TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Polonus z Karsanami i ZAZ-ami podbije Mińsk Mazowiecki?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.11.2017 12:40:47 8 komentarzy
PKS Polonus z Karsanami i ZAZ-ami podbije Mińsk Mazowiecki?

Po pierwszym nieudanym podejściu, Mińsk Mazowiecki ponowie próbował znaleźć operatora na autobusowe linie. Tym razem na ponad trzy lata. Jedna oferta co prawda wpłynęła, ale przewyższa ona szacunki urzędników.

O pierwszym podejściu pisaliśmy tutaj. W tym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. W związku z tym 24 sierpnia miasto unieważniło przetarg. Co mogło być przyczyną niepowodzenia? Wydaje się, że przeszkodą był krótki termin uruchomienia przewozów oraz prawdopodobnie pieniądze. W aglomeracji warszawskiej co prawda zdarzały się już przetargi, które wygrywali przewoźnicy oferujący stawki niższe niż 2,49 zł/wzkm netto. Było to możliwe dzięki niewielkim wymogom wobec taboru (np. rocznik oraz pojemność) i jego wyposażenia, a także dzięki odejściu od wymogu zatrudnienia kierowców na umowy o pracę.

Czy teraz będzie podobnie? Mińsk zmniejszył swoje wymagania (potrzebny tabor to już nie 10 autobusów, a pięć) i jednocześnie wydłużył okres obowiązywania umowy (wcześniej do końca 2019 r.). Praca eksploatacyjna ma wyniećć 921 675,54 wzkm. Dlatego teoretycznie miało być lepiej. W rocznym planie przetargowym określono orientacyjną wartość zamówienia na 1,5 mln PLN netto. To daje wspomnianą wcześniej stawkę jednostkową 2,49 zł/wzkm netto.

Wczoraj, 20 listopada urzędnicy otrzymali jedną ofertę. Przedstawił ją PKS Polonus. Opiewa ona na 5 424 982,22 PLN brutto. Stawka jednostkowa za wzkm o 5,98 PLN brutto (5,45 PLN netto). Oferta Polonusa jest również interesująca pod względem taborowym. Przewoźnik chciałby jeździć po Mińsku Mazowieckim czterema autobusami. Miałyby to być dwa Karsany Jest oraz również dwa ZAZ-y A10. Każdy z nich ma być z tego roku oraz spełniać normę Euro 5.

Ale czy tak się stanie wcale nie jest póki co pewne. Problemem mogą być pieniądze. Miasto w tym przetargu 4 730 000 PLN. A to znaczy, że urzędnicy chcieli płacić za wzkm maksymalnie 5,13 PLN brutto (4,75 PLN netto). Jaka więc będzie decyzja?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Mińsk Mazowiecki
UM
PKS Polonus
Karsan
ZAZ
  • hmm... – 21.11.2017

    Spokojnie, miasto zdecyduje się podpisać umowę. W ostatnich latach tyle projektów było już przepłaconych, że ten jeden nie zrobi wielkiej różnicy.

  • mruj – 21.11.2017

    A to ciekawe, że żaden z lokalnych przewoźników się nie zainteresował tym przetargiem nawet Mobilis co kupił miński PKS.

  • Paweł – 21.11.2017

    PKS Mińsk Mazowiecki oraz wszyscy okoliczni przewoźnicy mają bardzo duże braki kadrowe.Brak kierowcòw.Jest to problem z którym sobie nie radzą.Nawet kursy się nie odbywają.Podobnie jak minibus Karczew ma rozkład wakacyjny.

  • reprox – 22.11.2017

    Euro5?! Cofamy się do tyłu...

  • olo – 22.11.2017

    reproxnie da rady cofać się do przodu :)

  • reprox – 23.11.2017

    Można kunktować, czyli cofnąć się na bok. Ale to nie zmienia faktu, że w miastach trzeba dbać o czystość emisji spalin. A ZAZ z UA , to zakup jednorazowy, bez rynku wtórnego, po 3-4 latach na złom

  • Pytam, bo nie wiem. – 23.11.2017

    Co trzeba zrobić, żeby EURO 5 z 2017 roku zarejestrować w Polsce?

  • mruj – 24.11.2017

    @Paweł jak u lokalnych przewoźników są braki kadrowe to jak Polonus skusi kierowców do pracy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....