TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Płock na hybrydowych zakupach. SIWZ na 17+4 MAXI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.08.2017 15:43:49 27 komentarzy
Płock na hybrydowych zakupach. SIWZ na 17+4 MAXI

1 sierpnia Płock ogłosił dwa przetargi na zakup nawet 29 autobusów hybrydowych. Sprawdzamy pierwsze z postępowań, w którym miasto może wyłonić dostawcę maksymalnie 21 pojazdów klasy MAXI.

W zamówieniu podstawowym urzędnicy chcą kupić 17 autobusów. W ramach prawa opcji zastrzeli sobie prawo rozszerzenia dostawy o dodatkowe cztery pojazdy. Łącznie zatem w Płocku może się pojawić 21 hybryd o długości ok. 12 m.

Całkowicie niskopodłogowe hybrydy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom. Nie mniej niż 20 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 150 kW mocy oraz pojemność skokową minimum 4,5 l. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Płock nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW.

Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum sześć okien przesuwnych oraz przynajmniej dwa wywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną mają odpowiadać przynajmniej dwa wentylatory elektryczne umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej.

Wszystkie autobusy będą monitorowane oraz wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z trzech zewnętrznych wyświetlaczy oraz jednego wewnętrznego. Ponadto nie zabraknie głosowych zapowiedzi przystanków.

Czas wspomnieć o warunkach formalnych postępowania, które są dosyć zaskakujące. Miasto nie określiło minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta. Warunek doświadczenia jest otwarty, gdyż wystarczające będzie ogólne oświadczenie wykonawcy o posiadaniu stosownych kwalifikacji zawodowych. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 500 000 zł.

Propozycje, które otrzyma gmina będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Cenie przyznano największą wagę, gdyż to nawet 60% punktów. 8% można wywalczyć dzięki zaoferowaniu gwarancji całopojazdowej na 36 miesięcy i 12 lat na baterie. 32% przeznaczono na ocenę techniczną. W tym kryterium urzędnicy premiują hybrydy, które będą:

  • posiadały najniższe spalanie w warunkach testu SORT2
  • miały przynajmniej sześć foteli dostępnych z niskiej podłogi
  • wyposażone w oś przednią zależną

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 7 września. Następnie na wybór najlepszej oferty miasto daje sobie maksymalnie 60 dni. Kształt wymagań oraz bardzo liberalne warunki udziału w postępowaniu wprost świadczą o tym, że urzędnicy chcą otrzymać jak najwięcej ofert na satysfakcjonujących ich warunkach.

Nowe hybrydy mają trafić do Płocka do końca maja 2018 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Płock
KM Płock
przetarg
tabor
hybryda
  • gratuluję – 02.08.2017

    Brawo Infobus, po zdjęciu już wiemy co wygra - super! W końcu ursuskim trolom utrze się nos, brawo Solaris!!!

  • komuficyjskoludlowskosapcysyckowildanowskopacanewskolutowskozielończyńskopańskowofarafiuowosolarisowokultowozarobowodłubieski fa – 02.08.2017

    Hahahaha ale przecież nic jeszcze nie wiadomo, to z czego ty sie cieszysz? XD

  • Zdzich – 02.08.2017

    Gratuluję jest gupi, a wszy ma jak papucie.

  • imbecyle – 02.08.2017

    @komu oraz @zdzich: przygrzało wam słoneczko i to bardzo, jak widać XD

  • farafiu – 02.08.2017

    Powinno być "w ramach opcji ZASTRZEGLI", nie "zastrzeli" ;))

  • Krakus – 02.08.2017

    Temu o długim nicku pewnie ręce od pisania urwało. Zaś w tym przetargu najbardziej realny wydaje się scenariusz właśnie Solaris kontra MAN. Bilans zużycia paliwa jest jednak nieubłagalny - lew przegrywa.

  • TomTom – 02.08.2017

    Solaris robić będzie ogromną serię U12H dla Belgów (208 sztuk), ponadto 25 dla Tomaszowa Mazowieckiego, 15 dla Kielc i kilkanaście dla mniejszych użytkowników (Swarzędz, Wągrowiec…). Podczepienie się pod seryjną produkcję to bardzo dobry pomysł.

