TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Platyną z Poznania do Warszawy. Od poniedziałku!
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.12.2017 18:06:35 23 komentarze
4 grudnia rusza platynowa trasa Poznań-Warszawa

Od poniedziałku, 4 grudnia 2017 r.,  trasę między Poznaniem a Warszawą będą obsługiwać dwa autokary Irizar i8 w standardzie Platinum+. Autobusy firmy Fanclub to jedyne takie autobusy w Polsce. Za pierwszy w historii poznańskiego biura podróży projekt regularnej linii odpowiada spółka zależna Busclub z Pobiedzisk.

Dzisiaj, 1 grudnia, jeden z komfortowych autokarów ruszył w krótkim kursie z dziennikarzami - m.in. z redakcji InfoBusa. No cóż, trzeba przyznać, że nie ma tutaj ściemy i rzeczywiście komfort podróżowania jest naprawdę na wysokim poziomie. Nic dziwnego - w strefie Platinum+ mamy układ siedzeń 1+1 (aktualnie nikt inny tego nie ma w ruchu liniowym), a same fotele są regulowane, z podnóżkami, uchwytami po obu stronach zagłówka, odchylanymi stolikami, z wyprofilowaniem na kubek.

Kolejny plus z biznesowego punktu widzenia to przystanek w Warszawie zlokalizowany przy Metrze Wilanowska, czyli w centrum "Mordoru". W Poznaniu Platinum startuje na Dworcu PKS.

Geneza projektu

-"Sfera Platinum to realizacja wizji idealnego podróżowania. To jedyna w Europie flota w standardzie Platinum+ oraz Platinum. To spełnienie marzeń, które dzięki odwadze i ambicji stały się rzeczywistością - powiedziała na wstępie Anna Białek z firmy Funclub.  I miała rację. Sfera Platinum zrodziła się w sercu autokarowego wizjonera i marzyciela w jednej osobie, czyli Piotra Sućko, właściciela biura podróży Funclub. To nietuzinkowa postać w branży i pewnie jeszcze nie raz nas pozytywnie zaskoczy.

-"Na początku była nieśmiałą wizją, która zawstydzała i wydawała się niemożliwa do zrealizowania. Była jednak tak piękna, że nie można było się jej oprzeć. Tylko dzięki ciężkiej pracy, determinacji i odwadze udało się ją urzeczywistnić - relacjonuje Anna Białek. - Najtrudniejsze było znalezienie odpowiedzialnych i doświadczonych partnerów, którym można byłoby całkowicie zaufać. Nie każdy chciał podjąć się tego zadania. Innowacyjne rozwiązania nie są dla wszystkich – to mozolna praca nad trudnymi projektami i szukanie niestandardowych rozwiązań. W końcu udało się dotrzeć do specjalistów i pasjonatów, którzy rozumieli i czuli, że Sfera Platinum to przyszłość, która musi się wydarzyć."

Turystyczna zajawka

Poznańska flota w standardzie Platinum wykorzystywana jest zarówno w turystyce autokarowej (dwa autobusy Irizar i8 o długości 13,8 m od kwietnia 2017 r.), jak i od 4 grudnia w ramach regularnej komunikacji na trasie Poznań-Warszawa (dwa autokary Irizar i8 o długości 15 m sprowadzone w październiku 2017 r.). Z racji, że linia POZ-WAW kursuje tylko w dni powszednie, dwie najdłuższe "platyny" weekendowo wesprą wycieczki autokarowe.

Podsumowując dzisiaj do Sfery Platinum należą:

  1. dwa autokary w standardzie Platinum+ o pojemności 30+1+1 miejsc. Długość: 15 m, wysokość: 3,85 m, szerokość: 2,55 m.

  2. dwa autokary w standardzie Platinum o pojemności 42+1+1 miejsc z odległościami między rzędami foteli: od 107 cm do 120 cm. Długość: 13,7 m, wysokość: 3,85 m, szerokość: 2,55 m.

  3. jeden minibus na bazie Mercedes-Benz Sprinter o pojemności 16+1+1 miejsc w standardzie Platinum, którego zadaniem jest dowożenia pasażerów do autokarów Platinum oraz świadczenie usług dla mniejszych, biznesowych grup. Odległość między rzędami foteli to 90 cm Długość: 7,70 m, szerokość: 2 m, wysokość: 2,74 m.

Dodajmy, że te wszystkie te pojazdy firma kupiła jako fabrycznie nowe w ciągu 2017 r. i do tego dodała jeszcze dwie piętrowe Setry S431DT.  Szeroko! A podobno w przyszłym roku Funclub nie zamierza zwolnić tempa,.

Irizar i8 jako Platinum+

Mimo, że najnowsze platynowe Irizary zadebiutowały w Polsce w październiku na Moto Show w Nadarzynie, tak naprawdę dopiero dzisiaj na spokojnie mogliśmy zobaczyć, co te konstrukcję oferują na pokładzie. Znajdziemy tutaj kuchnię, garderobę, stylowe wykończenia oraz przestrzeń, jakiej nie ma żaden inny autokar.

