TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKT Gdynia testuje elektrycznego Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.07.2019 16:00:39
fot. ZKM Gdynia

Do Gdyni wprost z fabryki Solarisa zawitał najnowszy Solaris Urbino 12 electric. Producent zapewnia, że pojazd jest w stanie na jednym ładowaniu przejechać około 200 km. Testy odbywają się w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej.

Pojazd jest w pełni klimatyzowany i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Już dzisiaj autobus wyruszy na testy – na pierwszy ogień niezwykle popularna wśród pasażerów linia S. Pierwszy odjazd o godzinie 13:30 z Pustek Cisowskich. W przyszłym tygodniu autobus zostanie skierowany do obsługi trolejbusowej linii 34.

Testowany w Gdyni nU12e umożliwia podróż maksymalnie 65 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Zastosowano siedzenia typu Ster 8MU UltraLight. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Solaris zastosował płaty drzwiowe firmy BODE.

Elektrobus wyposażono w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh. Sercem napędu jest oś elektryczna ZF AVE130. Składa się ona z dwóch silników trakcyjnych, które zabudowano w piastach kół. Każdy z nich osiąga moc 125 kW.

Testy mają na celu sprawdzenie jak autobus elektryczny poradzi sobie w warunkach liniowych na ulicach Gdyni przy normalnym natężeniu ruchu pasażerskiego. Kierowcy PKT będą mogli porównać jak autobus sprawuje się w warunkach ruchu ulicznego i porównać prowadzenie pojazdu do jazdy posiadanymi przez spółkę trolejbusami, których znakomita większość to Solarisy w różnych wersjach.

Gdyńskie testy zapewne przymiarki do planowanego zakupu elektrobusów. Częściowo zostały już one zrealizowane, gdyż miasto zamówiło w Solarisie sześć trolejbusów Trollino 12, które będą w wersji wybitnie szytej na miarę. Nowoczesne pojazdy będą mogły dojechać wszędzie tam, gdzie nie sięga sieć trakcyjna, z której korzystają trolejbusy. Miasto jest już gotowe na pierwszy formalny krok, który umożliwi wprowadzenie elektrobusów na ulice, wybrano też wstępnie rozwiązania technologiczne. 

W autobusach elektrycznych, które będą eksploatowane w Gdyni, przyjęto rozwiązanie doładowywania baterii za pomocą pantografowych stacji szybkiego ładowania zlokalizowanych na krańcach. Rozwiązanie to podnosi bezpieczeństwo eksploatacji elektrobusów – ograniczając ryzyko rozładowania ich baterii na trasie, zwiększa przestrzeń do wykorzystania przez pasażerów i tym samym komfort ich podróżowania, a jednocześnie racjonalizuje koszty zakupu pojazdów. To przede wszystkim mniejsza ilość nabywanych baterii, które stanowią na chwilę obecną najdroższy komponent autobusu elektrycznego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKT Gdynia
Solaris
test
elektrobus
  • Michał Paweł Łukasz – 04.07.2019

    Tak dla autobusów elektrycznych, ale dlaczego nie będą z "pałkami" trolejbusowymi? Bo modnie jest mieć pantograf z tramwaju? :) Gdynia miała się wyróżniać, teraz wygląda to na gonienie trendów i warszawy :)

  • Tomasz Trawinski – 04.07.2019

    Coś dla Piotr Grzelak Euro 6 to nie tak samo co ELEKTRYK Gdynia lepsza od Gdańska

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....