TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Bielsko-Biała z największym udziałem w śląskim FRPA
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 09.09.2019 12:00:12
PKS Bielsko-Biała z największym udziałem w śląskim FRPA; fot. BZPG

Pod konie sierpnia miało miejsce podpisane umowy na dofinansowanie linii komunikacyjnych z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych wręczył wojewoda śląski Jarosław Wieczorek samorządowcom z powiatu bielskiego i cieszyńskiego. Dzięki temu uruchomionych zostanie 19 linii.

Z rządowego programu w województwie śląskim najbardziej skorzysta powiat bielski ziemski, który do końca roku otrzyma 591 tys. zł. Radosław Ostałkiewicz, prezes Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego (BZPG), który jest organizatorem przewozów zbiorowych w tym rejonie, poinformował, że dzięki tym pieniądzom sfinansowanych zostanie 15 tras.

Umowę odebrał także starosta cieszyński Mieczysław Szczurek. Opiewa ona na 39 tys. zł, które samorząd otrzyma do końca roku na utworzenie czterech linii.

Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny, który zrzesza kilka samorządów położonych wokół Bielska-Białej, jest największym beneficjentem w województwie śląskim. 15 linii, które sfinansuje z Funduszu, ma długość ponad 400 km.

-"Cieszę się, że po raz pierwszy Warszawa dostrzegła, jakim problemem jest transport lokalny, podmiejski. Z tym problemem boryka się cała powiatowa Polska" – powiedział Ostałkiewicz.

Dodał, że gminy zrzeszone w związku dopłacają rocznie do utrzymania komunikacji 9 mln zł. "Teraz otrzymaliśmy zastrzyk finansowy w wysokości 591 tys. zł do końca br. (...) Od 1 września nasz PKS obsługuje 550 kursów. Nowe kursy stanową ok. 40 proc. wszystkich" – wyjaśnił.

Ostałkiewicz wskazał, że nowe linie obejmują nie tylko powiat bielski. Autobusy docierają już także do Chybia w powiecie cieszyńskim.

Koniec PKS-u

Prezes zaznaczył, że wkrótce z autobusów zniknie symbol PKS. Przewoźnik będzie nosił nazwę Komunikacja Beskidzka. Od nowego roku linie otrzymają numery.

Wojewoda śląski Jarosław Wieczorek podkreślił, że ambicją rządu jest przywracanie linii komunikacyjnych, które z różnych powodów zostały zlikwidowane, i tworzenie nowych, by mieszkańcy mogli się przemieszczać do szkoły, do pracy, na zakupy. "To jest niezbędne do normalnego życia" – podkreślił.

Rzeczniczka wojewody Alina Kucharzewska poinformowała, że ogółem w województwie śląskim odtworzonych lub utworzonych zostanie 35 linii. Na ten cel do końca roku trafi blisko 800 tys. zł. Poza okolicami Bielska-Białej i Cieszyna zainteresowanie wykazali także przewoźnicy publiczni z północy regionu.

Wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Stanisław Szwed podkreślił rolę beskidzkich samorządów w organizowaniu przewozów. "Dziękuję, że wspólnie możemy służyć mieszkańcom. Ten program temu służy" – dodał.

Z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dofinansowywane będzie przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dotyczyć ono ma linii komunikacyjnych niefunkcjonujących od co najmniej trzech miesięcy przed wejściem w życie ustawy i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie. Fundusz ma przywrócić połączenia autobusowe, które zostały zlikwidowane z powodu deficytu, kiedy przychody z biletów były niższe niż koszty utrzymywania tych linii.

Dopłata z Funduszu ustalona została w kwocie nie wyższej niż 1 zł do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej, przy czym udział organizatora, czyli samorządu, wynosić ma co najmniej 10 proc. kosztów. Ostałkiewicz powiedział, że 1 wozokilometr w powiecie kosztuje ok. 5,5 zł. Gminy dopłacają do tego ok. 2,9 zł. Resztę pokrywają przychody z biletów.

BZPG

Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny powstał, by organizować publiczny transport pasażerski w powiecie bielskim – w gminach Bestwina, Buczkowice, Jasienica, Jaworze, Kozy, Porąbka, Szczyrk, Wilamowice i Wilkowice. Ma 100 proc. udziałów w PKS Bielsko-Biała, który dysponuje obecnie ok. 80 autobusami. Przewoźnik rocznie wykonuje ok. 3 mln km.

Blisko połowa taboru PKS to pojazdy zakupione kilka lat temu. Obecnie Związek zawarł umowę na dostawę 26 autobusów marki Solaris napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Koszt to 32 mln zł. 70 proc. tej kwoty będzie pochodziło z funduszy UE - o tej inwestycji pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
PKS
Śląskie
PKS Bielsko-Biała
  • Podróże-opinie,promocje,tabor – 09.09.2019

    Ciekawe ile kaski ktoś przytulił za zamianę, na gorsze.

  • Caputa Janusz – 09.09.2019

    Szkoda..Nie wystarczyło PKS Podbeskidzie?..W jakim celu ta zmiana?..chyba znowu polityczna,bo znowu komuś źle się kojarzy

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....