TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Katowice wybiera Solarisa. 25 x Nowy Urbino 12!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.12.2018 17:00:29 1 komentarz
PKM Katowice wybiera Solarisa. 25 x Nowy Urbino 12!

Solaris wraca do Katowic.... spalinowo. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej rozstrzygnęło dziś, 3 grudnia przetarg na dostawę 25 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Spółka przystała na bardzo dobrą ofertę producenta z Bolechowa.

Przypomnijmy, że katowicki przetarg ogłoszono pod koniec września. Pisaliśmy o nim tutaj. PKM chce zamówić 25 fabrycznie nowych niskopodłogowych, dwuosiowych autobusów komunikacji miejskiej. Mają to być pojazdy klasy MAXI z nadwoziami o długości całkowitej od 11,80 m do 12,15 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokości całkowitej nie większej niż 3,25 m. Każdy ma umożliwiać podróż min. 86 pasażerom. Przynajmniej co czwarta osoba ma mieć zapewniony przejazd na miejscu siedzącym. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. PKM preferował jednostki napędowe z grupy tych większych. Silnik o mocy min. 180 kW ma mieć przynajmniej 9 l pojemności skokowej i osiągać chociaż 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ma być zblokowany z automatyczną, min. czterobiegową skrzynią biegów.

Szczegółowo wymagania przewoźnika opisaliśmy tutaj. Dostawca tak skompletowanych autobusów będzie miał sporo czasu na wywiązanie się z powierzonego mu zadania. Wszystkie pojazdy mają trafić do Katowic w ciągu 330 dni od podpisania umowy. Dostawy będą realizowane w transzach, każda nie więcej niż po 5 sztuk.

6 listopada upłynął termin składania ofert. Katowicki PKM na zakupy zarezerwował 30 135 000 brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednej solówki, oczywiście najchętniej z dużym silnikiem spółka oszacowała na poziomie nie większym niż 980 000 PLN netto, a więc dosyć rozsądnie. Jedyna oferta, którą miesiąc temu otwarto zmieściła się w tych szacunkach. I to z nawiązką.

Jako jedyny na start w przetargu zdecydował się Solaris. 25 autobusów z serii Nowego Urbino 12 z silnikami DAF MX-11 producent z Bolechowa zaoferował za 28 105 500 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową w wysokości 914 000 PLN netto w pakiecie z trzyletnią gwarancją. Trzeba przyznać, że robiła ona od początku wrażenie.

Pozostawało więc czekać na rozstrzygnięcie, które od początku wydawało się być formalnością. Czekaliśmy na nie niecały miesiąc. Dziś już wiemy, że stało się ono faktem. Tym samym Solarisa czeka powrót... spalinowy do Katowic po dwuletniej przerwie. Wcześniej jednak dobrą zapowiedź zrobi pięć egzemplarzy elektrycznego Nowych Urbino 18.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Katowice
Solaris
  • czeslaw2 – 03.12.2018

    Brawo! Teraz jeszcze w Tychach!!!!

  • Marian Jurak – 03.12.2018

    Autobus ładny i zapewne technicznie dobry, ale ma fatalne ustawienie siedzeń pasażerskich. Większość tyłem do kierunku jazdy. Z mojego punktu widzenia to dyskwalifikacja pojazdu.

  • PKTY – 09.12.2018

    Co w tym śmiesznego?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....