TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Białystok na drodze do restrukturyzacji
Piotr Bochenko - Opublikowano: 20.02.2015 22:19:03
PKS Białystok na drodze do restrukturyzacji

Wczoraj, tj. 19 lutego 2015 roku Zarząd PKS Białystok S.A. przedstawił w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego plan restrukturyzacji spółki. Jest to odpowiedź na żądanie marszałka województwa, by w ciągu 2 tygodni przedstawić taki program. Zarząd województwa nie chce już wspierać finansowo przewoźnika, który nie wprowadza zmian w swojej działalności. Plan restrukturyzacji to warunek konieczny, by w ogóle przewoźnik mógł przetrwać.Najważniejsze zagadnienia nowego planu, to:

- sprzedaż zbędnego majątku w Białymstoku i Mońkach ?pieniądze ze sprzedaży mają być przeznaczone na spłatę zadłużenia lub zakup (bądź dzierżawę) nowoczesnego ekonomicznego taboru,

- wprowadzenie w życie znacznych ograniczeń działalności spółki w zakresie usług transportowych (dalsza likwidacja nierentownych linii, rozmowy z władzami gmin o współfinansowaniu nieopłacalnych kursów). To powinno prowadzić do wyzbycia się najbardziej wyeksploatowanych autobusów i do zmniejszenia zatrudnienia,

- podjęcie współpracy z władzami Białegostoku w celu utworzenia na dworcu przy ul. Bohaterów Monte Cassino centrum przesiadkowego i likwidacji przystanków dla komunikacji regionalnej przy dworcu,

-podjęcie działań w celu wyprowadzenia na zewnątrz stacji obsługi pojazdów, np. poprzez zlecanie ich spółkom komunalnym w Białymstoku lub założenie spółki pracowniczej,

- poszukanie potencjalnego inwestora strategicznego, branżowego lub nie, i zapewnienie załodze zatrudnienia. Oznacza to, że spółkę może kupić np. developer.

Na sprzedaż majątku w Białymstoku i Mońkach ogłoszono już trzeci przetarg, poprzednie nie doszły do skutku z powodu braku chętnych. W ciągu ostatnich 3 lat zezłomowano ponad 70 autobusów, a w to miejsce zakupiono 11, w tym 6 używanych Setr S315UL oraz 5 fabrycznie nowych Isuzu Turquise. Nadal jednak podstawą floty przewoźnika są leciwe Autosany H9-21, które są w katastrofalnym stanie technicznym. Lepiej ma się flota pojazdów dalekobieżnych, której podstawą są w miarę nowe autobusy typu Volvo i Scania. Firma wykonuje coraz mniej pracy przewozowej. Likwiduje nierentowne połączenia oraz te, do których gminy nie chcą dopłacać. Nowych połączeń brakuje, a na tych trasach, na których jeździ PKS, inni przewoźnicy oferują znacznie więcej połączeń, często nawet droższych cenowo. Mimo to pasażerowie wybierają oferty konkurencji otrzymując w zamian lepszy tabor i pewność, że autobus pojedzie. Z PKS-em nie zawsze tak jest. Nadwyżki taborowe spółka po prostu złomuje.Kłopoty PKS Białystok zaczęły się po strajku kierowców w roku 2011. Wtedy to przewoźnicy prywatni wypełnili lukę w przewozach na głównych dochodowych kierunkach, jak np. Białystok ?Sokółka, Białystok ?Mońki, czy Białystok ?Łapy. Dziś to oni wiodą prym w przewozach pasażerskich na tych trasach. PKS nie może odzyskać zaufania pasażerów, mimo obniżki cen i zaoferowania nowszych autobusów, niż Autosan H9. Rocznie firma przynosi 3 mln zł strat. Dziś dług wynosi już 9 mln zł. Na początku roku Zarząd Województwa zdecydował się wspomóc spółkę poręczeniem na kwotę 2,5 mln zł. Postawił jednak warunek, by firma się zrestrukturyzowała. Czy plan naprawczy zostanie przez Zarząd Województwa przyjęty? Dowiemy się za około 2 tygodnie. ?-Jesteśmy dobrej myśli?-mówi Dariusz Wojtan, prezes PKS Białystok.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKS Białystok
Białystok
restrukturyzacja
prywatyzacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....