Fotele w standardzie Platinum+ posiadają miękkie podnóżki oraz podłokietniki, port USB, gniazdko elektryczne 230 V, indywidualne oświetlenie, panel z nawiewem klimatyzacji, głośnikiem i przyciskiem alarmowym, stoliki przeznaczone do pracy lub na posiłek oraz pojemny schowek. Platinum+ posiadają oddzielny luk przeznaczony na garderobę. Została stworzona osobna przestrzeń na odzież pasażerów. Dostęp do niej jest zarówno z zewnątrz pojazdu, jak i z wewnątrz. Obsługą garderoby zajmują się stewardessy.

Tył autokaru to elegancka i wygodna kuchnia wyposażona w najwyższej jakości sprzęty. Na pokładzie znajdują się piekarniki, lodówki, kruszarka do lodu, profesjonalny ekspres ciśnieniowy, młynek do kawy. W projekcie zastosowano unikatowe i innowacyjne rozwiązania, które sprawiają, że autokar zamienia się w mobilną restaurację, kawiarnię, piekarnię. We współpracy z szefem kuchni jednej z poznańskich restauracji powstało menu, którego nie powstydziłby się najlepsze restauracje w Europie. Wybrane dania musiały spełniać kilka wymogów, dlatego weryfikacja ostatecznego menu trwała prawie dwa tygodnie. Liczne próby i testy umożliwiły stworzenie karty idealnej. Dobór napojów pokładowych to kolejne tygodnie poszukiwań. Ostatecznie kawa, którą można znaleźć na pokładzie jest wypalana w poznańskiej palarni, ze specjalnie wyselekcjonowanych ziaren. To 100% arabica, trafiająca do najbardziej wymagających kawoszy. Herbata podawana w Sferze Platinum to Mighty Leaf Tea.

Czas na bilety

Na pokładzie Platinum+ znajduje się 30 miejsc, dostępne są dwie klasy i dwie ceny biletów :

  • Platinum+ (180 PLN), czyli pojedyncze fotele w układzie 1+1. Takich miejsc na pokładzie w tym standardzie jest osiem.

  • Platinum (125 PLN) - czyli podwójne fotele o zwiększonej odległości między rzędami z gniazdkiem USB oraz kontaktem.

Nie jest tanio, ale może być taniej...; Busclub jako jedyny przewoźnik w Polsce umożliwia płatności BLIKiem na pokładzie. I uwaga - każdy pasażer, który za dowolną pozycję z pokładowego menu zapłaci BLIKiem dostanie zwrot 50% kosztów za zamówienie. Promocja trwa do odwołania.

Kolejna zachęta ze strony przewoźnika to taksówka w cenie biletu w Poznaniu. Do 1.02.2018 r. Busclub oferuje darmowy dojazd taxi na przystanek na terenie Poznania. Przy rezerwacji biletu należy wybrać odpowiednią opcję i uzupełnić dane. Całą resztą zajmie się już przewoźnik. Na 30 minut przed odjazdem autokaru będzie podstawiona taksówka pod wskazanym adresem. Promocja dotyczy tylko zamówień na terenie Poznania.

Przewoźnikowi dziękujemy za dzisiejszą przejażdżkę i życzmy powodzenia! Więcej zdjęć oraz film na naszym profilu na FB https://www.facebook.com/TransInfoPL. Liczymy, że polubicie nas za to :)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
Funclub
Platinum
Irizar
  • Platinum fan – 01.12.2017

    Bardzo dobry tekst. Gratulacje dla autora

  • zafascynowany – 01.12.2017

    JADĘ!!!

  • Andrzej – 01.12.2017

    Tak, bardzo dobry tekst, jak na artykuł sponsorowany. Od oczątku lat 90-tych co chwilę ktoś uruchamia takie połączenie, i co chwilę się zwija. Przezornie autor nie pisze o czasie przejazdu, ale cudów nie ma, mało to nie będzie. Biznes, jak nie pojedzie PKP IC, to wybierze samolot, a nie autobus za taką cenę. Do kompletu informacji więc brakuje rozkładu jazdy, skoro nie ma, to pewnie nie ma się czym chwalić.

  • Leo fan – 01.12.2017

    Brawo dla pracownikow i kierowców Fan Clab za pozytywne komentarze. Na pewno dostaniecie premie. Tylko sie tszeba spieszyć bo po feriach bedzie koniec jeżdżenia i zamknięcie marki. Po frekwencji widac ze tylko pojedyncze miejsca sie sprzedały.

  • Ja pier – 01.12.2017

    Ostatecznie kawa, którą można znaleźć na pokładzie jest wypalana w piecu opalanym wyselekcjonowanymi oponami Michelin w poznańskiej palarni, ze specjalnie wyselekcjonowanych ziaren. To 100% arabica, trafiająca do najbardziej wymagających kawoszy.

  • zniesmaczony – 01.12.2017

    Ludzie ogarnijcie się! Skąd w was tyle nienawiści???? Macie zły dzień? Przecież to super pomysł jest i tylko to się liczy. Zazdrość boli, co?

