TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Tychy zabrakło kierowców, bo nie chcieli nadgodzin
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.04.2019 15:15:02
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Przedwczoraj tyscy pasażerowie mieli utrudnione korzystanie z komunikacji miejskiej. 3 kwietnia PKM nie wykonał wszystkich powierzonych mu kursów. Zabrakło kierowców ponieważ ci nie zgodzili się na pracę w nadgodzinach, do czego z resztą mieli prawo. Za brakami stoją jednak ich niskie wynagrodzenia.

Brak kierowców nie jest zjawiskiem nowym. Obecnie praktycznie każdy przewoźnik boryka się z mniejszymi lub większymi uciążliwościami z tego powodu. Dla semego PKM brak wystarczająco licznej kadry prowadzących zaczął być odczuwalny w czerwcu 2018 r. Teraz kierowcy postanowili zaprotestować przeciwko niskim zarobkom i odmówili pracy w nadgodzinach.

W efekcie 3 kwietnia utrudnienia spowodowane nieobsadzeniem wszystkich służb dotknęły kursów na liniach SZ, 291 oraz 686. Po południu natomiast nie została wykonana cześć kursów na liniach E2, 33, 36, 137, 268, 696. Przewoźnik od razu poinformował, że mimo trudnej sytuacji kadrowej od wczoraj wszystkie linie będą kursowały zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy.

I tak też się stało. PKM zaangażował w tym celu wszystkich pracowników, którzy na codzień nie prowadzą autobusów, ale mają stosowne uprawnienia. Brak kierowców spowodował, że "za kółkiem" usiadł nawet rzecznik prasowy spółki. Ponadto miejsca kierowców wczoraj zajęli mechanicy, pracownicy pogotowia technicznego i dyspozytorni. W tej chwili spółka dysponuje 214 prowadzącymi. Aby jednak stabilnie planować ich prace powinno ich być przynajmniej 250.

Problem braku kierowców ma być tematem rozmów w zarządzie metropolii śląskiej 15 kwietnia. Prócz tego PKM musi się liczyć z karami. Na pewno przewoźnik nie otrzyma wynagrodzenia za kursy, które wypadły z obsługi.

"W umowie jest katalog kar, które mogą zostać zastosowane – powiedziała nam Anna Koteras z Zarządu Transportu Metropolitalnego. ZTM został poinformowany, że w czwartek komunikacja ma działać normalnie." - powiedziała Anna Koteras z Zarządu Transportu Metropolitalnego portalowi tychy24.net.

Inni też mają problemy
Jedno trzeba przyznać. Protest w postaci odmowy pracy w nadgodzinach to dosyć bezpieczne rozwiązanie dla pracownika. Jest to dużo pewniejsze niż "chorobowy strajk". Ale nie zmienia to faktu, że nie da się w nieskończoność uciekać przed tykającą bombą jaką jest "tani kierowca". I dotyczy to całej branży.

Nieformalny tyski protest kierowców nie jest czymś nowym w ostatnich miesiącach. Przeciwko niskim zarobkom np. udając się na zwolnienia chorobowe protestowali m.in. kierowcy MZK Oświęcim czy PKM Jastrzębie-Zdrój. Choć w przypadku ostatniego z przewoźników wynagrodzenia były tylko jedną z przyczyn "chorobowego strajku". W ubiegłym roku natomiast niewiele zabrało, a zastrajkowaliby kierowcy warszawskiego MZA. Tam jednak udało się szybko tego uniknąć dzięki rozmowom ze związkami zawodowymi.

Na brak kierowców narzekają teraz wszyscy. Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest inwestycja w szkolnictwo zawodowe – tak m.in robi MPK Poznań, MPK Częstochowa, czy pobliskie PKM Jaworzno, gdzie w marcu wspólnie z jedną ze szkół porozumiano się w kwestii utworzenia klasy patronackiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
kierowca
PKM Tychy
GZM
  • Dawid Gołaś – 05.04.2019

    Tak dla przypomnienia :P

  • Piotr Kowalski – 05.04.2019

    To można odmówić pracy w nadgodzinach?U nas kierownik za takie coś zaraz by się pytał ,,dyscyplinarka,czy za porozumieniem stron?,,

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....