TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Katowice wybiera Nowe Urbino 18 electric
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2017 18:08:36 24 komentarze
PKM Katowice wybiera Nowe Urbino 18 electric

Wczoraj, 11 grudnia PKM Katowice rozstrzygnął jedną z dwóch części przetargu na zakup 10 elektrobusów. Kontrakt na pięć przegubowych "elektryków" powędruje do Solarisa. Na realizację dostawy producent "jamników" będzie miał 310 dni od podpisania umowy.

Przypomnijmy, że wraz z początkiem września PKM Katowice ogłosił przetarg na 10 nowych autobusów elektrycznych, 5 szt. klasy MEGA i 5 szt. MAXI. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to PKM będzie miało najliczniejszą flotę elektryków jeżdżących po sieci KZK GOP.

Całość podzielono na dwa zadania, a od przyszłego wykonawcy PKM wymagał m.in. autobusów o długości 11,8-12,15m - autobusy klasy MAXI oraz MEGA - 17,5-18,75m o szerokości 2,55m i wysokości 3,3m. Jednoczłonowe elektrobusy miały by pomieścić minimum 80 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących, a przegubowce min. 130, z czego 33 na miejscach siedzących. Pojazdy standardowe miałyby posiadać trzy pary drzwi, o szerokości – minimum 120 cm, znajdujące się w układzie 2-2-2. Z kolei cztery pary drzwi, o szerokości w – minimum 120 cm, w układzie 2-2-2-2, przegubowe. Pojazdy miałyby być wyposażone w silniki elektryczne o mocy 160kW – jednoczłonowe i 240kW – przegubowe. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

Przewoźnik ustalił dwa kryteria oceny ofert, do których należą: cena oferty to 60% oraz ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych - 40%. Przewoźnik miał wybrać ofertę, która otrzyma największą ilość punktów. Najwięcej punktów przyznawanych zostało najtańszej ofercie. Natomiast w przypadku właściwości techniczno-eksploatacyjnych ocenie podlegało dodatkowo osiem premiowanych kryteriów. Oferent miał zabezpieczyć przedstawioną propozycję wadium w wysokości 0,42 mln zł. Poza tym wykonawca musiał wykazać zdolność kredytową 5 i 4 mln brutto. Oprócz tego trzeba było wykazać dostawę elektrobusów na kwotę 4,5 (w 1 zad.) i 3,9 mln (w 2 zad.). Zamawiający przeznaczył na zamówienie w sumie 25,83 mln PLN brutto, odpowiednio na zadanie nr 1 – 13 837 500 PLN brutto i zadanie nr 2 – 11 992 500 PLN brutto.

26 października odbyło się otwarcie ofert, a do przetargu stanęło dwóch polskich producentów. Ursus i Solaris, którzy złożyli przede wszystkim ważne propozycje pod względem techniczny. W pierwszym zadaniu ofertę na 5 szt. przegubowych autobusów elektrycznych złożył tylko Solaris, proponując pięć przegubowych autobusów typu Solaris Urbino 18 electric IV generacji za kwotę 16 291 350 PLN brutto, co dało cenę jednostkową pojazdu rzędu 2,649 mln PLN netto.

Z kolei w drugim zadaniu oferty złożył Ursus, który za standardowe elektrobusy typu CS12E zaproponował 10 335 720 PLN brutto, co dało jednostkową cenę za sztukę 1680 605 PLN netto. Druga i zarazem droższa propozycja, która nie zmieściła się w kosztorysie zamawiającego, była złożona przez Solarisa i wyniosła 14 120 400 PLN brutto, co dało za sztukę Solarisa Urbino 12 electric IV generacji 2,296 mln PLN netto. Różnica cenowa między tymi ofertami - jak łatwo zauważyć - była gigantyczna.

