Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Polonus testuje Karsana JEST w Piasecznie

infobus
21.03.2017 09:38
0 Komentarzy

PKS Polonus testuje miejski minibus Karsan JEST, przeznaczony do obsługi lokalnych tras. To forma przygotowań przewoźnika do nadchodzących przetargów na lnie przygotowywanych przez samorządy. Pierwszymi pasażerami JEST w sieci PKS Polonus byli mieszkańcy Piaseczna.

Jak podkreśla firma, włączenie nowego pojazdu do floty PKS Polonus może stanowić znaczącą przewagę logistyczną przewoźnika w przetargach na obsługę linii lokalnych i miejskich.

JEST w klasie MINI

Karsan JEST to 6-metrowy, niskopodłogowy autobus klasy MINI, łączący w sobie komfort podróżowania z wydajnością i niskimi kosztami eksploatacji. Dzięki niskopodłogowej konstrukcji i wysokiemu dachowi, wnętrze pojazdu jest bardzo przestronne, mimo jego niewielkich wymiarów. Panoramiczna przednia szyba znacznie poprawia kierowcy widoczność, a przemyślana konfiguracja siedzeń ? 11 miejsc siedzących i 4 składane fotele ? tworzy dodatkową przestrzeń dla stojących pasażerów, zapewniając zoptymalizowany system przewozu w ramach regularnej miejskiej komunikacji publicznej. Karsan JEST, m.in. ze względu na niskie wejście i dwoje drzwi, spełnia również wymagania określone w Regulaminie 107 EKG ONZ, dotyczące przewozu osób niepełnosprawnych. Całkowita pojemność autobusu pozawala na bezpieczny przewóz do 25 pasażerów.

Konstrukcja pojazdu oparta jest o nadwozie samonośne. Napęd autobusu stanowi jednostka Fiat PowerTrain F1A, a układ przeniesienia napędu oraz zawieszenie pochodzą z Fiata Ducato.

 Testowany pojazd został udostępniony przez firmę Wowo sp. z o.o. z Białegostoku, która do końca roku 2017 oferuje autobusy Karsan Jest z silnikami Euro 5

Opinia PKS-u

? „W opinii logistyków PKS Polonus autobus Karsan JEST to pojazd, który może idealnie sprawdzić się na liniach lokalnych. Dotyczy to zwłaszcza tych tras, na których jeździ nieco mniej pasażerów, więc koszty ich utrzymania nadwyrężają budżety samorządowe, ale są one jednocześnie zasadne z punktu widzenia celów społecznych. Co więcej ? cechy konstrukcyjne autobusu Karsan JEST, pozwalające na niskie koszty eksploatacji przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów podróżowania wskazują, że tego typu pojazdy mogą być przyszłością lokalnej komunikacji ? zapewnia Paweł Hanula, dyrektor techniczny PKS Polonus.

Przypomnijmy, że PKS Polonus S.A. to spółka Skarbu Państwa świadcząca usługi transportu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej. Przewoźnik obsługuje całorocznie i sezonowo blisko 40 połączeń, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Z usług PKS Polonus ? realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie – korzysta rocznie ponad 2 mln pasażerów.

Komentarze