  • Goncek – 01.12.2017

    Polaczki lepiej PKS'em przez Inowrocław cisnąć. Po drodze spocić się i paczkę czipsów wciągnąć, nie wspomnę o herbacie w termosie. Nasz kraj jest pełen kompleksów... Szmutne.

  • ? – 02.12.2017

    Dlaczego w strefie Platinum+ nie zamontowano szerszych i bardziej komfortowych foteli kingsize skoro jest tyle miejsca po środku (i cena wyższa)?

  • ? – 02.12.2017

    Dlaczego z tyłu nie ma układu foteli szerszych 2+1? To że jest więcej miejsca na nogi to nie oznacza że to jest klasa biznesowa. To jest tylko turystyczna +.

  • ? – 02.12.2017

    Ten bus Platinum nie spełnia wymogów podróży biznesowej. Układ foteli powinien być 1+1.

  • ZdzisiekTransContinental – 02.12.2017

    Autobus od podstaw powinien być zaprojektowany jako biznesowy, wywalili Szwagry ze środka fotele i powiedzieli robimy business class pośrodku damy rurę go go i po puł litra na łeb

  • MichalK – 02.12.2017

    Pomysł ciekawy i życzę powodzenia. Ale niestety małe szanse że to się utrzyma. Za taką cenę biznes raczej będzie latać i w godzinę dotrze do celu podróży.

  • Brazer – 02.12.2017

    Wszędzie na świecie to działa, czemu w Polsce miałoby być inaczej?

  • Andrzej – 02.12.2017

    Dlaczego fora internetowe przerodziły się w taki hejt? Jeśli ktoś pisze pozytywnie, to od razu wziął w łapę, jak negatywnie - to od razu hejtuje. Oczywiście, żę inicjatywa, jak każda inna, niech sobie będzie, zobaczymy, ale realnie rzecz biorąc, jak to pisałem ja i przedmówcy - szanse małe. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie o target, za taką cenę, kieruję ofertę do biznesu. A na co liczy biznes? Na to, że jak skończy spotkanie w Wawie, to chce od razu rozpocząć podróż do domu, a nie czekać na godzinę odjazdu. Druga kucha - jak to się mówi w Poznaniu - gdzie mieszka biznes? W Poznaniu, czy na landach? No, oczywiście, żę na landach. To jaki jest sens promocji taksówkowej? Gdyby tak z Przeźmierowa, Suchego, Kamionek - OK, to robiłoby wrażenie. Ale z samego Poznania? Żaden cymes. I trzecia rzecz: kiedyś na początku lat 90-tych, miałem ze dwa wyjazdy na spotkania w Radomiu, A2 nie było, więc wyjeżdżaliśmy tak ok. 4 rano, by na 10 być. I wtedy sobie pomyślałem: taki autobus, który wyjeżdżałby ok 4 rano, miał właśnie taki system taksówkowy i jechał nie tam, gdzie jest pociąg, lecz właśnie wypełniał te luki, gdzie go nie ma. Radom, może nawet Kielce, Jelenia Góra, Koszalin. Komu dedykowany? Nie dla dyrekcji, lecz średniego szczebla, radca prawny na rozprawę, technik w celu uzgodnienia czegoś, biegły rewident, by skontrolować coś. Godzina dojazdu - nie później, niż 10. O, to możeby się sprzedało. Nie chce mi się szukać, niech ktoś napisze, o której to ma wyjeżdżać i jak długo jechać.

  • Nie utrzyma się – 02.12.2017

    PB Gold się nie utrzymał.Klienci autobusów miedzymiastowych to raczej "low buget".Inni wybierają Pendolino albo samolot.

  • ? – 02.12.2017

    Ja widzę lukę na najwyższą klasę biznesową, czyli układ foteli 1+1 (ok. 36 miejsc). Pół kajuta dla każdego z normalnym obiadem, tvsat, wc normalnych rozmiarów. Wystrój wnętrza powinien być bardziej luksusowy. Klient powinien się czuć jak w liniach Emirates. Wtedy nawet Pendolino nie będzie konkurencją. Dla takich klientów cena to sprawa trzeciorzędna. 4 osobowy ekskluzywny bus nie zapewni takich udogodnień jak autokar. A gdyby zamówić 2 pokładowe przegubowce?- to czysty piniądz

  • turysta – 02.12.2017

    Życzę powodzenia!

  • Uwagi cenne z fc – 02.12.2017

    Nie fanclub tylko FunClub i nie strefa platinum tylko sfera. ;)

  • Irizar – 02.12.2017

    Wysokie to platyny są na 4m tak btw

  • bun – 04.12.2017

    Trochę drogo ale klientela się znajdzie. W PICu tanio nie jest a komfort i czas podróży nie lepszy. bardzo mi się podoba opcja z taksówką.

  • Jacek – 04.12.2017

    Przez ostatnie kilka dni 2 te wozy zapewniały obsługę uczestników Festiwalu Piękna w Krynicy Zdroju, jako że firma FunClub była jednym ze sponsorów tejże imprezki.

  • Kris – 05.12.2017

    Powodzenia Piotrek i cały Fun Club :)

  • KODziarska – 07.12.2017

    nimo bietóf po 1 pln to łoferta nie gonda łuwagi...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....