Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Płock czeka na 25 Solarisów. Debiut hybrydowego Nowego Urbino 18 wkrótce!

infobus
22.08.2018 15:00
0 Komentarzy

Płock czeka na 25 hybrydowych Solarisów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem pierwsze autobusy mogą dotrzeć do miasta jeszcze w tym tygodniu. Pełne uruchomienie hybrydowej floty z Bolechowa zaplanowano na wrzesień. A to oznacza, że polska premiera Nowego Urbino 18 hybrid zbliża się wielkimi krokami!

„Czekacie na nasze nowe autobusy hybrydowe dla Komunikacji Miejskiej? Mam w takim razie doskonałą wiadomość: zjeżdżają one właśnie z taśm produkcyjnych Solarisa. W środę jedziemy po odbiór pierwszych dziesięciu sztuk tych pojazdów, a w przyszłym tygodniu – kolejnych dziesięciu. We wrześniu płocczan będzie wozić 25 nowych hybryd KM” – napisał na swoim profilu na Facebook'u prezydent Płocka, Andrzej Nowakowski. Jednocześnie zaprezentował dwa zdjęcia jednego z 17 spalinowo-elektrycznych Nowych Urbino 12.

Łącznie do Płocka trafi 25 sztuk hybrydowych “jamników”. To efekt umów zawartych przez miasto z Solarisem w listopadzie 2017 roku. Kontrakty opiewają na łączną kwotę niespełna 47,53 mln PLN brutto. Producent z Bolechowa dostarczy dla Płocka 17 sztuk Nowych Urbino 12 hybrid (po cenie jednostkowej 1 360 000 PLN netto) oraz osiem egzemplarzy spalinowo-elektrycznych Nowych Urbino 18 (cena jednostkowa 1 940 000 PLN netto). Warto przy tym podkreślić, że przypadku tych ostatnich pojazdów płocka Komunikacja Miejska będzie ich pierwszy użytkownikiem w Polsce. Następny w kolejce będzie Szczecin, który odbierze 8 przegubowych hybryd logo “jamnika”.

Płockie hybrydy będą wyposażone w szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE Systems. Ten ekologiczny napęd umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Jest to możliwe dzięki silnikowi elektrycznemu, zasilanemu energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym marki Cummins o pojemności – dla pojazdu dwunastometrowego – zaledwie 4,5 l(Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM) oraz 6,7 l (Cummins IS6.7E6 o mocy 300 KM) – dla przegubowca.

Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi. W szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii – superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

Płock to jedno z ważniejszych miejsc dla Solarisa. Współpraca między producentem a tamtejszą KM trwa od wielu lat. Płocka spółka użytkuje obecnie 107 autobusów miejskich. 59 pojazdów zostało wyprodukowanych w fabryce w Bolechowie, co stanowi połowę ponad połowę floty przewoźnika. W znakomitej większości to Solarisy, jednak KM posiada jeszcze 2 sztuki kultowych Neoplanów N4020TD. Dostawa 25 hybrydowych “jamników” przyczyni się do wycofanie najstarszych pojazdów, a Solaris jeszcze mocnej podkreśli swoją obecność w Płocku.

Komentarze