Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Świerklaniec zostaje na 168, częściowo na 820

infobus
24.12.2015 10:40
0 Komentarzy

18 grudnia Komunikacyjny ZwiązekKomunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ogłosił wyniki przetargów na ośmioletnią obsługę trzech linii autobusowych. Mowa o linii nr 168 łączącej Katowice z Piekarami Śląskimi, pospiesznej 820, która zapewnia komunikację między Katowicami iTarnowskimi Górami, a także  katowickiej 937 kursującej między Brynowem iZarzeczem.

Przypomnijmy, że zamawiający po raz pierwszy wymagałod wykonawcy wdrożenia 8  przegubowych pojazdów w przypadku linii 820, 5pojazdów klasy maxi na 168 oraz dwóch minibusów do obsługi 937. Każdy z nich ma być wyprodukowany w 2015 roku i spełniać normęczystości emisji spalin EURO6.

Zadanie minibusowe wygrał sosnowiecki INTRANS,który za wykonanie 1 236 000 wzkm wycenił swoje usługi na 3 573 784,80zł brutto. Daje to stawkę 2,83 zł/wzkm. Minibusy tego przewoźnika wyjadą nalinie już 1 stycznia 2016 r.

Kolejny kontrakt, tym razem na 168 wygrałświerklaniecki przewoźnik- Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Międzygminnasp. z o.o. Ośmioletnie świadczenie usług na tej linii wyceniono na10 973 491,20 zł brutto, co po przeliczeniu na jeden wozokilometr daje jednostkową stawkę 4,84 zł.

Ostatnie długoletnie zadanie przewidzianena ten rok to pospieszną linia 820. Ten przetarg wygrało konsorcjum dwóch, do tej porykonkurujących ze sobą firm. Mowa o przedsiębiorstwie Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec oraz PKM Świerklaniec. Liderem jest pierwszy z przewoźników. Konsorcjum zdobyło kontrakt dzięki zaoferowaniu stawki  6,34 zł/wzkm. Daje to kwotę 50 716 800  zł za wykonanie pracy eksploatacyjnej w wymiarze 8 mln wzkm. We wcześniejszych artykułach wspominaliśmy o warunkach tego przetargu.

Jakie autobusy zobaczymy po nowym roku na tychliniach?

Można przypuszczać, że zakupione we wrześniuprzez PKM Świerklaniec pięć Solarisów Urbino 12 pojawią się na linii 168. Pojazdy wyposażone są w silnik DAF MX-11, który spełnia normę emisji spalin EURO6.

Pospieszne820 kryje za sobą wiele tajemnic. Jej dotychczasowy operator, czyli świerklaniecki PKM  odwołując się od warunków zamówienia chciał, by do specyfikacji wprowadzić wymóg aby dopiero po czterech latach od rozpoczęcia obsługi wprowadzić nowe autobusy. Wobec tego jakich autobusów można się spodziewać na tej linii? Pytanie to wydaje się zasadne w kontekście dotychczasowych doświadczeń Pawelca m.in. w zakresie eksploatacji pojazdów marki MAZ. Odpowiedź na nie poznamy najpóźniej 23 stycznia. Tego dnia konsorcjum rozpocznie obsługę 820 na nowych zasadach.

Naminibusowej 937, tabor raczej pozostanie zbliżony do obecnie kursującego. Wrazz początkiem roku sosnowiecki INTRANS uświadomi pasażerów tej linii, coprzygotował z myślą o nich. Obecnie można na tej linii spotkać minibusyprzerobione z dostawczych pojazdów typu Mercedes Sprinter.

Komentarze