TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy. Piątka na baterie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.03.2020 17:00:02
PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy. Piątka na baterie

W Gdyni pojawią się kolejne nowe trolejbusy. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej szuka dostawcy pięciu pojazdów klasy MAXI. Wszystko wskazuje na to, że będą to maszyny, które będą musiały przynajmniej dorównać możliwością super-trolejbusów, które niedługo przewoźnikowi przekaże Solaris.

Czego chce PKT?
PKT interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 13,5 m, szerokości do 2,55 i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy trolejbus ma umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym co najmniej 30 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej osiem foteli. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Każdy oczywiście będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych (zapewne w technologii LTO co wielokrotnie podkreślano przed przetargiem), ładowanych z trolejbusowej sieci trakcyjnej podczas ruchu i postoju.

Pojazdy mają posiadać sterowanie impulsowe oparte na falowniku. PKT wymaga zastosowania silnika asynchronicznego o mocy ciągłej 170 - 190 kW i sprawności znamionowej nie mniejszej niż 85%. Zestrojenie układu napędowego ma zapewniać zarówno opóźnienie hamowania elektrodynamicznego jak i przyspieszenie rozruchu nie mniejsze niż 1,7 m/s2. 

Odbieraki prądu mają zapewniać pracę zarówno na sieci trakcyjnej o napięciu 600 i 750 V DC. Muszą one także posiadać system automatycznego opuszczania i podnoszenia. Trolejbusy muszą zostać wyposażone w baterie litowo-tytanowe o pojemności całkowitej min. 85 kWh. Zasobniki muszą umożliwiać do pobrania moc nie mniejszą niż 250 kW w stanie naładowania od 30 % do 100 % oraz nie mniejszą niż 210 kW w stanie naładowania od 10 % do 30 %.

Dostawy mają się zakończyć w ciągu maksymalnie 14 miesięcy od podpisania umowy. Każdy trolejbus ma być objęty przynajmniej pięcioletnią gwarancją całopojazdową oraz siedmioletnią na trwałość baterii trakcyjnych. Oczywiście PKT dodatkowo punktuje wydłużenie tych okresów.

Formalności
I tyle konkretów na razie. Przejdźmy do warunków formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 5,23 mln PLN. Warunek doświadczenia PKT uzna za spełniony, jeśli wykonawca udowodni, że w ciągu ostatnich trzech la zrealizował dostawę przynajmniej trzech trolejbusów z napędem prądu przemiennego i alternatywnym zasilaniem bateriami. Do kompletu jeszcze wadium, które w tym postępowaniu wynosi 105 000 PLN.

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 17 kwietnia. Będą one oceniane przy pomocy pięciu kryteriów. Najważniejsza jest cena, gdyż ma 60% wagi. Łącznie 16% można wywalczyć dzięki odpowiednio długiej gwarancji oraz bezpieczeństwu oferowanych trolejbusów. 18% przeznaczono na ocenę techniczną. Pozostałe 6% to komfort. Można się domyślać, że chodzi zapewne o preferowanie pojazdów z określoną liczbą foteli dostępnych z niskiej podłogi.

Pobieżna lektura SIWZ wskazuje na to, że PKT celuje w pojazdy o co najmniej takiej samej charakterystyce jak sześć super-trolejbusów, które niedługo otrzyma od Solarisa. Pozostaje więc czekać jak dalej potoczy się przetarg.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
trolejbus
PKT Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....