TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Plany ZTM Warszawa na 2019 r. 16 przetargów liniowych!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.02.2019 15:00:54
fot. Kubul, phototrans.pl

Kto chce zarabiać na jeżdżeniu dla warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego może powoli zastanawiać się nad ofertami. Stolica ma w planie na ten rok aż 16 przetargów na obsługę linii autobusowych. Do wzięcia będą zlecenia o szacunkowej wartości prawie 620 mln zł netto.

Gross przetargów będzie miał na celu wyłonienie nowych operatorów na liniach dowozowych pod Warszawą, czyli popularnych "eLkach". Ich przeprowadzenie urzędnicy zaplanowali w lipcu. Największe będą dotyczyły komunikacji dowozowej w czterech gminach. Najwyższą wartość miałby pakiet linii w Wieliszewie, którego wartość ZTM szacuje na 15,6 mln zł netto. Nieco mniej, bo ok. 12,3 mln zł miałoby kosztować zlecenie w Wołominie. Trzecie miejsce zajmuje pakiet w Otwocku z orientacyjną wartością na poziomie 10,9 mln zł netto. Z kolei tuż pod podium plasują się linie w gminie Radzymin. Tutaj miałby to być wydatek rzędu ok. 9 mln zł netto.

Łącznie ZTM szacuje orientacyjną wartość nowych zleceń na obsługę "eLeki" na 95,3 mln zł netto. Tym samym byłaby to kontynuacja strategii przyjętej przez warszawskiego organizatora w 2017 r. A zakłada ona, że większość umów z nowymi operatorami zostanie zawarta nawet na 5 lat. To pozytywnie wpłynie na redukcję kosztów amortyzacji pojazdów i podwyższonych wymogów taborowych. Nowe warunki zakładają bowiem, że usługi przewozowe będą realizowane przez pojazdy z częściowo niską podłogą, wyposażone w wyświetlacze i nie starsze niż z 2009 roku. Zmienią się także zasady rozliczeń w zawieranych umowach, co ma zachęcić do większej dbałości o jakość realizowanej usługi.

2 x 50 brygad
Do kompletu dojdą jeszcze dwa duże przetargi na operowanie łącznie setką autobusów. Pierwszy miałby zostać przeprowadzony już w kwietniu. Jego orientacyjna wartość to 300 mln PLN netto. Ze wstępnych ogłoszeń informacyjnych wynika, że kontrakt byłby zawarty na 8 lat. Przyjmując dotychczas przyjęty rozmiar rocznej pracy eksploatacyjnej dawałoby to średnią stawkę za wzkm w wysokości 8,56 zł netto. To jednak niewiele mówi, a ponadto nie wiemy kiedy m.in. nastąpiłby wyjazd autobusów, a co za tym idzie jak długi będzie okres bazowy. A zatem jeżeli nasz sposób liczenia okaże się skuteczny możemy mówić o początkowej stawce rzędu 6,70 - 6,75 zł/wzkm netto. To z kolei by mogło sugerować, że chodziłoby o operowanie autobusami klasy MIDI o długości ok. 9 - 10 m.

Kolejny duży przetarg planowany jest w lipcu. Również byłoby to maksymalnie 50 autobusów w ruchu i także zakładamy, że zgodnie z planami umowa byłaby zawarta na 8 lat. Wartość orientacyjna zlecenia to 224 mln zł netto. Przeliczamy to na stawki. Szacowana średnia przez cały kontrakt wyniosłaby 6,41 zł/wzkm netto. Przyjmując podobną metodę jak wyżej dawałoby to szacowaną stawkę początkową na poziomie 5,10 - 5,25 zł/wzkm netto. To bardzo mało jak na Warszawę, ale kto wie czy nie kryją się za tym np. minibusy. Pożyjemy, zobaczymy.

Trochę niewiadomych jest, ale i tak pod względem przetargów liniowych ten rok w Warszawie zapowiada się bardzo ciekawie. I przy okazji czekamy na oficjalny finał "przegubowej bitwy warszawskiej", która ciągnie się już od roku. Co nieco do nas nieoficjalnie dociera, ale jeszcze poczekajmy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....