TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Płock jeszcze raz szuka 4 nowych hybryd
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.05.2019 15:00:52
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

W Płocku się nie poddają i jeszcze raz szukają dostawcy kolejny autobusów hybrydowych. Dziś, 23 maja miasto ponowiło przetarg na dostawę czterech autobusów klasy MAXI z takim napędem. Czy tym razem uda się zdobyć oferty?

Przypomnijmy- Płock już w tym roku próbował znaleźć dostawcę czterech hybrydowych "dwunastek". Jednak bez efektu. Miasto nie otrzymało ofert, zapewne z powodu zbyt wysokich kar, które ciążyłyby na ich dostawcy w przypadku nierespektowania umowy. Dziś ogłoszono nowy przetarg.

Reset, ale bez zmian
Na celowniku magistratu są całkowicie niskopodłogowe hybrydy klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom. Nie mniej niż 25 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 150 kW mocy oraz pojemność skokową minimum 4,5 l. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Płock kolejny raz nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW, a napęd ma posiadać funkcję start-stop.

Nowe hybrydy dla historycznej stolicy Mazowsza będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na układ napędowy oraz siedmioletnią na trwałość zasobników energii. Spalinowo-elektryczne "dwunastki" mają trafić do Płocka najpóźniej w ciągu 380 dni od podpisania umowy. Wydłużenie terminu dostawy na pewno jest w tym przypadku sprzyjającą okolicznością.

Szansa dla nowicjuszy?
Na omówienie SIWZ mamy jeszcze czas, więc przechodzimy do warunków formalnych, których... brak. Dla producentów, którzy dopiero chcą zacząć przygodę z hybrydami jest to więc spora okazja. Ci, którzy chcą wziąć udział w płockim przetargu muszą jedynie wnieść wadium w wysokości 150 000 PLN.

Jeśli tym razem wszystko pójdzie zgodnie z planem to w przyszłym roku po Płocku będzie więc jeździło 29 autobusów hybrydowych. 25 przekazano miastu w ubiegłym roku. To 25 spalinowo-elektrycznych Nowych Urbino od Solarisa- 17 "dwunastek" i osiem przegubowców. Warto dodać, że w przypadku tych ostatnich Płock był pierwszy polskim odbiorcą tego typu "jamników".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Płock
UM
KM Płock
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....