TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Katowice z Nowymi Urbino 12. Dostawy przed czasem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.08.2019 15:00:57
fot. Konrad Bek

Trwają dostawy Nowych Urbino 12 dla katowickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Łącznie przewoźnik odbierze w tym roku 25 autobusów tego typu. Pierwsze Solarisy z tego zamówienia zostały już włączone do eksploatacji.

25 autobusów z serii Nowego Urbino 12 w katowickiej wersji to wydatek w wysokości 28 105 500 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową w wysokości 914 000 PLN netto w pakiecie z trzyletnią gwarancją. Trzeba przyznać, że robi wrażenie.

Każda z nich umożliwia podróż z nich umożliwia podróż maksymalnie 87 pasażerom, w tym 28 na miejscach siedzących. Zastosowano fotele Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli, a więc dosyć standardowe ustawienie w Nowym Urbino 12. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.

Zaglądamy za tylną klapę. Mamy tam nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 220 kW i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6d. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia siedem przesuwnych okien i trzy wywietrzniki dachowe. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji opartej na agregatach Spherosa i monitoringu.

Czas na SIP. A skoro Katowice to oczywiście siłą rzeczy rozwiązania R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz to trzy wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku zaś znajdziemy monitor LCD typu ETM-23. W standardzie oczywiście jeszcze zapowiedzi głosowe przystanków i GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Obecnie PKM posiada już 15 sztuk nU12. Do zakończenia dostaw jeszcze dziesiątka. Warto zwrócić uwagę, że realizacja zamówienia rozpoczęła się z dużym, bo kilku miesięcznym wyprzedzeniem. Rzecz obecnie praktycznie niespotykana.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKM Katowice
Solaris
  • Oliwier Kozak – 09.08.2019

    Ale będą tandetne

  • Hektor Malgnac – 09.08.2019

    Jeździć i tak nie ma komu. Dba się o tabor, ale najdoskonalszy pojazd nie ruszy bez kierowcy

  • Andrzej Ostapiec – 09.08.2019

    I brakiem kierowców hehehe😆😆😆😆

  • Robert Bojke – 11.08.2019

    Czyli glupi uklad sziedzen (2 rzedy tylem do kierunku jazdy miedzy przednia osia a drugimi drzwiami) stal sie standardem. Szkoda, wszystkie inne znane producenty autobusow potrafili jednak bardziej lepiej zaprojektowac wnetrze. Ale co sie dziwic, Solaris od zawsze mial bardzo dziwne wymiary swoich pojazdow. III gen. U18 np gigantyczna przestrzen nad ostatnim nadkolem gdzie by teoretycznie zmiescily sie 2,5 rzedy siedzen ale o tym za ostatnimi drzwiami lepiej nie wspominac. Tam chyba tylko male dzieci wygodnie moga siedziec..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....