  • Wadlek – 03.08.2017

    Jak zwykle spekulacje na Solarisa, a wiadomo, że to szmelc. Wszystko okaże się na przetargu wygra lepszy!

  • staszek – 03.08.2017

    Dobrze, że Polskie miasta wprowadzają pojazdy ekologiczne i co najważniejsze Polskie firmy rozwijają się w tym kierunku.

  • janek – 03.08.2017

    Ursus Bus stworzyło konsorcjum z 11 firmami i pracują nad wprowadzeniem innowacyjnych autobusów elektrycznych, być może, że hybrydy też będą produkować.

  • Mariusz – 03.08.2017

    Dokładnie! Dzięki tej współpracy Ursus osiągnie jakość produktu na skalę światową bo przecież ze światowymi partnerami swpółpracuje..

  • Ernest – 03.08.2017

    Ursus bardzo dobrze wstrzelił się z wprowadzeniem do produkcji autobusów ekologicznych zamiast spalinowych bo przecież w elektormobilności jest przyszłość!

  • staszek – 03.08.2017

    Dzięki temu, że udoskonalają produkcję e-busów na pewno poprawią jakość produkcji dzięki czemu zyskają na tym i miasta i Ursus.

  • Filip – 03.08.2017

    Poczekajmy na przetarg, a nie już sugerujecie, że Solaris wygra. Ja mam już dość nieprzyjemności z Solarisem wystarczy tego! Czas pokazać, że są inne i POLSKIE firmy produkujące dobre pojazdy!

  • Adam – 03.08.2017

    Skończy się era Solarisów miasta je wybierały bo nikt nie lubi zmian i uczyć się na nowo, ale w tym przypadku będzie inaczej bo ludzie się sprzeciwiają solarisowi.

  • Miki – 03.08.2017

    Ursusowi jeszcze brakuje mocy przerobowej więc nie wiadomo czy w ogóle wystartuje z ofertą... Najbardziej przychyliłbym się do MAN-a nigdy Solaris ojj złe wspomnienia z nim...

  • Dawid – 03.08.2017

    Ursus dopiero raczkuje w produkcji autobusów ale wciąż się rozwija i rozbudowuje więc wszystko jest możliwe. U dziadków na wsi same Ursusy jeżdżą po polu i jak widać rolnicy zadowoleni to i przewoźnicy będą bo jakości nie zmienią...

  • funny – 03.08.2017

    kolejny artykuł nie mający nic wspólnego z traktorami, a znów jedna osoba pod przykryciem kilku różnych imion robi tutaj zbędny PR producentowi, który nie wyprodukował hybrydy Euro6

  • funny – 03.08.2017

    warto dodać, że ten PR na dodatek jest nieudolny

  • rolnik – 03.08.2017

    Warto wspierać naszą legendarną markę Ursus niech się rozwija i wyjeżdża z pola :)

  • Janusz – 03.08.2017

    a infobus ma jakąś umowe z Solarisem że ich autobusy tak wstawiaja i Solarisowe trole dostają jakiś cynk co widać po pierwszym komentarzu

  • TomTom – 03.08.2017

    ^^ Zobacz sobie, kto dostarczał ostatnio autobusy dla KM Płock.Możliwych oferentów jest trzech na solówki i dwóch na przeguby, a kryteria oceny (spalanie i miejsca z niskiej podłogi) premiują Solarisa.

  • Franc – 03.08.2017

    Jutro będę w fabryce Ursusa to wrzucę foty na zaprzyjaźniony portal i dam linka to sprawa rozwijającej się nowej światowej marki autobusów nabierze nowych barw

  • logiczne – 03.08.2017

    nie czytam tych komentarzy trolololo traktora, bo się nie dobrze robi - wiadomo, że wygra potentat, czyli Solaris :)

  • Wujek dobra rada – 04.08.2017

    Niech Ursus zajmie się lepiej produkcją elektrycznego traktora... Bo do wytwarzania autobusów to się raczej nie nadaje - vide wpadki w Toruniu i Warszawie.

  • BRAWO – 04.08.2017

    BRAWO WUJEK DOBRA RADA!!!!!

  • Az – 06.08.2017

    Jak czytam te komentarze to żal mi Ursusa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....