Wczoraj przewoźnik rozstrzygnął zadanie "przegubowe". Znalazł dodatkowe środki by zaakceptować ofertę Solarisa. To oznacza, że za ok. 10 miesięcy w kolejnym mieście na Śląsku pojawią się elektrobusy. Teraz pozostaje czekać na rozstrzygnięcie brakującego zadania. Kiedy to się stanie? Czekamy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Katowice
Solaris
elektrobus
  • Mati – 12.12.2017

    Ile Solaris obecnie produkuje autobusów?

  • Adrian bielsko – 12.12.2017

    Mati sporo produkują co chwilę zamówienia wpadają

  • MKM – 12.12.2017

    Solaris oko 1450 rocznie

  • Dobre pytanie – 12.12.2017

    Dlaczego znów mój post został skasowany? Czy na tym portalu panuje cenzura? W swoim poście nikogo nie obrażałem inie używałem wulgaryzmów

  • NIE dla traktorskiego spamu – 12.12.2017

    @dobre: ponieważ spamujesz!!!!

  • Dobre pytanie – 12.12.2017

    Możesz rozwinąć swoją myśl?

  • Adrian bielsko – 12.12.2017

    I bardzo dobrze usuneli

  • Zbychu – 12.12.2017

    przykre WYRAZY WSPÓŁCZUCIA dla mieszkańców Katowic!!!

  • abc – 12.12.2017

    @Mati: Od 2013 to ok. 1300 autobusów. Podawano (również na infobusie), że w tym roku będzie to ok. 1400 pojazdów. W przyszłym roku ma być ok. 10% więcej, co by dawało trochę ponad 1500.

  • michalsolaris – 13.12.2017

    Ciekawe na jakich liniach będą jeździć. Zakładam, że będzie to m.in. 910.

  • Tyy – 13.12.2017

    Solaris autobus dla biednych sorry ale to to coś nie powinno jeździć

  • @dobre pytanie – 13.12.2017

    A ty nie jesteś aby pracownikiem firmy produkującej autobusy ? Co innego dozwolona opinia prywatna, co innego zabroniona kryptoreklama swoich produktów albo antyreklama cudzych.

  • @Zbychu – 13.12.2017

    Co to są "przykre wyrazy współczucia" ROTFL

  • @Tyy – 13.12.2017

    Pacz pan, nie wiedziałem że Frankfurt nad Menem jest biedny ...

  • kubex – 13.12.2017

    W drugiej części przetargu faworytem jest Ursus. Niestety. Oczywiście jeśli są w stanie wyprodukować w terminie autobus który się nie telepie na równej drodze i jest w miarę bezawaryjny to nie mam nic przeciwko ale wiadomo czego możemy się spodziewać.

  • Pkm – 13.12.2017

    Lubex: prawdopodobnie Ursus mimo dobrej ceny nie spełnił wymagań dot doświadczenia zatem został odrzucony ;)

  • r – 13.12.2017

    @zbychu to kolejny opłacony spamer.

  • jj – 13.12.2017

    @tyy jak widać nie wyszedł jeszcze z piaskownicy.

  • Maju – 13.12.2017

    Wolę o 1000%procent prowadzić Solarisa niż miałbym dostać do rąk ta szkarade Ursusa. Mam nadzieję że Ursus zostanie odrzucony. Co do linii przeguby mają pojawiać się najpierw na 12, 297 i 910. Później jest myśl o 37

  • Esteta – 14.12.2017

    Mimo wszystkich "przyjacielskich" komentarzy URSUS niezachwianie porusza się po trajektorii należnej liderowi w produkcji najnowocześniejszych autobusów elektrycznych w skali naszej Galaktyki!

  • !!! – 16.12.2017

    @maju: dokładnie, TYLKO SOLAR!!!

  • WON – 16.12.2017

    @esteta: WON SPAMERZE

  • !!! – 16.12.2017

    @tylko jamnik: TYLKO SOLAR!!!

  • olaf – 10.01.2018

    jak PKM znalazł ? wydębili od miasta te pieniądze oni nie mają swoich pieniędzy - zyją na portfelu podatnika katowickiego

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....