TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Katowice z kompletem nowych autobusów
Konrad Bek - Opublikowano: 12.12.2016 09:12:40 9 komentarzy
PKM Katowice z kompletem nowych autobusów

W piątek, 9 grudnia br., na zajezdnię Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Katowicach przy ulicy Mickiewicza, przyjechały ostatnie autobusy z tegorocznego zamówienia przewoźnika.

Tym samym Solaris zamknął tegoroczną dostawę obejmującą 30 pojazdów, w tym 15 szt. 12-metrowych Urbino 12 i 15 szt. 18-metrowych Urbino 18. Wartość całego kontraktu wyniosła 33 mln zł netto.

Dostarczone do PKM-u autobusy marki Solaris spełniają najwyższe normy emisji spalin ? Euro 6, warto nadmienić również, że są to kolejne już tak dobrze wyposażone autobusy. Pod maską znajdują się, znane już z eksploatacji pierwszych egzemplarzy 12-metrowych autobusów ? Solaris Urbino 12 wyposażonego w jednostkę EURO 6, silnik PACCAR MX-11, o mocy 210kW/286KM, współpracujący z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 854,6. Z kolei autobusy przegubowe napędzane są mocniejszymi jednostkami PACCAR (DAF) MX-11 240 o mocy 240kW/320KM, również współpracujące z 4-biegowym Voithem Diwa 864,6.

Komfort i ergonomia

Pasażerowie będą przewożeni w komfortowych warunkach, ponieważ za osprzęt chłodząco-ogrzewający zadbała firma Spheros. Dodatkowo podczas podróży będzie można podładować tablet bądź smartfona, dzięki wyposażeniu autobusów w ładowarki USB. W jedno-członowych pojazdach, pasażerowie o ograniczonej sprawności ruchowej mogą skorzystać aż z 12 siedzeń dostępnych bezpośrednio z podłogi, z kolei w przegubowych z 15 ? z czego 8 w przednim członie i 7 w przegubie. Kierowca ma do dyspozycji standardowo już pulpit firmy ACTIA, osobny nawiew wraz z nagrzewnicą, a dodatkowo może również skorzystać z ładowarki USB, zamontowanej w bocznym panelu. O system informacji pasażerskiej zadbano poprzez montaż kasowników i wyświetlaczy firmy R&G Mielec.

Autobusy prawdopodobnie wyjadą jeszcze pod koniec roku, a obecnie są przygotowywane do eksploatacji. Trwają przede wszystkim montaże urządzeń ŚKUP, bez których nie mogą pojawić się na mieście. Pojazdy otrzymały kolejno nr taborowe: SU12 ? od 616 do 630 i SU18 ? od 1345 do 1359. Nowe nabytki zastąpią zgodnie z umową od 1 stycznia 2017 roku wysłużone Jelcze i Ikarusy na liniach organizowanych przez KZK GOP.

Podstawą jest test

Warto również nadmienić, że od 30 listopada br. PKM testuje 3-drzwiowego MAZ-a napędzanego silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro 6. Pojazd testowany jest w głównej mierze na linii 688, a zostanie w Przedsiębiorstwie do 21 grudnia br. Testowany był już m.in. w gdyńskim PKS-ie oraz u Lazara. Władze PKM zapowiadają, że na pewno nie będzie to jedyny autobus testowy w najbliższym czasie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Katowice
Solaris
test
MAZ
  • kubex – 12.12.2016

    Gliwice, A21 i chyba Aska mają już IV generację. Mało to, na IV generację czeka już Sosnowiec i chyba Jaworzno, a Katowice jak zwykle byle najtaniej... poza tym pulpit VDO byłby lepszy, a już w ogóle najlepiej byłoby gdyby do przetargu zgłosił się i wygrał Mercedes z Citaro. No i można powoli żegnać się z Ikarusami i wysokimi Jelczami... szkoda. A co następne w kolejce? Może stare MANy i pierwsze Solniczki?

  • Jelczu – 12.12.2016

    Mi pulpit nie przeszkadza, jest wręcz dopasowany do kierowców. A Katowice poza tym wybrały sprawdzoną konstrukcje a nie jakieś nowości. Z tego co kojarze to w przyszłym roku w przyszłym roku juz nie będzie Solarisów.

  • farafiu – 12.12.2016

    Ani Citaro, ani IV generacja nie jest wyznacznikiem jakości. Poza tym lepiej kupić coś, co jest sprawdzone.

  • www – 12.12.2016

    No nie wiem, czy Urbino III można nazwać "sprawdzonym". Im nowsza dostawa tym było gorzej. Przynajmniej ostatnie dostawy są w miarę ok. Zasadniczo to jest jakieś uzasadnienie dlaczego UIV miałoby być droższe od UIII? To, że zastosowali układ podziału podwozia jak w Mercedesie, a nie w Manie? O co chodzi dobrze widać na zdjęciach z tylnych członów w środku dla Gliwic i Katowic.Czy nowy układ jest lepszy? Nie sądzę, bo UIII są w Warszawie wyraźnie zwinniejsze na zakrętach niż Mercedesy - mają krótszy przedni człon, a to jednak robi różnicę. Zresztą kierowcy Solarisów na TŁ bardzo często wyprzedzają Mercedesy jeżeli jest miejsce. Odwrotnej sytuacji nie pamiętam. UIII jest ogólnie sprawniejsze przy wymianie pasażerów i jeździe niż Mercedesy. Ciekawe, czy UIV zachowało te walory.

  • Kubala – 12.12.2016

    @Jelczu A co już przetarg rozstrzygnąłeś?

  • kubex – 13.12.2016

    @Farafiu: przecież IV generacja różni się od III degsinem i ewentualnie drobnostkami, a różnica cenowa jest taka że nawet Katowice stać...

  • SOsnowiCZAN – 13.12.2016

    powinni jeszcze kierowców im dać gratis do tych autobusów bo za szmaciane pieniążki nikt u nich o zdrowych zmysłach nie chce jeździć...

  • farafiu – 13.12.2016

    @www W stosunku do III gen, IV ma jeszcze małe niedociągnięcia i sprawia nieco więcej awarii. Jeżeli chodzi o rozplanowanie autobusu, Solaris jest tak elastycznym producentem, z którym dogada się każdy szczegół. @kubexNie tylko, a te niby drobnostki, to jednak funkcjonalne usprawnienia, sprawiające większy komfort jazdy.

  • Jelczu – 14.12.2016

    @kubala nie nie rozstrzygnąłem ale z racji zamówień sbc na pewno do czerwca z dostawami się nie wyrobi. A przetarg na dniach pzdr

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....