TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Katowice za dużymi silnikami. Co jeszcze w SIWZ?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.09.2018 15:00:40
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach to przewoźnik, który swoje wymagania dostosowuje do realiów rynkowych. Dokumentacja tegorocznego przetargu na dostawę 25 nowych spalinowych autobusów klasy MAXI jest tego potwierdzeniem. Czas sprawdzić szczegóły.

Warunki formalne ogłoszonego w przedwczoraj postępowania opisaliśmy tutaj. Wybrany przez PKM producent dostarczy nowe solówki w kilku transzach. Ostatnia dostawa ma się zakończyć w naprawdę rozsądnym terminie. Wszystkie 25 standardowych diesli ma być w Katowicach w ciągu 330 dni od podpisania umowy. Nie ulega wątpliwości, że to może być to strzałem w dziesiątkę. Można więc się spodziewać przynajmniej dwóch ofert dla katowickiej spółki.

Wybór najlepszej oferty

PKM zwycięzcę wybierze na podstawie dwóch kryteriów. Cena ma 60% wagi. Ocena techniczna to maksymalnie 60%. Nie jest ona zbytnio skomplikowana. Przewoźnik premiuje w niej:

  • szkielet nadwozia wykonany ze stali nierdzewnej lub stali zabezpieczonej motodą KTL - 8 pkt
  • poszycia zewnętrzne z blach zabezpieczonych metodą KTL, aluminium lub tworzyw sztucznych - 8 pkt
  • silnik diesla po pojemności 9 - 11 l - 8 pkt
  • tego samego producenta autobusu i silnika - 4 pkt
  • min. 10 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 4 pkt
  • oś przednią zależną - 4 pkt
  • trzyczęściową szybę przednią - 3,2 pkt
  • spełnienie warunków homologacji wg. Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 0,4 pkt
  • spełnienie warunków homologacji wg. Regulaminu nr 29 EKG ONZ - 0,4 pkt

Jakie autobusy?

Przedmiotem zamówienia PKM jest dalej dostawa 25 fabrycznie nowych niskopodłogowych, dwuosiowych autobusów komunikacji miejskiej. Mają to być pojazdy klasy MAXI z nadwoziami o długości całkowitej od 11,80 m do 12,15 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokości całkowitej nie większej niż 3,25 m. Każdy ma umożliwiać podróż min. 86 pasażerom. Przynajmniej co czwarta osoba ma mieć zapewniony przejazd na miejscu siedzącym. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostka o mocy min. 180 kW ma mieć przynajmniej 9 l pojemności skokowej i osiągać chociaż 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ma być zblokowany z automatyczną, min. czterobiegową skrzynią biegów. Nie zabkranie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Na dachu ma znaleźć się agregat, którego moc nie może być mniejsza niż 40 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna boczne. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. Przewoźnik wymaga zamontowania zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdzie się tablica- LED o rozdzielczości 120 x 16 pkt. Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiedzi przystanków. Nie zabraknie oczywiście urządzeń ŚKUP. Dostawa ma przygotować instalację elektryczną pod montaż urządzeń z tego pakietu.

Typujemy...

Wygląda na to, że kolejny raz należy się nastawiać na spalinowy pojedynek Solarisa i MAN-a. W przedbiegach na 1 pkt odskakuje producent "lwów" za sprawą swojego silnika. To jednak nie znaczy, że będzie bezapelacyjnym faworytem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Katowice

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....