TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Płock polubił hybrydy. Przetarg na 4 MAXI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.03.2019 15:00:50
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Po Płocku będzie jeździło więcej autobusów hybrydowych. Do 25 Solarisów dołączą jeszcze cztery spalinowo-elektryczne pojazdy. Od dziś, 20 marca miasto szuka dostawcy czterech autobusów klasy MAXI.

Na celowniku magistratu są całkowicie niskopodłogowe hybrydy klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom. Nie mniej niż 25 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 150 kW mocy oraz pojemność skokową minimum 4,5 l. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Płock kolejny raz nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW, a napęd ma posiadać fukcję start-stop.

Nowe hybrydy dla historycznej stolicy Mazowsza będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na układ napędowy oraz siedmioletnią na trwałość zasobników energii. Spalinowo-elektryczne "dwunastki" mają trafić do Płocka najpóźniej do 15 maja 2020 r.

Na omówienie SIWZ mamy jeszcze czas, więc przechodzimy do warunków formalnych, których... brak. Dla producentów, którzy dopiero chcą zacząć przygodę z hybrydami jest to więc spora okazja.

Na oferty płoccy urzędnicy czekają do 23 kwietnia. Ich ocenie posłużą trzy kryteria. Cena ma 60% wagi. Do 8% można wywalczyć dzięki objęciu hybryd pięcioletnią gwarancją całopojazdową oraz więcej niż 12-letnią na zasobniki energii. Pozostałe 32% to bardzo przyjemna i prosta ocena techniczna.

W przyszłym roku po Płocku będzie więc jeździło 29 autobusów hybrydowych. 25 przekazano miastu w ubiegłym roku. To 25 spalinowo-elektrycznych Nowych Urbino od Solarisa- 17 "dwunastek" i osiem przegubowców. Warto dodać, że w przypadku tych ostatnich Płock był pierwszy polskim odbiorcą tego typu "jamników".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Płock
UM
KM Płock
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....