TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Po 46 latach trolejbusy wróciły do Pragi!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.07.2018 16:15:00 1 komentarz
fot. Skoda

Od początku lipca pasażerowie komunikacji miejskiej w Pradze korzystać z linii trolejbusowej nr 58 w sekcji Palmovka - Letňany. To powrót pojazdów na “szelkach" do czeskiej stolicy po 46 latach przerwy.

Do obsługi linii praskie zakłady komunikacyjne DPP skierowały trolejbusy Škoda-SOR 30Tr. Linia kursuje z częstotliwością wynoszącą ok. godziny. Rozpoczęcie regularnej eksploatacji nastąpiło po udanych testach systemu ładowania dynamicznego, który został uruchomiony w październiku 2017 r. Tym samym powrót pierwszych trolejbusów od 1972 r. w Pradze stał się faktem.

Pierwsza sieć trolejbusowa w czeskiej stolicy została uruchomiona 28 sierpnia 1936 r. Trolejbusy kursowały po praskich ulicach przez 36 lat i zdobyły wielu zwolenników.

"W Pradze trolejbusy przestały kursować w 1972 roku. Późniejsze plany ich reaktywacji we wczesnych latach dziewięćdziesiątych XX w. spełzły na niczym z powodu kosztów finansowych. Priorytetem była wtedy rozbudowa metra oraz rozwój sieci tramwajowej" - powiedział Pavel Fojtík z DPP .

Głównym impulsem do powrotu trolejbusów na ulice Pragi był postęp techniczny, który zaszedł w dziedzinie zasobników energii. Połączenie w trolejbusach sprawdzonych technologii i zaawansowanych akumulatorów pozwoliło na ograniczenie wydatków w zakresie rozbudowy sieci trakcyjnej. Dzięki temu zdaniem DPP oferują one lepsze możliwości w porównaniu z autobusami elektrycznymi.

"System doładowywania akumulatorów w trolejbusach sprawdził się. Dzięki akumulatorom trakcyjnym Škoda 30Tr może być również wykorzystywana na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Baterie są dynamicznie ładowane z sieci trakcyjnej na ulicy Prosecká, podczas postoju na pętli. Uruchomienie linii 58 wyraźnie pokazuje, że udaje nam się wprowadzać ekologiczny transport do czeskiej stolicy"- mówi Martin Gillar, dyrektor generalny i prezes zarządu DPP.

Zgodnie z prawem czeskim linia 58 jest określana jak trolejbusowa, chociaż sieć trakcyjna wisi na ok. 15% jej trasy. Przed rozpoczęciem testu bardzo ważnym etapem było przygotowanie odpowiednich przepisów.

Ocinek Palmovka - Letňany został wybrana do obsługi przez trolejbusy z kilku powodów. Na trasie znajduje się stromy podjazd (na ulicy Prosecká), która jest typowa dla wielu linii autobusowych w Pradze. Dzięki temu DPP może niezawodnie przetestować wszystkie parametry i ograniczenia technologii w typowych dla Pragi warunkach. Innym ważnym elementem infrastruktury jest pobliska linia tramwajowa, dzięki której DPP wykorzystuje synergii w zakresie zaopatrzenia w prąd.

Praski przewoźnik przygotowuje do eksploatacji kolejnych pojazdów bateryjnych. Kolejne linią przewidzianą do elektryfikacji jest linia nr 140 Cakovice – Miškovice. Do jej obsługi mają zostać skierowane pojazdy przegubowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
trolejbus
Škoda
SOR
Praga
Czechy
  • Zdzich – 12.07.2018

    Częstotliwość co godzinę ???

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....