TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Lubin ponawia przetarg na autobusy CNG
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.09.2019 18:00:40
PKS Lubin ponawia przetarg 25 autobusów CNG

Lubiński przewoźnik wraca po kilku miesięcznej przerwie z przetargiem na zakup 25 szt. niskopodłogowych autobusów zasilanych gazem ziemnym.

20 maja br. PKS Lublin poinformowało o anulowaniu zapytania ofertowego. Dzisiaj - 12 września - mamy wznowienie tego zamówienia. Skąd ta przerwa? Wszystko wskazuje na to, że wynikała ona z przejściowych problemów z dofinansowaniem, które pochodzi z dolnośląskiego RPO w ramach projektu "Wdrażanie strategii niskoemisyjnych poprzez zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego do obsługi publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu lubińskiego".

Mamy nadzieję, że teraz już nic nie stanie na przeszkodzie w wyłonieniu dostawcy nowego taboru dla Lubina. Warto pamiętać, że dzięki temu zamówieniu PKS Lubin stanie się największym i jedynym użytkownikiem autobusów gazowych na Dolnym Śląsku. Jednocześnie byłby to największy od kilku lat jednorazowy zakup nowych pojazdów przez przewoźnika, który w latach 2011-2012 r. wzbogacił się o 19 unijnych MAN-ów Lion's City.

Co chce PKS Lubin?

Nowe autobusy planowo pojawią się na drogach powiatu lubińskiego najprawdopodobniej do 31 sierpnia 2020 r. Będą one wozić pasażerów zarówno w samym Lubinie, jak i w całym powiecie lubińskim, czyli na wszystkich trasach obsługiwanych przez Lubińskie Przewozy Pasażerskie.

Do tego celu firma chce nabyć 25 szt. niskopodłogowych autobusów klasy MAXI zasilanych CNG. Spółkę interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,4 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy ma umożliwiać podróż min. 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi z normą Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7,5 l. Nie mogły być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one być zblokowane z automatycznymi, przynajmniej 5-biegowymi skrzyniami biegów. Przekładnia musiała posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa.

Dodatkowo PKS premiuje autobusy posiadające funkcję start-stop w trakcie postojów oraz układ hamowania rekuperacyjnego.

Lubińska ocena

Generalnie kryteria oceny ofert przyjęte przez PKS Lubin są następujące:

  • Cena 60% - Oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów. Pozostałym ofertom zostaną przyznane punkty proporcjonalnie.

  • Innowacyjność 20%, w tym:

1) Zużycie paliwa (spalanie) w warunkach testu SORT2

2) System "start-stop" – system pozwalający na automatyczne wyłączanie silnika podczas postojów (np. Postój na światłach drogowych lub przystankach) oraz uruchamiania silnika podczas ruszania pojazdem

3) Rekuperacja energii hamowania

4) Homologacja przeciwpożarowa zastosowana w autobusach dot. materiałów wg. regulacji 118.02

  • Warunki techniczne 20%

1) Pojemność skokowa silnika

2) Zabezpieczenie szkieletu kratownicy (nadwozia) poprzez kataforezę

3) Ilość przewiezionych osób ogółem

O tym kto przystąpi do lubińskiego przetargu dowiemy się najwcześniej 14 października, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Unijne cele

Na koniec przypomnijmy, jakie cele wpisał lubiński przewoźnik do unijnego projektu . To:

  • redukcja emisji produktów spalania paliw oraz poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców powiatu, poprzez zakup niskoemisyjnego taboru.

  • promowanie alternatywnego taboru w transporcie publicznym,

  • zwiększenie efektywności wykorzystania środków transportu publicznego i wzrost liczby podróżnych,

  • poprawa komfortu podróży komunikacją autobusową,

  • stworzenie warunków do integracji transportu zbiorowego i nieemisyjnego transportu indywidualnego (m.in. transport rowerów),

  • zwiększenie mobilności poprzez zastosowanie rozwiązań technicznych ułatwiających przejazd osób z niepełnosprawnościami,

  • ograniczenie indywidualnego transportu samochodowego mieszkańców powiatu,

  • poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego dzięki zmniejszeniu ruchu indywidualnego mieszkańców na rzecz komunikacji publicznej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
CNG
PKS Lubin
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....