielka Brytania),Holandia Południowa (Holandia), Południowy Tyrol ( IT), Tuluza (Francja) iWiesbaden (Niemcy) – do końca 2021 r. dołączy (za pośrednictwem JIVE) do grona użytkownikówautobusów napędzanych wodorem.

Cel: ekologia

Wdrażanie pojazdów bezemisyjnych, takich jak autobusyelektryczne czy pojazdy na ogniwa paliwowe, przyczynia się do dekarbonizacjitransportu publicznego w Europie. Dodatkowo autobusy napędzane ogniwamipaliwowymi oferują długi zasięg i krótki czas tankowania, zapewniającjednocześnie taką samą elastyczność operacyjną, jak autobusy zasilane paliwamikopalnymi.

Projekt JIVE jest katalizatorem rozwoju europejskiegosektora autobusów wodorowych , a jego ambicją jest przygotować przewoźników dospełnienia wymogów dyrektywy w sprawie czystych pojazdów. Według prognoz UITP,co najmniej 22,5% wszystkich nowych autobusów zamówionych w przyszłym roku wcałej Europie będzie musiało być zeroemisyjnych, aby zachować zgodność zprzepisami.

Pomóc producentom

Drugi cel – nie mniejważny – to rozwój europejskiego rynku autobusów na ogniwa paliwowe, gdzie jużaktywnie działają tacy producenci autobusów, jak Caetano, Safra, Solaris i VanHool. Te firmy pokazały już swoje zaangażowanie w komercjalizację i szerszewdrożenie tego typu pojazdów w Europie. Tym samym można powiedzieć, że projektyJIVE dodatkowo położyły podwaliny pod dalszy rozwój europejskiego sektoraautobusów z ogniwami paliwowymi. I to będzie procentować w przyszłości.

Kolejne inicjatywy mające na celu wprowadzenie większejliczby pojazdów w innych częściach Europy są już wdrażane: na przykładinicjatywa H2Bus Europe ma na celu rozmieszczenie aż 600 wodorowych autobusów wDanii, Łotwie i Wielkiej Brytanii.

Wodorowy raport

Bart Biebuyck, dyrektor wykonawczy FCH JU, powiedział:

-„W2012 roku opublikowaliśmy badanie dotyczące możliwości komercjalizacjiautobusów napędzanych ogniwami paliwowymi. Przewidywaliśmy w nim, że do 2020 r.zostanie zamówionych od 300 do 400 wodorowych autobusów. Teraz właśnie świętujemyzamówienie na 200. autobus z ogniwami paliwowymi z projektów JIVE. To ważnymkamień milowy dla tej czystej technologii w transporcie publicznym. Natomiast o wielewięcej zamówień na autobusy z ogniwami paliwowymi pojawi się jeszcze w tymroku, pokazując ich wydajność i korzyści finansowe „.

Aby podzielić się zdobytymi dotychczas doświadczeniami zinnymi, którzy chcą wdrożyć autobusy na ogniwa paliwowe, partnerzy projektuopublikowali raport dotyczący najlepszych praktyk, który jest dostępny TUTAJ

Komentarze