Po Europie jeździ 50 autobusów wodorowych. Z JIVE
Projekty JIVE świętują milowy kamień: zamówiono już ponad200 autobusów fuel cell, a 50 wodorowców już jeździ!. Cel to prawie 300 autobusówFC w całej Europie!
Wspólna inicjatywa na rzecz pojazdów napędzanych wodorem wEuropie (JIVE & JIVE 2), współfinansowana przez Unię Europejską, ogłosiła 5października , że w ramach inicjatywy zamówiono ponad 200 autobusów napędzanychwodorowymi ogniwami paliwowymi. Co więcej, pierwszych 50 autobusów jest już wużyciu!
3 + 11 miast
Pierwsze 50 wodorowych autobusów z JIVE kursuje w trzech europejskichmiastach: w Kolonii (Niemcy), Pau (Francja) i Wuppertalu (Niemcy). Te pojazdyjuż obsługują pasażerów w regularnych kursach i to m.in. na najbardziejwymagających trasach w Europie. Aktualnie – dzięki projektom JIVE – wodorowym lideremna naszym kontynencie jest niemieckafirma transportowa Regionalverkehr Köln GmbH (RVK), która posiada największą wEuropie flotę autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi – łącznie 35 autobusów.Do końca 2021 roku liczba ta wzrośnie do 50.
Z kolei jedenaście europejskich miast i regionów – Aberdeen(W. Brytania), Auxerre (Francja), Barcelona (Hiszpania), Birmingham (WielkaBrytania), Emmen (Holandia), Groningen (Holandia), Londyn (Wielka Brytania),Holandia Południowa (Holandia), Południowy Tyrol ( IT), Tuluza (Francja) iWiesbaden (Niemcy) – do końca 2021 r. dołączy (za pośrednictwem JIVE) do grona użytkownikówautobusów napędzanych wodorem.
Cel: ekologia
Wdrażanie pojazdów bezemisyjnych, takich jak autobusyelektryczne czy pojazdy na ogniwa paliwowe, przyczynia się do dekarbonizacjitransportu publicznego w Europie. Dodatkowo autobusy napędzane ogniwamipaliwowymi oferują długi zasięg i krótki czas tankowania, zapewniającjednocześnie taką samą elastyczność operacyjną, jak autobusy zasilane paliwamikopalnymi.
Projekt JIVE jest katalizatorem rozwoju europejskiegosektora autobusów wodorowych , a jego ambicją jest przygotować przewoźników dospełnienia wymogów dyrektywy w sprawie czystych pojazdów. Według prognoz UITP,co najmniej 22,5% wszystkich nowych autobusów zamówionych w przyszłym roku wcałej Europie będzie musiało być zeroemisyjnych, aby zachować zgodność zprzepisami.
Pomóc producentom
Drugi cel – nie mniejważny – to rozwój europejskiego rynku autobusów na ogniwa paliwowe, gdzie jużaktywnie działają tacy producenci autobusów, jak Caetano, Safra, Solaris i VanHool. Te firmy pokazały już swoje zaangażowanie w komercjalizację i szerszewdrożenie tego typu pojazdów w Europie. Tym samym można powiedzieć, że projektyJIVE dodatkowo położyły podwaliny pod dalszy rozwój europejskiego sektoraautobusów z ogniwami paliwowymi. I to będzie procentować w przyszłości.
Kolejne inicjatywy mające na celu wprowadzenie większejliczby pojazdów w innych częściach Europy są już wdrażane: na przykładinicjatywa H2Bus Europe ma na celu rozmieszczenie aż 600 wodorowych autobusów wDanii, Łotwie i Wielkiej Brytanii.
Wodorowy raport
Bart Biebuyck, dyrektor wykonawczy FCH JU, powiedział:
-„W2012 roku opublikowaliśmy badanie dotyczące możliwości komercjalizacjiautobusów napędzanych ogniwami paliwowymi. Przewidywaliśmy w nim, że do 2020 r.zostanie zamówionych od 300 do 400 wodorowych autobusów. Teraz właśnie świętujemyzamówienie na 200. autobus z ogniwami paliwowymi z projektów JIVE. To ważnymkamień milowy dla tej czystej technologii w transporcie publicznym. Natomiast o wielewięcej zamówień na autobusy z ogniwami paliwowymi pojawi się jeszcze w tymroku, pokazując ich wydajność i korzyści finansowe „.
Aby podzielić się zdobytymi dotychczas doświadczeniami zinnymi, którzy chcą wdrożyć autobusy na ogniwa paliwowe, partnerzy projektuopublikowali raport dotyczący najlepszych praktyk, który jest dostępny TUTAJ
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze